Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-09, 17:31
Bannlyst
@Daniel Sugpåden

” Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på. Det ska bli spännande på onsdag att liksom halva svenska folket se vad Krister Petersson har att lägga fram. #svepol”

Vilken hjärndöd jävla idiot som går ut med massa lösa påståenden dagen innan presskonferensen.
Att dom har mordvapnet hade väl räckt?
Citera
2020-06-09, 17:34
Medlem
Vore intressant och veta om SE och vapensamlarens relation efter februari-86, fortsatte den som tidigare?
Och jag vill även veta hur PU kommit över vapnet.
Citera
2020-06-09, 17:37
Medlem
p.norths avatar
Almsäter Ekman
https://www.amazon.co.uk/Vintage-murder-Christoffer-Alms%C3%A4ter-witnesses/dp/B075CTSR3Q
Citera
2020-06-09, 17:39
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Suhonen lär ju knappast ljuga om en sådan sak, och det är även ganska långsökt att han missuppfattat.

Suhonen är om nåt mer socialdemokrat än Löfven, såklart är dom ute efter nåt
Citera
2020-06-09, 17:40
Medlem
Soterns avatar
Jag tror inte det kommer fram något namn i morgon, endast att de kommit över vapnet. Hade de haft en gärningsman, död eller levande, hade namnet sipprat ut vid det här laget.
Citera
2020-06-09, 17:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Suhonen är om nåt mer socialdemokrat än Löfven, såklart är dom ute efter nåt
Jo jo, men två dagar innan presskonferensen. Det enda han kan uppnå med en lögn är förlust av respekt.
Citera
2020-06-09, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Antiklimax ja...det är också mina förväntningar.

En pistol visas upp...säger inte mig något.

Jag skulle vilja att allt som är hemligstämplat
kom upp på presskonferensen. DET hade varit
något!

Trots dessa vaga förväntningar jag har kommer
jag nog att titta på den.
Påminner lite om tiden då vi bara hade två tv-kanaler...
"Alla" tittade på Hyland osv...
"Alla" kommer att titta i morgon för nyfikenhetens skull.
Och att vi som var med -86 vill nog ha någon form av
avslut. Hur det nu blir med den saken.

Magkänslan från första början var att "Ö" skulle ha ett finger med i spelet har alltid legat och gnagit där, samt att en "övning" gjordes den kvällen men som spårade ur helt som sedan tystades ner till varje pris, så skulle vara det som kommer upp på bordet nu, ja då blir det liv i luckan men samtidigt lite kul och se vad som skulle hända.

Citera
2020-06-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Näej, det fungerar inte så att KP måste bevisa en hel kjedja.
Det gås efter ett regelverk.
Om SEs fingeravtryck finns på revolvern som hittats - så anser regelverket att han kan dömas på sannolika skäl. Att det teoretiskt sett är otetydligt att han är mördaren - eftersom det finns två gemensamma faktorer till mordet.

1 SE var på mordplatsen, och gett tvetydlgia uppgifter som kan motsägas, har inget tätt alibi
2 Hans fingeravtryck finns på revolvern

Oavsett om SE lånat ut revolvern, blivit lurad till att hålla i den, eller blivit utlurad på gatan, eller bara är en lättlurad dum människa på något sätt- spelar ingen roll.
Det är kjedjan som talar. Oavsett om det är sant eller ej.

Nej, det finns inget sånt regelverk. Det finns de principer som kallas fri bevispröving och fri bevisvärdering. Sen finns det rättspraxis, med olika prejudikat i högre instanser (HR och HD).

Och nej, man kan inte "dömas på sannolika skäl". Man kan mistänkas på sannolika skäl. Kriteriet för att döma någon är att gärningen ska vara bevisad "bortom rimligt tvivel".
Citera
2020-06-09, 17:48
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jo jo, men två dagar innan presskonferensen. Det enda han kan uppnå med en lögn är förlust av respekt.

Men också 50m kr som är den satta belöningen för den som "haffar" mördaren
Citera
2020-06-09, 17:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Men också 20m kr som är den satta belöningen för den som "haffar" mördaren
Menar du att Suhonen kan få 20 mille för att han säger att någon sagt till honom att PU har mordvapnet?
Citera
2020-06-09, 17:51
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Att man övergav CP som svenska folket köpt är en kollektiv insats som tvingat PU dit de är idag är några fås verk. Utan oss hade det inte hänt vilken lösning de än presenterar. Så är det. Därmed inte sagt att vi lämnat tipsen som ledde fram till slutsatsen.

Vilken lösning de än presenterar skapar klarhet när de måste släppa förundersökningsekretessen.

Hur är din ställning till CA-spåret? Vilken lösning tror du vi får imorgon?
Citera
2020-06-09, 17:51
Medlem
omigas avatar
Om PU säkrat vapnet, varför väntar man då nästan ett halvår innan man går ut med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in