Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Hur ofta brukar 52-åriga grafiker ha med sig en revolver från jobbet och stämpla ut 2 minuter innan mordet?

Förmodligen ganska sällan men det kan ha hänt. Hur ofta sjunker en färja i Östersjön och tar med sig hundratals människor?
Citera
2021-01-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Förmodligen ganska sällan men det kan ha hänt. Hur ofta sjunker en färja i Östersjön och tar med sig hundratals människor?

Man kan också leka med tanken att om SE hade sagt att han pratade 2 minuter med Henry innan han lämnade Skandia så hade det stämt ihop med Henrys vittnesmål, då hade SE haft sitt alibi.
Citera
2021-01-03, 17:59
Medlem
Citat:
Man kan också leka med tanken att om SE hade sagt att han pratade 2 minuter med Henry innan han lämnade Skandia så hade det stämt ihop med Henrys vittnesmål, då hade SE haft sitt alibi.

Då är frågan varför han inte gör det? Sedan kan även leka med tanken att Henry minns fel några månader efter mordet.
Citera
2021-01-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad folket i den här tråden anser eller tror, är totalt ointressant. Tråden består till oerhört stor del av obildade faktaresistenta fåntrattar som inte har en susning om något av vad detta handlar om.

Sedan får man skilja på vad som är intressant att läsa, och vad som är av intresse för utredningen.

Tror du på fullt allvar att jag bryr mig om vad fåntrattarna i tråden tycker om siffran 0,5%, om det är en siffra jag fått från någon som faktiskt har haft tillgång till den???

För egen del anser jag att i allt det material jag sett sedan 10 juni är det väldigt lite som är intressant i ärendet, det är bara en jävla massa tips om allt mellan himmel och jord.

Det här är idioternas forum, med undantag för några få riktigt kunniga och intresserade.
Idioternas forum....jo visst men du verkar inte skämmas över att delta i debatten här.
Har märkt att du är på Facebook och leker kung även där ..fortsätt där i stället så får vi vanliga döda spekulera ifred!

Du är en snackare med insyn i utredningen...ja eller hur...
Då skulle du haft något annat att komma med än flummiga procentsatser.
Citera
2021-01-03, 18:03
Medlem
Citat:
Då är frågan varför han inte gör det? Sedan kan även leka med tanken att Henry minns fel några månader efter mordet.

SE brukar anklagas för att han skjuter på utstämplingstiden, men samtidigt verkar det som att han inte vill komma ut försent.
Så antingen är han gm eller så vill han hamna i rampljuset.
Han kritiserar polisen och Anna Hage, det tolkar jag att han ville verka vara den duktigaste.
Han tog kommandot och pekade vart gm sprang och pratade med LP om signalement osv
Citera
2021-01-03, 18:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Va?! Är du dum i huvudet? Är du också en desinformatör? Jag hävdar ju bestämt att det är TVÅ OLIKA personer och foton tagna vid olika tillfällen och många minuter emellan. Därav beviset med backspegeln. Eftersom Ekman och Almsäter var på väg till Sabbatsberg eller redan där. Varför finns det så många av er i den här tråden? Hur mycket får ni betalt?

Jag ska gå till botten med det här bara vardagslunken återvänder efter Trettondagen.

Lång mörk rock kan alltså vara mörkt grå och ljusare än polisens uniform. Alltså kan mannen i SVT-skärmdumpen (höger bild) vara reportern när en polisvan utan backspegel på höger sida för piketen kört iväg och en polisvan med backspegel på höger sida kört fram.

Bra, dra bara åt helvete...igen!

Du har sagt att mannen bredvid Ekman och Almsäter är identisk med SE. Inte sant? Om det nu är så uppenbart, då kan du väl lägga upp en bild på SE sida vid sida. Men det vill du ju inte, för du vet hur det går.

Tänk vad bra för dig det vore om du inte var så arg. Du är ju argare än baseballpoliserna som misshandlade buset, gjorde hitlerhälsning och hade mer homosex än hemma hos Gardell på 80-talet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-03 kl. 18:27.
Citera
2021-01-03, 18:34
Medlem
Citat:
SE brukar anklagas för att han skjuter på utstämplingstiden, men samtidigt verkar det som att han inte vill komma ut försent.
Så antingen är han gm eller så vill han hamna i rampljuset.
Han kritiserar polisen och Anna Hage, det tolkar jag att han ville verka vara den duktigaste.
Han tog kommandot och pekade vart gm sprang och pratade med LP om signalement osv

Ja, jag tror han ljög för att få ihop historien att han var först på plats. Eftersom han i verkligheten troligen var sent ute inser han att samtalet med vakten måste bort.

Fick TPs bok i julklapp och där finns flera saker som för mig stärker att SE inte är GM. Bl a nämns att när hans fru begärde skilsmässa berättade SE för alla att det var han själv som tagit initiativ till den. Dvs han ville alltid framstå som den styrande - vilket även hans vittnesmål avslöjar.
Citera
2021-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Om samtalet tog två minuter så är det absolut så.

Ja men även om det bara tog en minut så ska han ta ett beslut om att göra det här. Möter paret Palme något vittne från skandiahusets entré till mordplatsen inom den tidsramen som han skulle ha kommit ut? Jag har så svårt att få ihop det. Att han även beger sig tillbaka till mordplatsen vore ju helt sjukt faktiskt. Ställer upp i intervjuer i tv och tidning. Borde inte EP ha känt igen honom?
Citera
2021-01-03, 19:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har sagt att mannen bredvid Ekman och Almsäter är identisk med SE. Inte sant? Om det nu är så uppenbart, då kan du väl lägga upp en bild på SE sida vid sida. Men det vill du ju inte, för du vet hur det går.

Ja, han verkar vara identisk med Engström (mannen i fotot från Tunnelgatan) vilket inte mannen i SVT-skärmdumpen är eftersom den sekvensen filmats långt senare när Ekman och Almsäter är på Sabbatsberg eller på väg dit och Engström lämnat Skandia en andra gång för att åka nattbuss hem till Täby. Vad i detta kan inte din lilla hjärna ta in?

Vadå vill inte. Om jag får lite extra tid över så ska jag hitta en bra och skalad bild på Engström som går att klistra in. Det är är ingenting man gör i Paint på fem minuter. Men du kanske kan visa om du är så jävla duktig, slacker!

Citat:
Tänk vad bra för dig det vore om du inte var så arg. Du är ju argare än baseballpoliserna som misshandlade buset, gjorde hitlerhälsning och hade mer homosex än hemma hos Gardell på 80-talet.

Arg? När man visar med bilder och text och idioter som du fortfarande inte förstår, ja, då kan man bli arg. Nu tror jag ju inte att du är totalt blåst i huvudet utan du med flera har en agenda här i tråden och det har ni alltid haft.

En fråga, svara ärligt. Anser du att det är Ekman, Almsäter och Engström i fotot från Tunnelgatan?
Citera
2021-01-03, 19:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Personligen köper jag att det skulle kunna vara Engström Nieminen ser. Signalementet är hundraprocentigt, även med detaljer som väskan, kroppsbyggnad och ålder. Samtidigt som Engström själv är A.W.O.L från Sveavägen vid samma tid. Men eftersom Nieminen inte ser gärningsmannen blir det snarast ett sorts alibi, om än farligt nära i tid och rum.

Det kusliga är om Petersson själv är av uppfattningen att Nieminen inte ser gärningsmannen - en spridd uppfattning bland kunniga i fallet. I så fall är han enormt intellektuellt ohederlig som under pressträffen inkluderar Nieminens vittnesmål som en indicie i teoribygget. Jag kan nämligen ta gift på att jag hört honom resonera kring detta i en radiointervju, men trots att jag finkammat SR har jag inte kunnat hitta det.

Om det är Engström på David Bagares Gata så måste han förbi Jeppsson, utan att Jeppsson registrerar att det är två personer inne i mörkret.

Vad hade man inte gett för en tidsresa ner till korsningen.
Hur är signalementet ”hundraprocentigt” när t.o.m. YN säger att rocken inte passar, eftersom SEs ser för tjock ut för att fladdra som den hon såg?
Citera
2021-01-03, 19:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, han verkar vara identisk med Engström (mannen i fotot från Tunnelgatan) vilket inte mannen i SVT-skärmdumpen är eftersom den sekvensen filmats långt senare när Ekman och Almsäter är på Sabbatsberg eller på väg dit och Engström lämnat Skandia en andra gång för att åka nattbuss hem till Täby. Vad i detta kan inte din lilla hjärna ta in?

Vadå vill inte. Om jag får lite extra tid över så ska jag hitta en bra och skalad bild på Engström som går att klistra in. Det är är ingenting man gör i Paint på fem minuter. Men du kanske kan visa om du är så jävla duktig, slacker!

Arg? När man visar med bilder och text och idioter som du fortfarande inte förstår, ja, då kan man bli arg. Nu tror jag ju inte att du är totalt blåst i huvudet utan du med flera har en agenda här i tråden och det har ni alltid haft.

En fråga, svara ärligt. Anser du att det är Ekman, Almsäter och Engström i fotot från Tunnelgatan?

Nej, jag anser inte att det är Engström. Det är det enda jag sagt. Har aldrig ens nämnt mannen från svt:s film, det är det enbart du som gjort.

Jaså, vad har jag för agenda?
Citera
2021-01-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hur är signalementet ”hundraprocentigt” när t.o.m. YN säger att rocken inte passar, eftersom SEs ser för tjock ut för att fladdra som den hon såg?

Hon får se en annan bild än den han hade på mordkvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in