Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-20, 21:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Den där "Bröderna Mozart" tycks ju knappast ha varit något större mästerverk, så Palme var kanske på dåligt humör av att ha slösat ett par timmar på en skitfilm, och så blir han tilltalad av nån pajas på gatan, varpå han snäser av honom och demonstrativt vänder honom ryggen och marscherar vidare. Och då är alltså ryggen helt vänd mot GM, som lackar ur och skjuter honom.

Så man kan säga att regissören Suzanne Osten indirekt har skuld till det som kom att hända
för hade hon inte klämt ur sig en så pass urusel rulle som Bröderna Mozart (bara Roy
Andersson som är i stånd att prestera nåt sämre såsom En duva satt på en gren och sket
eller vad filmen nu hette igen) så hade inte Olof behövt bli på så dåligt humör efter visningen
utan man istället kunnat haft en nöjd och glad statsminister som varit positivt inställd till
att bli tilltalad av en främling på hemvägen och Stig Engström således sluppit att dra fram
puffran i sin kränkthet och få ett mord på sitt samvete.
Så nu vet vi vems fel det egentligen var att Sverige fick ett statsministermord på halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Ja, verkligen konstigt. Fast modern var nog hyfsat gammal då SE var 52 år 1986. Lämnade han in handväskan med revolvern så kanske den förstående mamman inte anade oråd. SE var expert på att manipulera då han bevisligen var en alkoholiserad mytoman.
Mamma Ruth var 84 år då.
2012 var hon Sveriges äldsta medborgare med sina fantastiska 110 år.
Vet inte hur länge till hon sen levde.
Hon slapp som tur var att behöva uppleva att hennes ene son blev utpekad som
statsministermördare på inga som helst bevis och knappt några indicier heller.
Citat:
Precis klockan halv två gjorde hon entré i samlingssalen i en vacker vit långärmad blus med konstfärdig krage, tillbakastruket hår och mörk kjol. Ruth Engström, landets äldsta medborgare, fyllde 110 år och såg sig nyfiket runt medan kamerorna blixtrade.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/ruth-fran-nybro-firade-110

"Polisen missade att Skandiamannens mamma bodde vid mordplatsen"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pL3o0o/polisens-miss-skandiamannens-mamma-bodde-vid-mordplatsen

Kanske väl att man inte fick korn på henne tidigare och det förhållandet att hennes bostad
låg inte alltför långt borta från där händelserna utspelade sig.
Då hade man kanske fått idéer om att modern var i maskopi med sonen, vem vet?
Hon var sannolikt inte mindre Palmekritisk än Stickan. Med sin borgerliga bakgrund.
Senast redigerad av Grandioso 2020-06-20 kl. 22:08.
Citera
2020-06-20, 22:08
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Under tiden Cedergren var på Oxen försvann ett av hans vapen - en Magnum med elfenbenskolv. Han placerar tiden han ägde vapnet till fönstret vintern 1985-våren 1986 och vet ej när det försvann. Hans förhör har ju redan citerats här senaste sidorna. I första förhöret säger han att en bekant hade ett likadant vapen men i följande förhör har han tagit reda på att denne ej hade ett sådant, vilket kokar ner kända Oxenrelatarade Magnum med elfenbenskolv till ett enda - som försvann.

Om vi antar att försvann är en synonym för stals så är svaret ja, en Magnum med elfenbenskolv stals från Oxen men den enda som tycks kunna ange en exakt tidpunkt är SE.

SE har hittat på mycket men jag tror inte han har förfalskat förhör med Cedergren och stuckit ner dem i polisens låda...
Lugn och fin nu...

Cedergren påstår att hans påstådda puffra "försvann". Kanske på samma sätt som CA:s puffra "såldes"? Får jag påminna om att CP:s och Cedergrens eventuella vänskap och skumma kuckilur tillsammans har valsats i två decennier i tidningar, i TV och på internet i stort sett dagligen före SE:s tragiska bortgång. Cedergrens puffra kopplas ju, som du redan vet, just till CP. Hur många gånger har då inte Cedergrens puffra nämnts?

SE är ju expert på vapen och mordutredningar och dessutom den ende som försökte rädda Palme med avancerad HLR samtidigt som han behandlade Lisbeth för trauma och chock samtidigt som han tog befäl över polisinsatsen på mordplatsen och dirigerade ut konstaplarna i rätt riktning. Har du glömt det?

