Jag tycker att Wandas tyvärr blivit allt sämre de senaste åren.
Det har ju alltid haft sina sidor att frekventera det stället, senaste gången jag var där blev jag redan i ingången tillfrågad av ett fyllo om jag "vilje följa med honom upp" och när jag gick därifrån ville någon dåre på gatan sälja koks till mig.
Dessa mindre lustiga sidor har kompenserats av alla trevliga tjejer där men tyvärr har många av dem slutat och ersätts med tjejer med en mer kallhamrad affärsmässig attityd som är vanlig i Sthlms klubbar.
Amanda, Angel, Anna Blå, Candy, Donna, Rachel, Sammie, Sofia, Stefani är några av de tjejer jag verkligen saknar med ett mer normal kompisattityd och som verkligen kom ihåg vad man pratade om senast även om det var över ett år sedan.
Det finns visserligen ett par normala tjer kvar där som Carina, Stella, Patricia, Diddi men tyvärr dominerar stolpskotten, som tror de jobbar på McDonald och verkligen går in för att behandla folk som kunder.
Enligt tjejerna har också gästantalet minskat och men andelen otrevligt fyllodrägg har ökat. Jag antar att det kan bli en negativ spiral, otrevligare gäster leder till otrevligare och distanserade tjejer och så vidare eftersom de som vil ha det mer normalt undviker att komma dit.
Maxim ligger ju på samma gata med kanske hälften så många tjejer som jobbar, 6-8 tjejer på helgkvällar, efter vad jag har observerat verkar det vara betydligt mer avslappnad och vänlig stämmning där med fina, intelligenta och social tjejer som Parisa, Jade, Ella, Melina och Roxy
Man får för övrigt oftast betydligt mer för pengarna där på tabledance eller lapdancen särskilt om man är gamla bekanta.
Tyvärr sköts väl klubben lite dåligt, enda stället jag varit på där kassa och dörrpersonalen oftast är fulla redan tidig kvällstid och struntar i rökförbudet.
Det ger också ett sunkigt intryck att de visar porr på scenen mellan danserna, som om man gick till strippklubb för att titta på porr!
Chat Noir var det flera år sedan jag var, men det har ju alltid haft ryktet som en slipsfyllofälla med klonade opersonliga tjejer som sliter pengar ur händerna på halvt avsvimmade utländska affärsmän och slipslantisar på mässa.
Skall de aldrig riva det skitstället snart?
Kassa hemsidor:
www.wandas.se
www.clubmaxim.se
Här finns bilder på bland annat GBGs bästa strippa Diddi
http://www.svenskstripp.com/
intervju med bland annat henne
http://www.sr.se/cgi-bin/blekinge/ny...rtikel=1717449