Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
När du säger att du betvivlar rapporten, hur menar du då? Tror du att experterna ljuger? Eller att jag ljuger?
Nej Basfakta inte du. Jag betvivlar absolut inte dig här. Ber om ursäkt i fall du uppfattat det så.
Och nej, jag tror ingen ljuger heller.
Jag betvivlar slutsatserna i rapporten. Jag var nog slarvig med hur jag uttryckte det.
Och för att vara specifik,
slutsatsen om att vapnet legat där endast 5-10 vid upphittandet.
Jag har redogjort för mina funderingar kring varför jag också betvivlar detta, men kan dra dessa igen.
Och gärna någon som bollar ev. svar på dessa vore ju konstruktivt.
Det "enklaste" är precis som Lasse själv uppgivit, att de gör sig av med vapnet efter rånet då det faktiskt användes.
Men;
Om vapnet upphittades efter Palmemordet, så har vi ju att göra med ett potentiellt Palmevapen.
Och då är frågan vart detta vapen var 28/2 1986?
Här sitter ju Lasse A. djupt i klistret med att han måste förklara att han ex. lånat ut vapnet efter att det varit borta någon tid mellan rånet och dumpningen i sjön? (under förutsättningen att det är Palmevapnet)
För det är ju han som Mockfjärdsrånare som också är den som leder polisen rätt till dumpningsplatsen.
En dumpningsplats som förövrigt är rätt nära Mockfjärd, vilket också kan tala för "enkelheten" att den dumpas efter rånet. I annat fall ska Lasse och hans kompanjon ha haft vägarna förbi där senare av någon anledning. Inte omöjligt, absolut inte.
Varför dumpades då vapnet vid den senare tidpunkten? Var det hett just då?
Det känns ju som en väldigt sen dumpning av ett Palmevapen i.a.f. men det kanske var ett annat rån? Eller mord?
Där av mitt tvivlande kring rapportens slutsats om just tiden i vattnet som alltså bli märkligt i mina ögon.
Obs! tvivel är inte detsamma som omöjlighet.