Alltså, SE blir smickrad över att ha blivit utvald som expert för en intervju och minns det där med Cedergrens puffra han läst i tidningen och serverar det sedan till den hänförde journalisten med tillägget att den stals på mordnatten. Att det tydligen var general Pattons puffra med elfenbenskolv gör ju detaljen ännu mer pikant.

Alltså, ska du dra upp Cedergrens puffra så är det CP du ska fokusera på. Inte SE.
Citera
2020-06-20, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
I Vilket sammanhang gjordes intervjun? Är det inte sannolikt att blaskan fjäskat för SE för att få till en artikel, typ: "du som är expert på vapen och Palmemordet, skulle inte du kunna ge oss din analys?"

Kanske satt SE och reportern över ett par groggar och filosoferade om tillvägagångssättet, vapenvalet, motivet, etc. och SE kläckte bara ur sig det där i förbigående. Att journalister vrider och vänder på uttalanden för att göra dem sensationella bör ju inte komma som någon överraskning. SE var ju trots allt Palmemordskändis och vad han hade att säga måste många ha velat höra.

Jo, min poäng med att återigen peka på det där citatet var ju också att dess karaktär av förtäckt erkännande förtas rätt rejält när man återger det i sitt större sammanhang. Han fortsätter nämligen direkt med "Vad gör en drogsugen person, kanske desperat efter mer att stilla sitt nervsystem med ...", och så följer en utläggning på ett par stycken om att den som kanske kan ha reagerat med sådant vredesmod kanske var en narkoman. Så när man läser hela den passagen i sin kontext låter det inte längre som ett halvt "erkännande".

Här är intervjun i sin helhet:

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-Säkerhet-nr-5-1992.pdf

Däremot kunde ju kommentaren om en puffra med elfenbenskolv potentiellt - eller rent teoretiskt/logiskt - vara närmast ett explicit erkännande, men för det skulle man behöva gräva lite mer om hur det förhåller sig med den där förlorade pistolen Cedergren talade om, om den kanske förekommit i media, eller what not. Dock inget grävande som jag har ork eller är kapabel till att göra.
Citera
2020-06-20, 22:21
Medlem
Victor Gunnarsson verkar inte ha varit enkel att förhöra.

"När det gäller Victor Gunnarssons knälånga, gröna pilotrock med
kapuschong,
behöver vi inte fördjupa oss i var och när han
köpte den. Men jag får ägna 50 sidor av förhörsprotokollet
åt denna rock, eller knälånga jacka som man också kan kalla den.
Jag är säker på att den som var mest irriterad över detta av oss tre
var advokaten Gunnar Falk.
Det som är intressant med det förhöret är den misstänktes
totala virrighet, eller kanske hans försök att göra mig
totalt virrig.
Han börjar med att berätta att han troligen
köpt den i Kalmar för sju-åtta år sedan. Han köpte den ny.
På fråga om vilken affär i Kalmar svarar han att det
också kan vara en second-hand-butik. Men den kanske låg i
Oskarshamn eller Västervik eller kanske rentav i Emmaboda.
När jag berättar för honom att man funnit mikroskopiska
tändsatspartiklar på höger ärm - jag säger först krutstänk
men det ändras till tändsatspartiklar - två stycken, som vid
det här tillfället undersöktes av några av världens
skickligaste tekniker i Wiesbaden i Västtyskland, blir han
alldeles vild.

Länge och exalterat försäkrar han att detta är omöjligt.
Han skapar teorier om att det kan ha varit från några
nyårssmällar, eller ett eventuellt inbrott i källaren varvid
någon lånat hans jacka, eller någon som lånat jackan
tidigare under åren. Men han själv har inte hållit i något
vapen när han haft jackan. Den enda gång han gjort det var
när han genomgick ett skjutprov för att bli ABAB-vakt
omkring 1980. Och då hade han inte jackan på sig.
Ingen av hans förklaringar är godtagbar. Men när
teknikerna till slut bara med tvekan kan fastslå att en av
partiklarna möjligen kommer från sådan ammunition som
användes vid mordet är deras bevisvärde borta.
Så små partiklar kan också fastna genom smitta
. Det kan
räcka med att vistas i en lokal eller i närheten av en plats
där någon tidigare avlossat ett skjutvapen. Men självklart
kan det också vara detta som blev kvar efter hans
dammsugning av jackan.

