Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om Stig Engströms granne vapensamlaren nu ägde mordvapnet så bevisar det ju inte i sig att Engström sköt Palme. Inte ens hans fingeravtryck och DNA på vapnet bevisar att han sköt Palme. Det är givetvis ett kraftigt indicium, men utesluter någon annan gör det ju inte. Engström kände vapensamlaren och kan ha lånat eller känt på vapnet i något oskyldigt sammanhang.

Nu talar kanske mest för Engström igen, men hur lösningen på mordet kommer att presenteras är i så fall också helt oklart och svårt att tänka sig.

Det är just sådana som dig som kommer att fortsätta spekulera om vem/vilka som sköt Palme fastän mordet redan är uppklarat. Om det rätta vapnet har hittats hos vapenhandlaren så är ju saken klar—SE är skyldig. Vilket/ vilka fler bevis behöver du?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, att tänka sig en konspiration som använder sig av SE som hitman är helt snurrigt. Jag undrar hur hans medkonspiratörer i så fall reagerade när han framträdde i Rapport. Som en annan användare skrev så tror jag också att anledningen till att man har topsat SE:s anhöriga är att man vill avföra honom. Man har helt enkelt letat biologiska spår på Palmes kläder och har velat få bort alla personer som man vet eller misstänker har varit på kroppen när den låg på gatan.

Eller så har man DNA från mordvapnet som man vill match mot.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag menar väl ingenting om detta egentligen.
Men faktiskt kan det mycket väl vara så simpelt.
Intressant att ta del av det han säger i sin sista intervju i branschtidningen Skydd & Säkerhet.
Googla det namnet och Engström så får du se nåt tankeväckande.
Länka tack.
Citera
2020-06-08, 21:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag menar väl ingenting om detta egentligen.
Men faktiskt kan det mycket väl vara så simpelt.
Intressant att ta del av det han säger i sin sista intervju i branschtidningen Skydd & Säkerhet.
Googla det namnet och Engström så får du se nåt tankeväckande.

Det är också intressant att det är hans sista intervju. Insåg han att han sagt för mycket och blev så orolig att han slutade lägga sig i?
Citera
2020-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Om det är SE som kommer presenteras så utgår jag ifrån att KP har något på SE som allmänheten inte känner till.
Vad är det ni inte fattar? Om mordvapnet kan kopplas till vapensamlaren så är ju mordet löst.
Citera
2020-06-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag undrar också med vilken säkerhet man kan säga att det är mordvapnet om man inte har DNA eller annan stödbevisning. Räcker inte med en +2 på testet samt en massa lösa indicier för att övertyga mig om att det är SE. Han dök nog upp som en väldigt lämplig mördare för KP med anhang. De fick det hela serverat på ett silverfat...
Presenterar de SE så här de satt vispen i skittunnan. Var så säker!
Citera
2020-06-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexySadie
Suhonen på Twitter:

Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på. Det ska bli spännande på onsdag att liksom halva svenska folket se vad Krister Petersson har att lägga fram. #svepol

Så en Sydafrikansk agent under Botha regimen skall ha sparat Palmepuffran i alla är,för att nu ge den till PU 34 år efter skotten?
Det är ju så dumt att det finns inte.
Citera
2020-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
I så fall borde ju Lisbeth känt igen honom.
Fast hur var det nu, under rättegången var Lisbeth på plats när Engström vittna?
Citera
2020-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att medierna är helt insnöade på Skandiamannen är en sak.
Hur ser det ut egentligen?
Kan ett vapen från vapensamlaren överhuvudtaget kopplas till Stig Engström från vapensamlaren?
Vi vet ju att dottern kategoriskt avfärdat att hennes far skulle ha lånat ut något vapen till Engström,och vi vet ju dessutom att han skall ha haft järnkoll på sin samling.
Mig veterligen så saknades inte heller något vapen i faderns noga katalogiserade samling när dottern avyttrade vapnen.
Hur går detta ihop?

