2020-02-18, 22:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Åklagaren och numera advokaten ovh veckans brott var övertygad om att det rörde sig om en levande person då palme-åklagaren pratade som han gjorde

Hon trodde att man inväntar något bevis eller liknande

Åklagaren för sig med retorisk mindfuck, men jag tror Johanna Björkman tolkat uttalen rätt. Johanna har oerhörd kompetens i sådana här uppfattningar.
Nu har massmedia redan slagit upp Skandiamannen stort, vilket fått många på det spåret. Men jag tror tolkningen ligger i att det rör sig om ett kommande åtal mot en eller fler personer (levande).

Hade åklagaren redan nu bestämt nedläggning mot bevis om Skandiamannen, så hade han inte uttalat sig på detta sätt. Han meddelar faktiskt öppenhet för åtal mellan raderna, och att man går ut såhär kan såklart bero på att man är nära klar med både teknisk insamling & sammansättning av materialet, men också/eller att man vill sätta något i gungning ute i samhället.
Det är därmed inte heller orimligt att det är ett eller fler anhållanden i faggorna.
Citera
2020-02-18, 22:26
Medlem
SirRazors avatar
Man har hittat Christer Anderssons, ANDERSSON inte Pettersson, kvarlåtenskap och där hittat något som binder honom till mordet!
Han är den som gjort det, punkt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Visst är det så. Om ett gripande är förestående i PU så skulle KP åka på tjänstefel om han sitter och vagt antyder att så kan vara fallet.
En FU-ledare kan inte agera på det viset.
Du har fel. Lyssna vad han säger. Enbart att han har en uppfattning klar och att det kommer att komma till ett avslut av något slag och att han redan vet vad det beslutet kommer att bli. Han har inte sagt något vad de jobbar med eller utfallet. Tätt!

Andra försöker utvinna blod ur en sten.med information från andra håll...
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clapstarterwannabe
Här tror jag du är mycket nära sanningen. Dörren som stängs bara tiotalet sekunder efter mordet KAN bara inte vara en slump.

Angående bevisning tror jag att PU har något av följande. 1. Vapnet som går att knyta till kulorna samt till SE. 2. SE:s rock med kulstänk och kanske rentav dna från Palmes blod (om han inte tvättat den men han verkar ju inte ha varit överdrivet försiktig och kan nog ha sparat den otvättad som en souvenir).

Lägg också märke till hur SE håller handen på Expressens bild. Den första som kommer upp om man googlar hans namn. Han ska illustrera hur han pekar in i gränden. Han böjer två fingrar precis som om han håller i ett vapen.

Denne man ville skryta med vad han gjort.

Det är nog tur att du inte jobbar med brottsutredningar. SE är inte troligt som GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Säga vad man vill om LGWP. Men jag är bra nyfiken på det där han brukar prata om, att det finns en specifik grej som kan lösa mordet. Nåt som inte är vapnet.

Har för mig att det ska finnas någon svart anteckningsbok som Palme brukade skriva upp saker i, tex möten och annat. Denna ska vara försvunnen och har aldrig återfunnits. Kan tyvärr inte källhänvisa då jag inte minns var jag hört detta så det kan vara rent påhitt.

Min personliga åsikt är dock att LGWP gärna vill göra sig intressant och det han säger ska man nog ta med en nypa salt. Han gillar att synas.
Citera
Medlem
brutalares avatar
Paul Smith som skrivit boken om GH/CA/Dubbelgångaren kommenterar aktivt nu på Facebook om att Palmegruppen fått nya uppgifter om honom nu i Januari.

Tror man kommer gå på detta spår är känslan.
Citera
2020-02-18, 22:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
"Leif GW Persson tror att det plötsliga genombrottet förklaras av att man hittat mordvapnet.
– Jag kan bara tänka mig att det finns en möjlighet att lösa det här mordet, säger han."

GW om åtal i Palmemordet: Innebär att man hittat mordvapnet

Nu har även GW vänt kappan.
Han sa ju tvärsäkert tidigare idag att det är en numer avliden gärningsman/ansvarig.
Nu säger han såhär till Mitt i:
Citat:
– Om jag har tänkt rätt så innebär det här att man har kommit över mordvapnet, säger Leif GW Persson.

Det var efter tidningen Filters reportage, där den så kallade Skandiamannen pekas ut som Palmes mördare, som utredningen tog fart igen.

I så fall är gärningsmannen död. Vem är det då som åtalas?

Det kan jag inte heller gå in på, av samma anledning.

GW har alltså blivit informerad mer under dagen, som han här väljer att inte gå ut med.
Citera
2020-02-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
SÄPO fixar väl ett sånt dära högerextremt sprängdåd som GW suttit och yrat om i flera månader nu och så hokus pokus har de fått fast både en statsministermördare och terrorist.

Det är så förutsägbart. Allt går efter ett jävla manus hela tiden. Ända sedan 28 Februari 1986 har de satt upp en kuliss och ett teaterspex utan dess like för att hänföra massorna.

Ja de klantade sig direkt, jag är benägen att tro att det ligger något i polisspåret och att det var högerextrema som låg bakom mordet på Olof Palme, vem och vilka de än var skulle det givetvis vara en lättnad om det kom fram. Men de får inte leka med förväntningarna. Man har blivit jävligt besviken och lurad förr när det sagt: vi har löst det före sommaren.
Jag tycker åklagaren låter som att han bluffar, här är fd åklagaren som uttalar sig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fd-overaklagare-valdigt-tveksam-till-beskedet
Citera
2020-02-18, 22:29
Medlem
Jag med, med min blygsamma kunskap och insikt i sammanhanget. Just på grund av hans uttalande om att det endera går till åtal eller läggs ner. Hade den misstänkte levt hade det gått till åtal, om personen inte lever så går det inte till åtal och förundersökningen anses inte kunna nå längre och läggs därmed ner.
MGM anses vara identifierad men går ej att åtala.
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Utan att vara speciellt insatt tycker jag det låter som det mest troliga med tanke på vad Peterson sa.
Citera
2020-02-18, 22:30
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åklagaren för sig med retorisk mindfuck, men jag tror Johanna Björkman tolkat uttalen rätt. Johanna har oerhörd kompetens i sådana här uppfattningar.
Nu har massmedia redan slagit upp Skandiamannen stort, vilket fått många på det spåret. Men jag tror tolkningen ligger i att det rör sig om ett kommande åtal mot en eller fler personer (levande).

Hade åklagaren redan nu bestämt nedläggning mot bevis om Skandiamannen, så hade han inte uttalat sig på detta sätt. Han meddelar faktiskt öppenhet för åtal mellan raderna, och att man går ut såhär kan såklart bero på att man är nära klar med både teknisk insamling & sammansättning av materialet, men också/eller att man vill sätta något i gungning ute i samhället.
Det är därmed inte heller orimligt att det är ett eller fler anhållanden i faggorna.
Inne på samma spår.
Kanske är en eller flera personer anhållna.
Citera
2020-02-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om de ringer till en SE-tipsare och frågar om SE så utgår jag ifrån att frågan handlar om SE.
Tänk på att Se tipsare kan vara identisk med en av konspiratörerna och att denne hörs i en helt annat syfte och har anledning att vilseleda...
Citera
2020-02-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Hm, finns många frågetecken ja. Vi får höra snart.

Jag tror att kanske Strandberg har berättat hur det hela gick till då teaterscenen spelades upp.
Han är idag 93 bast lika gammal som O P skulle eller är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in