Vi avstår från att fästa något avseende vid de här
krutstänken. När det gäller jackan är det viktigast att slå
fast att han plockar ut den dagen före mordet.
Den man och den kvinna som han bott hos innan han
flyttade till sin nuvarande lägenhet i Hallunda - vittnena
AO och hans f d hustru BA som bl a hördes 8,9 och 12 mars
innan det var känt att en man anhållits som misstänkt för
mordet - berättar att Victor Gunnarsson i början av veckan
bett att få hjälp med hemtransport av kartongerna och
kläderna som de förvarade i källaren.
Detta sker också på kvällen den 27 februari. Och det
nekar inte Gunnarsson till - vilket han vet vore
meningslöst.
Hans förklaring till att han inte använt den varma jackan
under denna kalla vinter är att han klarat sig bra med sin
andra jacka, men att han nu när han blivit förkyld tyckte att
han behövde pilotjackan.
Victor Gunnarsson blir oerhört nervös och aggressiv under
den här delen av förhöret. Han reser sig från stolen rusar
runt bordet och ser hotfull ut, han fäktar med armarna och
han svettas.

http://www.leopoldreport.com/OPbok15.html
Citera
2020-06-20, 22:23
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Haha, ja jävlar! Wow. Vet fan inte vad jag ska säga. (Den lilla väskan är dock central, eller ganska central, just i den bilden.)

Fast du måste väl erkänna att SE elimineras som misstänkt när fantombildens nuna läggs på? En nuna som på nåt sätt passar sällsynt dåligt till den bilden

Har man fått någon förklaring till fantombilden?
Sorry om frågan är självklar för alla här. Vilket vittne var det som beskrev gm så?
Fantombilden går ev. att få ihop med att det var Christer Andersson eller en smalare Christer Pettersson. Inte ett dugg med Engström.
Citera
2020-06-20, 22:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Men intervjun är väl för helvete inte den centrala källan i sammanhanget, utan det faktum att ALG först har lämnat uppgiften till utredningsinspektör Per Häggström att hon kom till jobbet 20:30 och såg SE c:a kl 21:00.

Först därefter har hon i förhör sagt "20.10 ungefär. Det är vad jag tror va'. Jag kan inte exakt säga...".

Det är vad hon tror va'. Och det hon tror va', har du huggit in i sten va', som en lika stabil tidsangivelse som stämpelsystemet eller fröken ur, va'. Samma tant som trodde han hade beige duffel med ögleknappar på sig va'.

För att få klarhet i vilken som gällde fick hon en fråga 2008 och då sa hon att hon tagit miste på tiden i polisförhöret och att hennes första uppgifter var mer tillförlitliga.

Om du hade gjort lite tyngre research än att googla på ETT vapen hade det varit värt att bemöta, eftersom NFC listade 9 olika fabrikat. Då hade du t ex funnit att listan omfattar t ex Ruger Security-Six som är nära 1 cm kortare än SW (23,49). Men på fråga hur du vet att väskan var just 15x20 så har du inte tänkt längre än att tja, YN bedömde ju det och Stickan har visat upp sig med en väska med dom måtten ungefär så då måste det ju vara den han hade på mordnatten! Han har väl aldrig ljugit förr?

Synd att du inte gick på minsta möjliga väska direkt, eftersom du ändå låter subjektiva bedömningar avgöra hur stor väskan var menar jag. Du kunde ju ha huggit på Henry Olofssons förhör där han säger att Stigs väska är 15x10 centimeter(!). I den får man alltså inte ens ner en iPhone 6/7/8 Plus som är nästan 16 cm lång. Då hade du ju haft ett mycket lättare jobb. Bara att säga "Eftersom vi nu vet via det extremt tillförlitliga vittnet Henrys ögonmått att Stigs väska bara rymmer en Derringer, men Palme sköts med en Magnum, så är han omöjlig som skytt. Case closed.

Vi vet inte ens att han hade vapnet i väskan. Det är ett antagande. Storleken på mordkvällens väska är ett antagande. Punkt.
Du läser det du vill se.
PH hävdar 860609 att ALG har sagt 21-tiden till honom. Redan där har vi en andrahandsuppgift för vad det är värt. Men sedan säger PH något annat till sin polare ”Skogis”: han har frågat AK med som satt i receptionen, men till PHs uppenbara irritation bekräftar AK med ”östnamnet” inte detta. Tråkigt för PH som uppenbart är efter SE. Nästa dag frågar såklart polisen ALG om detta: hon berättar då självmant utan ledande frågor, två gånger för säkerhets skull, att hon såg SE kl. 20:10. Någon osäkerhet ser inte jag; hon rättar t.o.m. FL som missuppfattar timmar och minuter.

