Citat:
Den teorin kan förklara något om varför obduktionsprotokollen inte blev offentliga. En uppgift om att Olof Palme erbjöds en smörgås i samband med biografbesöket förekommer sedan tidigare i spekulationer i media. Det kanske är så att obduktionsprotokollet inte överensstämmer helt med förväntade fyndresultat. Obduktionsprotokoll är sekretesshandlingar som inte alltid med automatik blir allmänt kända.
Den vårdinrättning i Norrland som tog emot Olof Palme bör ha fått en ny kod till exempel STOCKHOLM ****. Personalen som arbetar i den sektionen av vårdinrättningen betraktas då som personal i STOCKHOLM **** i stället för exempelvis LYCKSELE ****. På den tiden fanns inte internet och alla typer av uppgifter blev lättare att behålla kontroll över. Det är bara att hemlighets stämpla allting även informationen som redan är sekretessbelagd. Organisatoriskt hålls det så simpelt som möjligt och det här var under Kalla Kriget.
Jag vet att det finns uppgifter om beskrivningar av ett liknande scenario. Bland annat på Swebb TV. Det finns andra beskrivningar också. Hur trovärdiga dessa källor är kan jag inte svara på. Det är så länge sedan också att minnesbilder är svåra att lita på. Det som inte är dokumenterat kan ha förlorats till historien.
I dess enklaste form beskriver teorin hur Olof Palmes kropp evakuerades från Stockholm för att sedan åter transporteras tillbaka dit.
En mer omfattande teori beskriver hur Olof Palme åt en smörgås i Norrland.
Åklagaren bör presentera någonting som omöjliggör dessa teorier eller styrker dom. Ett åtal kan kanske gälla någon levande person som kan sättas i samband med detta.
Ursprungligen postat av singularitet:
Jag tror Palmes kropp evakuerades till Norrlands inland strax efter händelserna i Stockholm. Det förvånar mig inte om det är någonting sådant som presenteras senare av åklagaren. Kanske levde Olof Palme under transporten till Norrland och eventuellt dödades vid ett senare tillfälle. Om han flyttades till Norrland bör han ha ätit någonting där. Kanske en ost eller skinkmacka som beskrivits av personer. Han bör ha befunnit sig levande eller död i bårhuset i staden dit han evakuerats. Om han dödats kan det ha skett i flygplanet som transporterade honom tillbaka till Stockholm eller av personer som träffade honom på sjukhuset. Det bör finnas vittnen eller har dessa vittnen på olika sätt tystats eller förekommer bundna av sekretess. Om han redan var död bör läkare finnas som kan återkalla minnen av händelsen. Då är förmodligen millitären inblandad eftersom lite eller ingen information om detta nått allmänheten. Palme kan ha fått information om ytterligare evakuering utomlands. Då är det en konspiration. Det kan finnas fler offer i det läget. Till exempel personal på sjukhuset som tystats. Det kan även finnas barnvittnen, dessa bör svårligen minnas händelserna med synnerligen lågt bevisvärde. Lycksele har en plygplats nära sjukhuset och även millitära anläggningar. Det är några som har den här teorin.
Alternativt har någon erkänt någonting och en enklare förklaring kan presenteras av åklagaren eller att nya bevis framkommit som ett mordvapen.
Det är bra om det framkommer information om vad som inträffade. Jag tycker att om information finns ska den informationen offentliggöras.
Alternativt har någon erkänt någonting och en enklare förklaring kan presenteras av åklagaren eller att nya bevis framkommit som ett mordvapen.
Det är bra om det framkommer information om vad som inträffade. Jag tycker att om information finns ska den informationen offentliggöras.
Senast redigerad av singularitet 2020-02-18 kl. 22:53.
Senast redigerad av singularitet 2020-02-18 kl. 22:53.