Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Ja, det är ett problem. Enligt mig är den troligaste förklaringen att det var olika grupper ute. Där i så fall enbart en grupp som var ansvariga för mordet.
Allt material från PU avseende Ulla S är på ingång.
Den enda grupp som är fastslagen och identifierad är narkotikaspaningen avseende Bjuhr-ärendet. Där utredningen med Nässen inte imponerar. Gav den gruppen upphov till någon eller flera observationer av WT? För mig verkar man vilja tona ned WT i förhören. Och samtidigt är det osäkert var alla egentligen befann sig. Samtidigt blev aldrig stöd-patrullen med Owe Persson utredd. Var befann sig han?
Bra! Ska bli intressant att läsa allt rörande Ulla S. Hittills har vi endast sett o.hört hennes vittnesmål via Borgnäs.
Ja alla dessa WT-män, ett 80-tal observationer på och kring Sveavägen enligt Dag A, kan rimligen inte gälla mordet. Almblad pratade om ett 40-tal nära mordminuten.
Missförstånd, påhitt, civilklädda poliser, väktare, sammanblandning med andra kvällar etc. Tror jag.
För min del.nöjer jag mig i.nuläget med de 3+GM i enlighet med Säpo PM.
Och, som du säger, behövs klarhet rörande Föllinge och knarkspaningen som helhet.