Så vi har å ena sidan en andrahandsuppgift om 21-tiden från PH som letar fel och baktalar sin personal vid varje tillfälle, en uppgift som han inte lyckades få bekräftad av AK som satt i receptionen. Å andra sidan har vi en klar och tydlig förstahandsuppgift från ALG, kopplad till hennes egen ankomsttid till jobbet. I det läget går TP såklart på andrahandsuppgiften som passar honom. Frågan är varför DU gör det.

Vad gäller storleken på en 357:a med minst 4” pipa så har du nu, efter att ha lagt lite eget arbete, hittat en som är 1 cm (!) mindre än de 24.4 cm jag gav som exempel. Gott så. Men sedan går du in i ett märkligt resonemang om hur stor jag tror att väskan var och vad jag borde ha tyckt. Jag har ingen aning om SEs väska var just 20x15cm, och om jag har angett det (?) så var det i god tro baserat på andra uppgifter i tråden. Vad jag däremot har skrivit är min uppfattning att det är närmast befängt att SE springande skulle ha pillat ner en 25 (eller 24, eller 23) cm revolver i sin lilla handledsväska. Jag har frågat dig om din uppfattning i frågan, men jag har inte sett ett
svar.
Citera
2020-06-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Sorry om frågan är självklar för alla här. Vilket vittne var det som beskrev gm så?
Fantombilden går ev. att få ihop med att det var Christer Andersson eller en smalare Christer Pettersson. Inte ett dugg med Engström.
Bilden som syns innan fantombildens ansikte klistras in och pajar allting är byggd på en blandning av vittnesmål från Mårten Palme + Yvonne Nieminen + den allmänna 3/4-jacka/rock-och-keps-strömmen av vittnesmål från alla håll.

Fantombilden har en helt annan källa och bygger på iakttagelser av ett ensamt kvinnligt vittne som såg en skummis i Smala gränd utanför restaurang Alexandra, 400m från brottsplatsen och 10-20 min efter mordet. Den var alltså en ren brain fart av Hans Holmér-typ, som när han visade en SW Magnum och alla trodde det bara kunde vara exakt det märket och den modellen.
Citera
2020-06-20, 22:38
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen

Fantombilden är sedan länge avskriven som trams. Det var Holmér som lät göra den någon vecka eller 2 efter mordet med ett vittne som sett en "misstänkt" person ganska långt från mordplatsen ca 23:30. Det är dock enligt mig högst troligt att den triggade igång LPs falska minnesbild av mördaren, som du säger inte helt olik CP...
Senast redigerad av FranzMarc 2020-06-20 kl. 22:46.
Citera
2020-06-20, 22:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Bloggen "insikter-utsikter" har gjort grovjobbet med att plöja igenom alla Grandvittnesmål för att hitta en sammanfattning som fångar vad majoriteten säger. Det är en lovvärd ingång, istället för att jaga runt efter enstaka körsbär som stödjer ens tes. Sidan förefaller inte ta ställning. Så här lyder sammanfattningen:
Vår sammanfattning av ”Grandmannens” signalement ser ut så här:

Ålder: 40-45 år.

Längd: Cirka 180 cm.

Kroppsbyggnad: Kraftigt byggd. Kort hals. Gick med uppdragna axlar.

Ansikte: Rektangulärt/fyrkantigt ansikte.

Ansiktsdetaljer: Ljus hy, slätrakad, markerad haka, rak näsa, smala läppar, blå ögon. Nordiskt utseende.

Hår: Troligen ljushårig (osäker uppgift).

Övrigt: Stålbågade glasögon med stora glas.

Intensiv, ångestfylld stirrande blick.

Klädsel: Trekvartslång mörkblå sportjacka/vildmarksjacka.

Ovanlig mörk stickad keps.

Mörka byxor.

Ljusgrå fotriktiga lågskor.
Vad är det i detta som är avviker så mycket från Stig att du måste gapskratta demonstrativt? Är det att det trekvartslånga plagget av vissa uppfattats som en "vildmarksjacka"? Jamen OK, GUD vilken milsvid skillnad som genast suddar ut glasögon, keps och kort hals då.

