Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-22, 17:41
Bannlyst
Om det nu är SE som många hävdar så måste det ju betyda att IM ljuger när han ser hela händelseförloppet och iakttar när GM står vid avfasningen till Dekorima. Med säkerhet står GM redan där 23:18. SE kommer ner 23:20. Det hänger inte ihop.

Inte heller på det sättet som IM beskriver GM.
Citera
2020-02-22, 17:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Fast ärligt talat, vad är värdet med att gå ut på det sättet som KP gör om slutresultatet till det svenska folket bara är att SE inte är gärningsman? Komigen.

Sättet han går ut på?

Han blir intervjuad i får årsdagen. Får frågan hur deras arbete ser ut nu och säger sanningen. De ska presentera resultatet av en förundersökning i Palmemordet.
Citera
2020-02-22, 17:43
Medlem
Tänk vilken antiklimax det skulle bli om Krister Peterson skulle gå ut och säga , Holmer hade rätt hela tiden..
Det var en grupp från PKK som organiserade och genomförde mordet.

Pkk-personen som sköt OP dog förra året , så härmed avslutar vi Palmeutredningen.
Citera
2020-02-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han säger så i alla fall, tingsrätten, utskrift, sidan 11, mitt på sidan.

Inte mitt fel att det står så.

EDIT; 19:50 i klippet.

https://youtu.be/TCl90XqmfL0

Här kan du lyssna, jag går dock inte i godo för att inspelningen inte är manipulerad.

EDIT2; Två rökmoln mellan OP och GM, hur kan man säga så, det fanns ju knappast något avstånd emellan, haha.

Det är skumt att åklagaren Anders Helin som brukade arbeta med ölvebro hoppar övar att fråga anders björkman om han hörde de prata o i så fall uppfattade något de sa. Anders Helin hoppar över det och säger bara o sen föll någon då? Lite senare gör han om samma sak och inget annat hände då? Du skriver också att det är något skumt med rökpuffar för en icke insatt är det orimligt att det blir rökpuffar eller vad tänker du på? Du verkar skeptisk till förhöret kan du presicera vad du inte tycker stämmer. Undanhåller Anders Helin faktan att Anders Björkman hörde de tala med varandra medvetet? Var Björkman preparerad till vad han fick säga som när man sa till Lisbet han är alkoholist https://www.youtube.com/watch?v=TCl90XqmfL0&feature=youtu.be
http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Palme och Lisbet och den 3:e personen går och talar med varandra dessutom går den som ska föreställa mördaren och håller Op om halsen de skrattar och har roligt som vänner gör. Lisbet ljuger eller är det ett annat par som spelar dem.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-02-22 kl. 18:04.
Citera
2020-02-22, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sättet han går ut på?

Han blir intervjuad i får årsdagen. Får frågan hur deras arbete ser ut nu och säger sanningen. De ska presentera resultatet av en förundersökning i Palmemordet.
Men din idiot! KP har aldrig gått ut på det här sättet i de tre tidigare årsdagen då han blivit uppringd av veckans brott.

Sättet han lägger upp allting på innebär att de har en lösning med teknisk bevisning. Varför i helvete tror du då att slutprodukten enbart skulle vara att man avskriver en viss person?
Citera
2020-02-22, 17:50
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Om det nu är SE som många hävdar så måste det ju betyda att IM ljuger när han ser hela händelseförloppet och iakttar när GM står vid avfasningen till Dekorima. Med säkerhet står GM redan där 23:18. SE kommer ner 23:20. Det hänger inte ihop.

Inte heller på det sättet som IM beskriver GM.
Eller så uppfattade IM helt enkelt fel eftersom han var febersjuk och kanske inte hade så bra koll som han tror. Men om IM hade rätt om att mördaren väntade då man man utesluta SE.
Citera
2020-02-22, 17:52
Medlem
Soterns avatar
”– Det kan ju vara så att vi har kommit så långt som man kan begära utav oss och ytterligare utredning kommer inte att ge någonting, säger Petersson.”

Enligt mig förespeglar det att utredningen läggs ner nu i vår med motiveringen att vi har inget mer att gå på. Mer dramatiskt än så bli nog inte upplösningen trots att halva mediakåren har kissat på sig av upphetsning.
Citera
2020-02-22, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Eller så uppfattade IM helt enkelt fel eftersom han var febersjuk och kanske inte hade så bra koll som han tror. Men om IM hade rätt om att mördaren väntade då man man utesluta SE.
Jag förstår inte varför folk måste göra det krångligare än vad det är. Hur ska IM kunna missuppfatta nåt så enkelt som att vederbörande GM stod vid avfasningen i några minuter? Kolla gärna hur han berättar om allting från mordplatsen med aftonbladet 2016.
Citera
2020-02-22, 17:57
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Jag förstår inte varför folk måste göra det krångligare än vad det är. Hur ska IM kunna missuppfatta nåt så enkelt som att vederbörande GM stod vid avfasningen i några minuter? Kolla gärna hur han berättar om allting från mordplatsen med aftonbladet 2016.
Jag förstår dig helt. IM verkar säker på sin sak, har kollat på det klippet flera gånger.
Citera
2020-02-22, 18:06
Medlem
spacesubs avatar
Om LP var inblandad. Varför skulle hon isf skyddas under alla år. Vem skulle vinna på det?
Antar att hon lämnat förklaring?
Citera
2020-02-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag förstår dig helt. IM verkar säker på sin sak, har kollat på det klippet flera gånger.

I.M kan ju faktiskt ha observerat A.B och förväxlat honom med GM.
Citera
2020-02-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
AB säger att han försöker nå kontakt med den andra gruppen så att han kan meddela att han åker hem. Varför stod han inte vid bankomaten och berättade det för den första gruppen, storyn känns krystad.

Bankomathändelsen förklarar varför AB öht befinner sig där och då.

Jag påstår ingenting, dock mycket uppseendeväckande att det finns folk från Bofors i anslutning till mordplatsen, i synnerhet när vi känner till Boforsaffären.

Bofors har haft en pistolklubb, vore intressant att veta vilka som var med i den, långt mer intressant än den försvarsskytteföreningen som har ältats i tråden.

Inte långsökt att det fanns personal inom Bofors som var vapenutbildade och kanske också del av SB, till exempel genom driftvärnet.

Vad vet vi om AB då, var gjorde han sin militärtjänst?

Knappast någon bakgrundskontroll på den mannen trots att han var det närmaste vittnet förutom LP, märkligt att så lite fokus har lagts på det.

På frågan hur berusad han var, så svarar han, man var glad, hade trevligt .

Inte direkt ett förklarande och tydligt svar, säger ingenting om hur berusad han var där och då.
Den första gruppen säger att de snackade om det.
De säger att AB ville stanna kvar och vänta in resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in