Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 18:26
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ingen som tycker det är konstigt att villaägaren inte minns om polisen var där före eller efter jul? Just den tiden har folk koll på. Sedan har jag för mig att jag sett detta förut. Expressen?

Exakt. Det andra man kan tycka är underligt att villaägaren ”går ut” med uppgifterna just nu.

Det tredje är att uppgifterna lämnats till SVT. KP läcker alltid till SVT först inte kvällstidningarna. Känns lite som att uppgifterna kommer därifrån.
Citera
2020-05-13, 18:29
Medlem
Basfaktas avatar
Hm, letade spår i SE:s fd bostad vid årsskiftet.

Eftersom denna utredning ständigt kastat ur sig märkligheter så skulle det inte förvåna mig alls om vi denna gång får en lösning med SE som GM.

En ensam galning ska det va!

Jag hoppas innerligt att KP har bevis som utan tvekan binder honom till brottet.

Annars får vi fortsätta in i evigheten.
Citera
2020-05-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Hm, letade spår i SE:s fd bostad vid årsskiftet.

Eftersom denna utredning ständigt kastat ur sig märkligheter så skulle det inte förvåna mig alls om vi denna gång får en lösning med SE som GM.

En ensam galning ska det va!

Jag hoppas innerligt att KP har bevis som utan tvekan binder honom till brottet.

Annars får vi fortsätta in i evigheten.
Hur ska hans tidiga väldokumenterade, och fullständigt korrekta observationer på mordplatsen kunna förklaras på annat sätt än att han var där fram tills ambulansen transporterat bort kroppen?
KP beger sig nog inte frivilligt ut på så svag is.
Citera
2020-05-13, 18:36
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-har-sokt-igenom-skandiamannens-tabyvilla

Skandiamansångest 😁

Ja, det är fan ångest. Men VARFÖR skulle PU detaljerat berätta vad de letar efter? Det verkar ju helt amatörmässigt och jag har fått intrycket att PU numera är proffsiga, men vad vet jag. Kanske får man tro att nuvarande husägare tycker att det är jättekul att vara eftertraktad av media...
Citera
2020-05-13, 18:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag kan nästan garantera att det inte var Skandiamannen bakom vapnet.
Det är ju klart att man hittar Skandiamannens Dna, om han var på platsen och försökte faktiskt hjälpa.
Det är mycket möjligt, i och med att han var en försynt figur, så märkte kanske inte folk denne man.
Precis som du säger, så är det överfyllt av Skandiamannen rejder, för att inte vara intressant.
Jag misstänker starkt att KP gör ett stort misstag, när man litar för mycket på teknisk bevisning.
Att inte en enda käft + GW hävdar att Skandiamannen verkligen INTE är typen av mördare, så torr jag faktiskt att KP faller lite i DNA:ets fallgrop.

Allt kommer naturligtvis inte ligga på SE:s DNA på Palme om man presenterar en lösning med SE som mördare. Han säger ju i sina vittnesmål att han rörde vid Palme. Rimligt tvivel.
Citera
2020-05-13, 18:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han kan ju åtminstone misstänkas ha en roll i det hela, men gärningsman kan han ju knappast vara.
Finns andra skumma filurer som figurerat i mordplatsens närområde?
Dessa behöver inte ens ha varit vittnen i ordets rätta bemärkelse.

Vem var Skelleftehamnsmannen?
Ett välmenande vittne som sett en WT-man vid Tunnelgatan/Olofsgatan?
En tokstolle som ville skoja, eller en desinformatör med kunskap om mordet?
Det senare alternativet skulle kunna vara ett spår att nysta i, och om man lyckats med det kan man fått upp något konkret spår som med lite tur gått att koppla till mordplatsen

DNA, fingeravtryck, resandet, stilen att teckna.
Detta var inte det första porträttet, och den konstnärliga stilen är nästan lika personlig som ett fingeravtryck.

Edit: Säg att SE är ute och dricker middag med en bekant under kvällen. Kan han bett sin bekant komma till skandia efter 23 för att dela buss hem? Sen kommer han ut och ser sin bekant skjuta Palme?

Fri fantasi
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-13 kl. 18:56.
Citera
2020-05-13, 18:45
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om tanken att SE är ett medvetet villospår fortfarande lever så är ju detta helt enligt protokollet. Låta en sömnig spanare gå ett varv på en vind och prata om vapenfodral med den boende. (Varför nämna det?)

Lite samma sak som när ägaren till fjällstugan blev informerad om hur hett SE-spåret minsann var.

Tack för detta inlägg. Lättade min SE-ångest lite...Kom igen med presskonferensen nu! För varje dag som går riskerar man ju covid-19 eller bilolycka...Har jag hoppats på lösning sedan 1986 vill jag se och höra vad KP presenterar.
Citera
2020-05-13, 18:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Exakt. Det andra man kan tycka är underligt att villaägaren ”går ut” med uppgifterna just nu.

Det tredje är att uppgifterna lämnats till SVT. KP läcker alltid till SVT först inte kvällstidningarna. Känns lite som att uppgifterna kommer därifrån.

Så KP vilseleder med flit? Jag skulle säga att PU gör sig skyldiga till förtal om de läcker ett felaktigt spår. Det tror jag inte KP är sugen på.
Citera
2020-05-13, 18:48
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Säg att SE aldrig skulle resa till Dalarna på lördagen. Utan det var på söndag det var planerat, och det var på söndagen han åkte till slut. Kan han bett en bekant komma till skandia efter 23 för att gå ut och supa? Sen kommer han ut och ser sin bekant skjuta Palme?

Fri fantasi

Glöm det, finns intervju med stugägaren som bekräftade att SE ringde på lördag fm o sade att de får lov att komma söndagen istället. Så det var bestämt med lördag m.a.o.. läs här

http://kringelfjordens-stugby.se/Kringelfjordsnytt/KFN_201802.pdf
Senast redigerad av Suckmesideways 2020-05-13 kl. 18:51. Anledning: tillägg med länk till källa
Citera
2020-05-13, 19:02
Medlem
lighten-ups avatar
Vad tror ni om tanken att man har lyckats säkra DNA från brottsplatsen, t.ex. genom händelsen att GM lade sin hand på Palmes axel vid skottögonblicket?
Citera
2020-05-13, 19:04
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så KP vilseleder med flit? Jag skulle säga att PU gör sig skyldiga till förtal om de läcker ett felaktigt spår. Det tror jag inte KP är sugen på.

Villaägaren kommer inte ihåg när PU var där och DNA-utredningen lades ner, man analyserade ingenting.

Man kan inte utesluta att KP skickar ut röksignaler för att få arbetsro, även om det förstås är långsökt.

KP verkar jobba efter boken och beskrivs av GW som omdömesgill med humor. Vi får hoppas på det senare.
Senast redigerad av omiga 2020-05-13 kl. 19:11.
Citera
2020-05-13, 19:20
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Hur ska hans tidiga väldokumenterade, och fullständigt korrekta observationer på mordplatsen kunna förklaras på annat sätt än att han var där fram tills ambulansen transporterat bort kroppen?
KP beger sig nog inte frivilligt ut på så svag is.

Nej, jag vet ju allt det där som du vet. Jag menar bara att PU genom åren ägnat sig åt många märkligheter-PKK, CP t ex.

Om man struntar i allt och bara bestämmer att SE var GM utan bevisning så står vi inför en ny skandal.

Hoppas jag har jättefel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in