Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Eftersom Grand är så marinerat i SE-signalement att det dryper från hela byggnaden, får man större problem om man INTE placerar honom där. Och att han gått dit för att sen inse att det inte kommer att gå, är ett helt plausibelt scenario. Att sedan ha förkunskapen om att paret Palme finns i rörelse i faggorna gör det mycket rimligare att med utpasseringen som startpunkt för dådet, för då har han redan processat det och startsträckan blir kortare än om allting ska packas in mellan utgång och skott.
OK, tack för diskussion men tänker du inte bjuda på intellektuell heder är detta fullständigt meningslöst. Då lägger jag hellre energin på det flertal av dina meningsfränder som debatterar hederligt.
Du vet mycket väl att uppgifterna från ALG själv varierar mellan 20:10-21, du vet att hon sagt att 21 är det rätta. Då får man bita i det sura äpplet, vara ärlig och säga att uppgifterna är så lösa att det finns ett fönster som sträcker sig till 21. Men du klöser dig fast vid 20:10 som en gråtskrikande femåring vid sin snuttefilt ändå. Lycka till med det. Hej!
Nej, jag vet inte att ALG ”sagt att 21 var det rätta”. Vad jag sett är TP-fans som hänvisar till en intervju som han skall ha gjort 2008 när ALG var 84 år gammal. Detta har jag påpekat för dig och andra, men din eventuella intellektuella hederlighet sträcker sig inte så långt som att medge detta eller ge en annan källa. Det är du som påstår att ALG har sagt 21-tiden och då är det upp till dig att styrka det. Frågan du skall ställa dig är varför vittnesuppgifter som talar emot SE som GM skall misstänkliggöras.
Det hela påminner mig om ditt tidigare tvärsäkra uttalande om att en 357:a med minst 4” pipa minsann fanns i många storlekar, och att undertecknad var helt fel ute som uteslöt att en 25 cm revolver kunde pillas ner i SEs handledsväska. När jag då gör googlingen åt dig och visar att en SW med 4” pipa är 24.4 cm lång, vad händer då? Har Crispy ryggrad eller vanligt hyfs att medge att han hade fel? Såklart inte. I stället fick vi mer trams om att ingen vet hur stor SEs handledsväska faktiskt var på mordkvällen (när det är bilden på hans väska som är själva essensen av Skandiamannen...).
Du fick av allt att döma en uppenbarelse av KPs presskonferens, men inte som på det sättet som de flesta utan du köpte hans körsbärspåse kryddad med rena felaktigheter rakt av. Det är såklart upp till dig. Men om man sedan stövlar in i en 20 år gammal tråd med påfågelsvansföring och slår åt alla håll, då får man gilla läget, Crispy.