Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-02-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Jag med, med min blygsamma kunskap och insikt i sammanhanget. Just på grund av hans uttalande om att det endera går till åtal eller läggs ner. Hade den misstänkte levt hade det gått till åtal, om personen inte lever så går det inte till åtal och förundersökningen anses inte kunna nå längre och läggs därmed ner.
MGM anses vara identifierad men går ej att åtala.

Ja jag har ingen uppfattning om olika scenarier osv som spekuleras om här känner inte igen alla namn. Men att de skulle hitta en levande person och gå till åtal känns osannolikt.. spännande blir det oavsett att se vad som kommer fram.
Citera
20-02-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Paul Smith som skrivit boken om GH/CA/Dubbelgångaren kommenterar aktivt nu på Facebook om att Palmegruppen fått nya uppgifter om honom nu i Januari.

Tror man kommer gå på detta spår är känslan.
Han är en ökänd typ... minst sagt. Många har ljugit om sina kontakter med pu. Trovärdighet noll.
Citera
20-02-18, 22:35
Medlem
Kanske väljer man att offentliggöra det hela på årsdagen för mordet?
Citera
20-02-18, 22:35
Medlem
kato85s avatar
Nu gäller det att agera snabbt!
För nationen så är det viktigt att mordet blir löst, därför MÅSTE det tillsättas en amnesti för mördaren, vilket betyder att ja han kommer gå fri, men då vet vi iaf. motivet och äntligen kan lägga detta bakom oss!
Citera
20-02-18, 22:38
Avstängd
CGÖ/ anti avsan har jag alltid trott på, men hoppas det är starka bevis så att vi får ett slut på skiten
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirRazor
Man har hittat Christer Anderssons, ANDERSSON inte Pettersson, kvarlåtenskap och där hittat något som binder honom till mordet!
Han är den som gjort det, punkt!

Denne man låter mest sannolik som GM och hade både motiv och möjlighet att utföra mordet.
Han var väl också ganska lik Christer Pettersson rent utseendemässigt?
Tog sig av daga när polisen ringde på dörren någon gång i mitten på 00-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Låter ju helt otroligt.
Även om han visste att Palme var på biografen så hade han ingen aning om att paret Palme skulle komma gåendes där. Han stämplar ut 23:19 och går ner till receptionen där han blir pratandes med Henry Olofsson från Securitas ett par minuter. Han hamnar bakom Palme av en slump. Samtidigt samboparet Palme dividera om vilken väg dem ska ta hem så står Stig och pratar med Henry.
Om Stig sköt Palme innebär detta att han har en revolver på sig och hamnar bakom Palme av en slump, han uppmärksammar att Palme är framför honom och skjuter honom på impuls.
Känns inte så trovärdigt !!! Eller hur ??

Håller jag inte med om. En intressant parallell är de antinazistiska sammansvärjningar i tredje riket som planerade attentat mot Adolf Hitler (en man som förstås inte har några likheter med Palme). Stauffenbergs krets bestämde sig redan 1943 för att skrida till verket. Flera män var under en längre tid redo att genomföra ett attentat. Det fanns en beredskap att agera snabbt. Flera av de fall där man nästan kom till skott var ganska slumpartade, och ibland planerades försöken med kort varsel. Ofta misslyckades de av slumpartade skäl.
Senast redigerad av TorAndreFlo 20-02-18 kl. 22:40.
Citera
20-02-18, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja de klantade sig direkt, jag är benägen att tro att det ligger något i polisspåret och att det var högerextrema som låg bakom mordet på Olof Palme, vem och vilka de än var skulle det givetvis vara en lättnad om det kom fram. Men de får inte leka med förväntningarna. Man har blivit jävligt besviken och lurad förr när det sagt: vi har löst det före sommaren.
Jag tycker åklagaren låter som att han bluffar, här är fd åklagaren som uttalar sig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fd-overaklagare-valdigt-tveksam-till-beskedet

Jag utesluter definitivt inte att högerextrema (asen på Norrmalm tex) gjorde grovgörat, men att anstiftan kom från högre ort. Jag tror tjacknassarna på Norrmalm agerade proxy åt några intrigmakare bland sossarna som både ville få bort Palme och göra martyr av honom på en och samma gång.

Nu 34 år senare när sossarna går kräftgång i opinionen och samhället är i upplösningstillständ slår de in på det högerextrema spåret. Det är en strategi de suttit länge på ifall de någonsin skulle hamna i denna kritiska situation för det "statsbärande" partiet som det nu befinner sig i. Kan de kleta något av det på SD så är det givetvis en bonus för dem. Media kommer säkert basunera ut att högerextrema infiltrerat polisen, SÄPO, myndigheter, statsapparaten etc. för att mörka och förhala utredningen. I själva verket är det sossarna som mörkat deras egna martyrskap utav Palme och använt en tjackpundare från Sollentuna och nu högerextrema som proxy. Det är en utav mina många teorier. Ta det för all del inte för sanning. Bara food for thought.

Att detta kommer nu när sossarna befinner sig på en historiskt låg nivå i opinionen och LP nyligen avlidit känns inte heller som en slump.

Eller så är det vapnet CA ska ha sålt som man hittat. Men det är ju också en bekväm lösning för PU. CA begick ju självmord 2008.
Senast redigerad av torstenferdinand 20-02-18 kl. 22:44.
Citera
20-02-18, 22:41
Medlem
sphinxen_111s avatar
Ett möjligt scenario skulle också kunna vara att utredarna använder spåret med skandiamannen som ett villospår mot media, privatsparare osv och att de i själva verket håller på med något annat spår som de absolut inte vill riskera att det ska bli belyst och förstört.
Citera
20-02-18, 22:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag tror på CA som mördare.

Men fan vad sjukt om det egentligen var en konspiration som utgick från Skandiahuset. Att Palme har skuggats från Grand och ovetande leder mördaren till själva högborgen.
Citera
20-02-18, 22:42
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacRousseau
Det förklarar inte att ena vakten skickades hem och dörren till cyckelförrådet ställdes på glänt fram till minuten efter enligt larmloggen.

Tror stenhårt på skandiamannen men tror han bara var plan B då de gick åt andra hållet. Egentligen skulle de gått andra hållet där den tilltänkta mördaren stod och väntade. När de gick åt andra hållet så fick han rycka in.

Detta gör konspirstionsteorin hela stay behind-rörelsen och indirekt möjlighet att en cell där sammarbetade med sydafrikanska agenter som mer trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Är du säker på att frågan handlade om SE?

Nej som jag sa för länge sedan var de på spåret och då planterades SEspåret 2.0 av de som förstod att de hamnat under luppen.

Vi får hoppas dom skyddar sig mentalt och fysiskt. Kpistar i väskor, livvakter, pansarglas.
Citera
20-02-18, 22:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Inne på samma spår.
Kanske är en eller flera personer anhållna.

Inte ännu, men snart kanske?
Man hade absolut inte inte kunnat hemlighålla om Palmegruppen anhåller någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in