Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag har aldrig förstått varför pill med väska måste vara synonymt med att stoppa vapnet i väskan. Det är så otroligt hypotetiskt.

Det kan vara en okänd GM som byter huvudbonad. Det kan vara en okänd GM som försöker ordna till en liten väska han haft i fickan. Det kan vara en okänd GM som tappat sin sko... "15x20cm.Hårt till formen, kan ha varit en väska, men såg ingen rem". Är det verkligen beskrivning av en väska?

YN har sagt att den i alla fall påminner om en handledsväska.
Citera
2021-01-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Tack!
Är ganska intressant det han säger. Det är snålt om tid att han ska hinna med mordet.

Om samtalet tog två minuter så är det absolut så.
Citera
2021-01-03, 17:02
Medlem
Citat:
Jag har aldrig förstått varför pill med väska måste vara synonymt med att stoppa vapnet i väskan. Det är så otroligt hypotetiskt.

Det kan vara en okänd GM som byter huvudbonad. Det kan vara en okänd GM som försöker ordna till en liten väska han haft i fickan. Det kan vara en okänd GM som tappat sin sko... "15x20cm.Hårt till formen, kan ha varit en väska, men såg ingen rem". Är det verkligen beskrivning av en väska?

Är inte det för att man ska kunna koppla ihop mannen som Yvonne ser med Skandiamannen, för att kunna få in hans handledsväska som kännetecken
Citera
2021-01-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Om samtalet tog två minuter så är det absolut så.

Det borde bli tight om tid även om samtalet bara tog en minut
Citera
2021-01-03, 17:09
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
För att kunna komma fram till siffran 0,5 procent måsta man både ha tillgång till lösningen och samtidigt läst och räknat alla dokument.

Tror du på fullt allvar att någon i tråden tror på det? Att du själv tror på det förvånar mig dock inte.

Vad folket i den här tråden anser eller tror, är totalt ointressant. Tråden består till oerhört stor del av obildade faktaresistenta fåntrattar som inte har en susning om något av vad detta handlar om.

Sedan får man skilja på vad som är intressant att läsa, och vad som är av intresse för utredningen.

Tror du på fullt allvar att jag bryr mig om vad fåntrattarna i tråden tycker om siffran 0,5%, om det är en siffra jag fått från någon som faktiskt har haft tillgång till den???

För egen del anser jag att i allt det material jag sett sedan 10 juni är det väldigt lite som är intressant i ärendet, det är bara en jävla massa tips om allt mellan himmel och jord.

Det här är idioternas forum, med undantag för några få riktigt kunniga och intresserade.
Citera
2021-01-03, 17:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ditt "problem", vilket mycket av din posthistorik bevisat, är helt irrelevant. Men för att vara schysst så ska jag ge dig en chans att förklara vem personen bakom Ekman och framför Almsäter (från fotografens position) är. Vem kan det vara? Av alla uppgifter som finns så var bara Stig Engström klädd i svart rock till över knäna (som han sedan dök upp i och visade på TV när han sprang) och gubbkeps/golfkeps samt att han hade en liten kalaskula (mage) redan då, som givetvis förstärks lite av att Almsäters skinnpaj går ihop med Engströms rock från sidan.

https://imgur.com/qcPenCg

Eftersom det är uppenbart att det är Ekman och Almsäter som fångats på bild minuterna efter mordet när polisen hunnit sätta upp avspärrning och tejp så blir den givna frågan vem mannen i svart rock och keps är? Om Engström avlägsnat sig från platsen (flytt som GM) och SVT eller annan media inte hunnit dit än, vem är då mannen? Vad är chansen att det funnits en till person som var identiskt klädd med Stig Engström på platsen för mordet på Olof Palme under exakt samma minuter efter att det inträffat? Jag vill att du och många andra med KP i spetsen förklarar detta.

Om det nu är så likt kan du ju klippa in en av bilderna på SE bredvid, så vi andra får se likheten...

Det kan inte vara reportern?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-03 kl. 17:18.
Citera
2021-01-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Tight om tid innebär i alla fall inte att det är omöjligt och att SE får alibi.
Citera
2021-01-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad folket i den här tråden anser eller tror, är totalt ointressant. Tråden består till oerhört stor del av obildade faktaresistenta fåntrattar som inte har en susning om något av vad detta handlar om.

Sedan får man skilja på vad som är intressant att läsa, och vad som är av intresse för utredningen.

Tror du på fullt allvar att jag bryr mig om vad fåntrattarna i tråden tycker om siffran 0,5%, om det är en siffra jag fått från någon som faktiskt har haft tillgång till den???

För egen del anser jag att i allt det material jag sett sedan 10 juni är det väldigt lite som är intressant i ärendet, det är bara en jävla massa tips om allt mellan himmel och jord.

Det här är idioternas forum, med undantag för några få riktigt kunniga och intresserade.

Jag antar att jag är en av fåntrattarna men håller med om att det förmodligen är ytterst få uppgifter som har betydelse för lösningen. Mordplatsen bör ju vara prioriterad.
Citera
2021-01-03, 17:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

23:20 ut, se palme, skjuta. Precis lagom tid.

Enligt det scenario jag kan se om SE är GM.

Men SE är inte GM.
Citera
2021-01-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tight om tid innebär i alla fall inte att det är omöjligt och att SE får alibi.

Ja, en del verkar ju tro att SE var bindgalen och helt utan impulskontrol.
Kanske SE alltid gick beväpnad och sköt folk han inte gillade i ryggen.
SE kanske var en massmördare.
Citera
2021-01-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ja, en del verkar ju tro att SE var bindgalen och helt utan impulskontrol.
Kanske SE alltid gick beväpnad och sköt folk han inte gillade i ryggen.
SE kanske var en massmördare.

"En del verkar ju tro att SE var bindgalen och helt utan impulskontroll"

Har inte sett någon påstå det.

"Kanske SE alltid gick beväpnad"

Ja, det kan vara så även om det kanske är föga troligt.

Jag förstår inte varför tight om tid ska vara ett hinder? Det är väl snarare så att det är perfekt att inte komma ut för tidigt och exponera sig? För mig rätt så bra om det är en impulshandling.
Citera
2021-01-03, 17:27
Medlem
H24s avatar
Citat:

Personligen köper jag att det skulle kunna vara Engström Nieminen ser. Signalementet är hundraprocentigt, även med detaljer som väskan, kroppsbyggnad och ålder. Samtidigt som Engström själv är A.W.O.L från Sveavägen vid samma tid. Men eftersom Nieminen inte ser gärningsmannen blir det snarast ett sorts alibi, om än farligt nära i tid och rum.

Det kusliga är om Petersson själv är av uppfattningen att Nieminen inte ser gärningsmannen - en spridd uppfattning bland kunniga i fallet. I så fall är han enormt intellektuellt ohederlig som under pressträffen inkluderar Nieminens vittnesmål som en indicie i teoribygget. Jag kan nämligen ta gift på att jag hört honom resonera kring detta i en radiointervju, men trots att jag finkammat SR har jag inte kunnat hitta det.

Om det är Engström på David Bagares Gata så måste han förbi Jeppsson, utan att Jeppsson registrerar att det är två personer inne i mörkret.

Vad hade man inte gett för en tidsresa ner till korsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in