Vissa säger även att han är "bonnig" och "töntig". Tja, om han nu hade keps med öronlappar som ju är en av de få saker HO och ALG kan enas om beträffande hans klädsel, och man inte hörde honom prata stockholmsdialekt utan bara såg en figur med plufsiga kinder och gubbkeps, så kan jag absolut köpa bonnig och töntig om man lägger en Åsa-Nisse- eller Hajk-röst på honom.
Gapskratta var väl att ta i? Det var inte min avsikt, och jag ber om ursäkt om det uppfattades så.

Vad jag menade är att Grandvittnena spretar som överallt i MOP-utredningen. Flera av Grandvittnena pekar på en ruskig typ som såklart lyftes fram i CP-rättegången. Dessutom identifierade MP foton som liknade CP (han valde såvitt jag minns två varav ”nr.7” var CP. Detta var vad jag menade med att Grandmannen knappast är marinerad med SE.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-06-20 kl. 23:33.
Citera
2020-06-20, 22:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag kanske är sist på bollen kring detta. Jag får spader av Henning Witte och Mikael Hagenbo, de är båda två så too much att jag måste typ våldtäktsduscha efter att ha sett/hört dem. Finns det någon som har koll på den där tyska boken som de två figurerna får kalsongskott över? Det där dokumentet från CIA MI6 december 1985 att Palme ska dödas som de hänvisar till, jag fattar halv sju efter att ha försökt läsa det, det är rena hieroglyfer för mig.

Är allt trams kring detta, någon som har koll?

Dokumentet de yrar om finns strax under de stora bokbilden:
http://whitetv.se/sv/palmemordet/2452.html

Här är programmet med gökarna Witte och Hagenbo:
https://www.youtube.com/watch?v=k1fHYVBc9Kw&t=422s
ACC/SOPS-N2 QR/D 128515 Sida 2 av 9

(COM 02)
(Kvartalsrapport, fortsättning)

Om den här händelsen. SOPS (Standing Operating Procedures) godkände enhälligt beslutet att SOPS ska sända två representanter, inklusive ITAC CO (Intelligence Tactical Assessment Center), vid nästa Yggdrasil-möte i januari 1986 som ska hållas i Wiltshire Country House i Storbritannien. Stockholms Representanter (endast för inspektion, identitetsnyckel bifogad) är: värd P, P.G., C.N., Göran E., Mats L. för C.U.W., P.W., P.S. och generalen. Den viktigaste punkten på dagordningen är rapporten om Näss Beirut-verksamhet med avseende på den svenska statsministern. Representanten från Rom visar intresse för GM/P-2 i förening. Ordföranden lovade att Rom skulle hållas informerade.

Också på dagordningen var nedläggningen av Muskö och Karlskrona och överföringen av SIGINT-lyssningssystemen till Skagerrak.

Den fortsatta diskussionen ska fokusera på att omorganisera ESSPPPP för att möta nya möjligheter för samarbete med Sydafrika och Israel för att öka inflytandet över Afrika och Gulfregionen, när intresset för Kartellen och staternas regeringar matchar.

Förenta staternas företrädare påminde om att förenade insatser från USA och Storbritannien har resulterat i en kopia på den hemliga dagordningen för den svenska statsministerns resa till Moskva våren 1986, vilken bekräftar de misstankar som tidigare i år framförts av Storbritanniens representant (källa: MS/7851) angående hotet mot den norra Nato-flanken. Den nuvarande situationen gör det nödvändigt att "Operation Tree" genomförs framgångsrikt. SOPS har försäkrats att ett avstånd kommer att upprätthållas för att försäkra möjligheter att förneka inblandning.

Projektledningen är lokal och tekniker har tillförts utifrån. SOPS kräver att det säkerställs att information om detaljerna till deltagande parter endast involverar det absolut nödvändiga för deras deltagande.

