Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
På upploppet i detta över 34 åriga maratonlopp så verkar det handla om Sydafrika,Stig Engström och Christer Andersson vad jag kan se.
Sydafrika är närmast omöjligt att bevisa,särskilt som den omtalade dossiern lämnas över i Mars..en månad efter KPs uttalande om att PU har en lösning på MOP.Vidare har klara nyckelpersoner inte ens kontaktats enligt egna utsagor.Nej,Sydafrika är det knappast..
Återstår Stig Engström och Christer Andersson.Alla som har satt sig in in arbetshypotes Stig Engström vet att nuvarande spekulationer inte räcker någon som helst stans.Bevisläget för PU är sålunda synnerligen besvärligt..och om till exempel Annette K har stöttat ALGs första och länge vidhållna tidsuppgift gällande Engströms återkomst till Skandiahuset på kvällen 28 Februari så återstår i stort sett ingenting att bygga något på gentemot Stig Engström.För att Skandimannen överhuvudtaget skall kunna anses vara GM krävs mycket övertygande teknisk bevisning..något som vi vet att PU inte sitter på.
Vad återstår då av arbetshypotes Skandiamannen?
Ingenting,ingenting av högre värde.Indiciekedjan emot honom är full av hål och Stig Engström är och förblir en ytterst osannolik GM.
När vi spränger målsnöret på Onsdag(förhoppningsvis)så bör det sålunda helt logiskt sett handla om den säregne ensamvargen Anders Christer Henning Andersson 520609-4616.Han är den ende som enligt mitt förmenande kan komma ifråga,då vi vet att KP är helt beroende av en trovärdig och pytonormslång indiciekedja.
Endast den gode CA kan uppvisa sådan,och det särskiljer honom från alla övriga i det material vi har till handa.
Vinnarodds på CA?..det borde vara lågt,mycket lågt.
En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.
Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.
Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.
Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.
Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.
Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.
Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.