Visst kan man tänka sig ett orimligt scenario där den gamle vapensamlaren och skolpolitikern från Täby konspirerar i akt och mening att mula Palme..där en halvberusad Engström stapplar ut på Sveavägen i exakt rätt sekund för dådet och att han springer omkring med spädgrisen i fickan,då den inte ryms i Engströms handledsväska.

Ger då Engström efter dådet helt sonika pistolen tillbaka till vapensamlaren,varpå denne lägger tillbaka Sveriges genom tiderna hetaste puffra till samlingen..och låter denna ligga där fram till sin död varpå dottern kränger den hetaste av heta 357 Magnum vidare till högstbjudande random köpare?

Alltså,jag kan fortsätta i evigheter med den ena orimligheten staplad på den andra när det gäller Stig Engström i rollen som OPs mördare.

För mig håller det inte.

Det sägs nu att vapenfyndet är av sådan vikt att bevisningen skulle ha hållit i rättegång.
Vi snackar härmed otvetydig koppling mordvapen-förövare.

Det finns bara en sådan i materialet..och han heter inte Stig Engström.

Han heter Christer Andersson vars Magnumrevolver hade numret 61575.

Jag gissar på genombrott i form av att man kan knyta vapnet till EN person. Den här Christer Andersson är den personen även i min bok. Stig Engström passar också in och uppslaget i Filter är otroligt välgjort, det är bara personligheten som inte stämmer för mig. Engström är en person som vill synas, men frågan är om han hade gjort sig lika tillgänglig efter ett mord då hela släkten i princip vittnat om att hans karaktär omöjliggör ett sådant utförande.
Citera
2020-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
På upploppet i detta över 34 åriga maratonlopp så verkar det handla om Sydafrika,Stig Engström och Christer Andersson vad jag kan se.

Sydafrika är närmast omöjligt att bevisa,särskilt som den omtalade dossiern lämnas över i Mars..en månad efter KPs uttalande om att PU har en lösning på MOP.Vidare har klara nyckelpersoner inte ens kontaktats enligt egna utsagor.Nej,Sydafrika är det knappast..

Återstår Stig Engström och Christer Andersson.Alla som har satt sig in in arbetshypotes Stig Engström vet att nuvarande spekulationer inte räcker någon som helst stans.Bevisläget för PU är sålunda synnerligen besvärligt..och om till exempel Annette K har stöttat ALGs första och länge vidhållna tidsuppgift gällande Engströms återkomst till Skandiahuset på kvällen 28 Februari så återstår i stort sett ingenting att bygga något på gentemot Stig Engström.För att Skandimannen överhuvudtaget skall kunna anses vara GM krävs mycket övertygande teknisk bevisning..något som vi vet att PU inte sitter på.
Vad återstår då av arbetshypotes Skandiamannen?
Ingenting,ingenting av högre värde.Indiciekedjan emot honom är full av hål och Stig Engström är och förblir en ytterst osannolik GM.

När vi spränger målsnöret på Onsdag(förhoppningsvis)så bör det sålunda helt logiskt sett handla om den säregne ensamvargen Anders Christer Henning Andersson 520609-4616.Han är den ende som enligt mitt förmenande kan komma ifråga,då vi vet att KP är helt beroende av en trovärdig och pytonormslång indiciekedja.
Endast den gode CA kan uppvisa sådan,och det särskiljer honom från alla övriga i det material vi har till handa.

Vinnarodds på CA?..det borde vara lågt,mycket lågt.

En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.

Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.

Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.

Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.

Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.

Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.

Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.
Senast redigerad av leading 2020-06-08 kl. 22:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Vad är det ni inte fattar? Om mordvapnet kan kopplas till vapensamlaren så är ju mordet löst.

Det är det ju inte alls!
Det skulle aldrig hålla i rättegång,något som Suhonen påstår att det skall göra.
Bättre upp krävs.
Citera
Medlem
Så många som avskrivit SE härinne.

Om det nu är Stig Engström som presenteras så kommer konspirationerna att flöda på FB, var så säkra. Många stolta jävlar härinne som kommer vägrar erkänna att de varit ute och cyklat i alla år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in