Nederländernas företrädare kände det nödvändigt att upprepa att kopplingen mellan SOPS och Yggdrasil-gruppen är rent informell och inte är godkänd av Medlemsstaternas regeringar. Ordföranden bad gruppen att rösta och fann ett enhälligt samtycke för bivalenta positioner (källa: 98514).
Holdingbolaget Yggdrasil AB var ett Penserföretag som kontrollerade Nobelindustrier och Bofors. Det finns ett tips till PU att Mårtens fästmös far var inblandad i vapensmugglig (Boforsaffären) till Iran tillsammans med en kompanjon, Gunnar Busk, som var bekant med Barbro Sagnell (Barbrogruppen/Stay Behind). Gunnar Busk var ordförande i Allhus AB som orsakade finans- och fastighetskrisen i början av 90-talet. Enligt Busks son var hans far och kompanjon närvarande på fester där hatet mot Olof Palme var ett tema. Sonen säger sig några år efter mordet ha sålt en tavla till Mårtens fästmö som hon skulle ge till födelsedagspresent till Mårten. Tavlan förställde en man som låg på marken sedd från ett kikarsikte med hårkors. Tavlan ska sedan ha lämnats tillbaka eftersom Mårten skulle ha fått "dåliga vibbar" av den.

Den grupp personer som uppehöll sig i en bankomatlokal i närheten av mordplatsen arbetade på Boforsföretaget Aeronics som sålde krigsmaterial via Jugoslavien. Gruppen påstod att de varit på firmafest för att avtacka en jugoslavisk medarbetare som just slutat på företaget. En av dem var Anders Björkman som befann sig några meter bakom makarna Palme vid mordet.

Tillägg: Erik Penser bodde i Wiltshire Country House i Storbritannien.
Senast redigerad av iesho 2020-06-20 kl. 23:44.
Citera
2020-06-20, 22:47
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Att en man med militär bakgrund går runt med en pistol är inget konstigt. Dessutom kanske hotad av någon eller bara har den som trygghet när han skall åka hem från Sveavägen till Täby. I ett Stockholm med hög kriminalitet. 1982 lanserade Holmer baseballigan för att slå ned på den ökade kriminaliteten i Stlm. Någon kanske kommer ihåg Paolo Roberto som ” Kung av Kungsan”.

Så att SE hade ett vapen med sig vid hemgång på kvällarna ser jag som inget konstigt
Kvinnor hade peppar-spray på sig vd den tiden.
Men herregud, sluta tramsa om att Engström hade "militär barkgrund", det stämmer ju inte ett skit! Han hade inte mer militär bakgrund än 95% av svenska män på den tiden, eller jag själv för den delen – han hade bara gjort lumpen.

Hans "vapenvana" var att han gjort lumpen och att han några år senare – men mer än 25 år innan Palmemordet – var med i en skytteklubb på jobbet, där han vad vi vet sköt med GEVÄR och inte revolver.

Såvitt känt bar han ALDRIG vapen och hade aldrig gjort.

Det är OTROLIGT KONSTIGT att Engström skulle bära ett vapen. Dessutom en handkanon som väger drygt ett och ett halvt kilo och är stort och klumpigt som ett mjölkpaket.

Det är helt bisarrt att hävda något annat.

Om ni måste hitta på grejer för att få honom att framstå som trolig GM, kan ni inte koka ihop nåt roligare då? Teleporteringsförmåga? Han kom från yttre rymden? Hade en affär med Lisbet? Eller varför inte att han bar på Palmes barn (hermafrodit...)?
Citera
2020-06-20, 22:52
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
SE har varit intresserad av vapen sedan barnsben. Gick runt och lekte soldat. När han gjorde värnplikten visade det sig att han faktiskt var ganska duktig på det här med det militära. Mycket beroende på att han alltid varit intresserad av en soldats liv. Var plutonchef i det militära. Det gick så bra att han stannade inom försvaret några år till.

På 50-talet var han med i en skytteförening. Hans bästa vän var vapensamlare och han umgicks med mycket militärer. Att han skulle få tag i ett vapen är ju inga problem. Att han skulle ha ett illegalt vapen på sitt kontor ( där ingen kom in till) är inget konstigt
Som sagt det var otryggt på gatorna i Stlm samt att egentligen hela sitt liv haft ett intresse för det militära..och vapen

Det är en röd tråd rån barnsben till mordet begicks. Det här är inget bevis men bakgrund till ett mord kan förklaras om man får en helhetsbild. Det är ett pussel som skall läggas och detta är en pusselbit som passar in.
Hahaha, men alltså ... vad i hela friden är det du snackar om? Du har en hel foliefabrik på knoppen?

Det är ren surrealism hur ni SE-fanatiker hela tiden måste hitta på saker om honom för att få det att framstå som att han är en trolig GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in