Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Hade IM i första förhöret sagt att GM kommer norrifrån jämsides med makarna så hade jag kunnat hålla med dig.

Att IM berättar mer grundligt och detaljerat senare är ingen konstighet. Det utesluter inte att det INTE skulle vara på det sättet att GM står vid avfasningen precis som IM nämner.

Nej, det utesluter inte den möjligheten, men med tanke på att inga andra vittnen sett GM stå och vänta, och att IM nämner det först efter två veckor tycker jag att det är rimligt att ifrågasätta uppgiften. Som det är nu har det ju blivit någon slags officiell sanning att mördaren väntade vid dekorima.
Citera
2020-02-23, 21:22
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
”Stirrande blick” kommer från vittnesuppgifter vid Grand samt Lisbeths förhör en månad efter mordet. Några mordplatsvittnen nämner stickad mössa, men majoriteten nämner keps. ”Ruskigt utseende” är heller inget som nämns i initiala förhör.
Vilket vittne från mp säger keps?
I initiala förhör nämns inga som helst ansiktsdrag. Fast det senare är egalt då Lisbet saknar trovärdighet.
Citera
2020-02-23, 21:22
Medlem
Citat:
Boboslacke har varit tydlig rätt länge med att man måste lägga mer vikt vid WT-observationerna och knarkspanarna. En konspiration med några fåtal poliser inblandade.

Gå tillbaka till brottsplatsen säger KP.. Det låter onekligen som att det är SE som åsyftas, även om jag själv är skeptisk till att han är någon mördare.
Citera
2020-02-23, 21:24
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Boboslacke har varit tydlig rätt länge med att man måste lägga mer vikt vid WT-observationerna och knarkspanarna. En konspiration med några fåtal poliser inblandade.

Jaha ni dillar om vanliga poliser eller knarkspanare med Walkie Talkies samma jävla smörja som Lars Borgnäs aldrig gav sig med nu har den pajasen även skrivit en bok tydligen och jag hörde GW säga att allt Borgnäs skriver är tokerier och det håller jag med om . GW är intelligent det är inte Borgnäs
Citera
2020-02-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Here we go again.
Du måste specificera dig och berätta vilket vittne du avser.

Fråga: Vilket vittne borde han inte sett, och varför borde han inte sett detta vittne?

Jag ska förtydliga: han pekar ut vittnen, som inte han kunnat känna igen om han inte varit på brottsplatsen. Det säger inget om att han skulle vara GM.

Lars J beskriver han hyggligt i förhör den 10/3. Det säger dock inte så mycket, eftersom Lars J gått ut med bild och allt i media innan dess. Nu påstår SE att han inte sett honom i media, men det kan vi lämna därhän. Däremot så får jag för mig att han korrekt pekar ut Anna H som den som ger första hjälpen till OP. Vad jag vet hade hon inte gått ut i media med namn och bild.
Citera
2020-02-23, 21:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Här är vissa grunder i spåren om WT-män och spanare. Riktigt intressant. Något för Ksenia och andra

https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2020-02-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
I initiala förhör nämns inga som helst ansiktsdrag. Fast det senare är egalt då Lisbet saknar trovärdighet.

Lars J
Citera
2020-02-23, 21:28
Medlem
SE ringer personalansvarig Roland Bergström strax innan lunchtid dagen efter mordet och vill veta exakt vilken tid han stämplat ut, eftersom SE säger att media och polis är på honom kring detta med tidpunkten. Stämpelklockan visar 23:20, men Bergström menar då att klockan går en minut fel och att korrekt tid är 23:19 vilket är den tid han ger SE. Till Bergström berättar SE att han sprungit efter poliserna för att de fått ett felaktigt signalement, vilket skiljer sig mot vad han säger sen. Sen menar SE att poliserna som springer in i gränden inte fått något signalement alls, utan det är det för att berätta att det är en man i blå täckjacka de ska leta efter som han springer efter. Det är först senare, när SE kommer tillbaka, som han hör en ung man lämna ett signalement som han reagerar på att det är så SE själv är klädd.

I vittnesförhören med väktarna på Skandia framgår att SE bultade på dörren kl 23:40 och då blev insläppt av av vakterna.
Så han har varit ute i ca 20 minuter, trots detta är det ingen som sett honom uppehålla sig på mordplatsen.
Citera
2020-02-23, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jaha ni dillar om vanliga poliser eller knarkspanare med Walkie Talkies samma jävla smörja som Lars Borgnäs aldrig gav sig med nu har den pajasen även skrivit en bok tydligen och jag hörde GW säga att allt Borgnäs skriver är tokerier och det håller jag med om . GW är intelligent det är inte Borgnäs
Du gör självmål.

GW som du alltså tycker är intelligent, har själv som huvudteori att det är 2-3 poliser/säkerhetsmän som tar tillfället i akt.

Att dessa skulle vara knarkspanare är helt rimligt då det är bekräftat att dessa fanns i anslutning till mordplatsen.
Citera
2020-02-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
”Stirrande blick” kommer från vittnesuppgifter vid Grand samt Lisbeths förhör en månad efter mordet. Några mordplatsvittnen nämner stickad mössa, men majoriteten nämner keps. ”Ruskigt utseende” är heller inget som nämns i initiala förhör.

Dom flesta vittnen vid mordplatsen ser ej ansiktet; men att dom flesta säger keps är fel.
Läs vittnesmålen igen vid mordplatsen!
Citera
2020-02-23, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:

WT utesluter väl inte SE?

Boboslacke tycks lida av tunnelseende, och har uppenbarligen problem med att inte alla är lika övertygade.

Den som hävdar att hen sitter på facit bör ju lägga fram storyn, namn och bevis, istället för att vara otrevlig.

Boboslacke må sitta på mängder med fakta och vara påläst, dock har vi ännu inte fått facit av hen, så lite ödmjukhet skulle inte skada.
Citera
2020-02-23, 21:33
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen

Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Dom flesta vittnen vid mordplatsen ser ej ansiktet; men att dom flesta säger keps är fel.
Läs vittnesmålen igen vid mordplatsen!

Helt rätt, jag var för het på gröten.

Endast Lars J nämner keps. Anders D pratar om "herrhatt" eller "sherlock Holmes-mössa".
Anders B och Inge M tror GM har stickad mössa. Anna H och Leif L menar att GM är barhuvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in