Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-21, 10:46
  #1
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Enligt olika nyhetssidor på nätet så ska filmtjänsten MUBI dyka upp på PS3 i Sverige den här veckan. MUBI är en video-streamingtjänst som riktar in sig på klassiker, konstfilmer och andra kritikerrosade verk - enligt de själva vill de hellre ha ett utbud av kvalitet före kvantitet. Utbudet verkar jävligt brett och tilltalande.

http://www.playstationfuture.com/201...ing-this-week/

Jag har längtat efter en ordentlig online-filmtjänst i Sverige sedan jag köpte min PS3.

Håll ögonen öppna!
Citera
2010-10-21, 11:57
  #2
Medlem
Micke67s avatar
Ja det här kan bli spännande
Citera
2010-10-21, 12:39
  #3
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Lite klyven till MUBI faktiskt..

Det finns vissa filmer som är av intresse men majoriteten verkar vara artsy-fartsy filmer som är gjorda av Andy Warhol-wannabes.. Får se hur utbudet ökar, kan bli bättre kan bli sämre.. Priserna var iallafall humana.
Citera
2010-10-21, 16:34
  #4
Medlem
Fina Gubbens avatar
Utbudet lämnade mycket att önska. Varför inte släppa en tjänst där man har alla sorters filmer?
Citera
2010-10-21, 16:35
  #5
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Utbudet lämnade mycket att önska. Varför inte släppa en tjänst där man har alla sorters filmer?

Det finns andra filmtjänster som har ett annat utbud, dock så är det här det första som kommer till sverige.
Citera
2010-10-21, 18:41
  #6
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Det finns vissa filmer som är av intresse men majoriteten verkar vara artsy-fartsy filmer som är gjorda av Andy Warhol-wannabes..
Typ.. Roman Polanski? Du borde kolla igenom hela filmutbudet istället för att döma hela tjänsten efter Pans Labyrint.

EDIT: Det där lät lite för dissigt. Du har rätt att det är rätt mycket art-film men det är ju också det som är tanken med tjänsten. I promofilmerna visas en del guldkorn.
__________________
Senast redigerad av DenGodeDoktorn 2010-10-21 kl. 19:06.
Citera
2010-10-21, 18:48
  #7
Medlem
teowinds avatar
Jag måste säga att jag känner mig sjukt neutral inför detta.
Citera
2010-10-21, 20:04
  #8
Medlem
Äntligen! - citerar Fylking när litteraturpriset delas ut!

Har funnits i USA och har fungerat utmärkt, äntligen kan jag nyttja det även i EU!! TJOHEJ!
Citera
2010-10-21, 23:25
  #9
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det finns andra filmtjänster som har ett annat utbud, dock så är det här det första som kommer till sverige.
Har det inte funnits en videotjänst förän nu? Det låter konstigt iom att ps3an ska vara mediakonsolen. Hur som, grattis till en halvtaskig tjänst :-P.
Citera
2010-10-22, 00:28
  #10
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Har det inte funnits en videotjänst förän nu? Det låter konstigt iom att ps3an ska vara mediakonsolen. Hur som, grattis till en halvtaskig tjänst :-P.
Grattis till världens sämst dolda avundsjuka?
Citera
2010-10-22, 01:39
  #11
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Grattis till världens sämst dolda avundsjuka?
Påpekar bara fakta.
Citera
2010-10-27, 17:29
  #12
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Men Mubi skulle ju komma nu i dagarna.. undrar hur det blir med det.
Läste vad du skrev i vs-tråden och blev lite nyfiken över varför det inte kommit än, så jag kollade lite i MUBI's forum och hittade en tråd där en användare undrar samma sak.

En annan användare svarar så här iaf:
Citat:
There is PSN maintenance planned for 28/29th of this month(Oct).This may be something in relation to Mubi.This maintenance was originally planned for the same day as the Mubi launch party last week,but was cancelled for some reason.
Så det kanske kommer imorgon eller på fredag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback