• 1
  • 2
2010-10-20, 21:00
Medlem
Vet, eg inget kriminalfall, men hittar inget bttre forum, flytta grna.
Programmet berttar om hur Marks socialnmd hemplacerar fosterhemsbarn frn en tryggt familjehem till en kriminell biologisk familj.

Familjehemsmammans blogg:

http://www.barnmisshandelavmyndighet.se/Frame.asp

HUR R DET MJLIGT???? Nu har socialnmnden avgtt, socialsekreteraren r utbytt, men barnen fr fortfarande inte komma tillbaka....

Blir hatisk mot soc i Mark...
Citera
2010-10-20, 21:10
Medlem
fosterhemsmammans blogg

http://fostermamman.blogspot.com/
Citera
2010-10-20, 21:39
Medlem
Min tanke var att det handlade om hot frn den romska slktens sida, att det var av rdsla och inte av ren inkompetens eller samarbetssvrigheter som Marks kommuns socialarbetare agerade som de gjorde. Men det var som sagt bara en tanke, jag har inget att backa upp det med. Ngon som knner paret/trakten kanske kan ge oss mer info.
Senast redigerad av Tewiin 2010-10-20 kl. 22:24.
Citera
2010-10-20, 21:42
Medlem
Infanterists avatar
Bor i denna fantastiska kommun. Det r ju inte mnga rtt i styret hr. Dock s r inte hela soc skit hr, finns bra avdelningar som fortfarande skter sina jobb, men de som har omplacerat de hr barnen r ju s inkompetenta att det finns inte.
Citera
2010-10-20, 21:51
Moderator
blomvattnares avatar
Vi provar att skicka denna trd vidare...

AB o K -► Barn och familj

/Mod
Citera
2010-10-20, 21:57
Medlem
dirnas avatar
Det sjukaste r ju nd att barnen omplacerats till ett nytt familjehem istllet fr att f komma hem till vad fr dom r sin mamma och pappa i frsta familjehemmet!!
Citera
2010-10-20, 22:14
Medlem
Mycket tragiskt. Men har sett och hrt det frr. Socialsekreterare jobbar bara fr den vuxna.
Citera
2010-10-21, 07:10
Medlem
serbers avatar
Det r fan sjukt att folk med denna makt och lner som betalas av skattemedel kan gra som dom gr...fga frvnande att det gller i liten kommun heller, kom att tnka p hon som vart utsatt fr vldtkt men inte en kotte brydde sig folk tog parti fr killen osv s hon i slutet har rtt i att hade det varit folk med strre inflytande i samhllet s kanske det inte behvt hnda men d hade frvisso idioterna fortfarande jobbat kvar.
Senast redigerad av serber 2010-10-21 kl. 07:13.
Citera
2010-10-21, 09:11
Medlem
Gilbertes avatar
Att soc gjorde fel betyder det inte att barnen skall "tillbaka" till den frsta familjen.

Barns bsta betyder inte alltid att f vxa upp i en familj som inte har ngon kontakt med de biologiska frldrarna. I det hr fallet verkar det solklart som att barnen inte kan vara hos sin mamma, och att socialtjnsten gjorde fel som testade den lsningen.

Familjehemmet har lnge drivit en kampanj fr att f tillbaka "sina" barn och verkar inte frst att de r just fosterhemsfrldrar vilket frutstter ett samarbete med socialtjnst och biologiska frldrar. Det innebr ocks att hlla frtroenden ang. hur barnets biologiska frldrar har det och r. Denna fostermamma har lagt ut mycket av historien kring barnens biologiska ntvrk (som enligt henne) r kriminellt. Ev. har hon genom detta skapat en hotbild mot sig sjlv och sin familj. Det r illa nog att bli diskvalificerad som mamma/slkt, vrre r faktiskt att nn hnger ut anledningarna till det p internet! Det r ett grovt vertramp. OM jag vore handlggare skulle jag akta mig fr att placera ett barn hos mnniskor som gapar HGT och offentligt och inte verkar ha sjlvinsikt i vad de sjlva gjort fr att frvrra sin situation.

I framtiden kommer barnen kanske tillbaka, eftersom anknytning anses som viktigt, MEN jag tror att den hr fosterfamiljen kommer ALDRIG kommer uppleva att de ftt sin upprttelse. Hade de svrt att samarbeta med socialtjnst innan kommer det knappast bli bttre efter en sn hr hndelse.

Socialtjnsten har gjort fel, men kan knappast rtta till felet genom att gra fler fel.
Citera
2010-10-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilberte
Ev. har hon genom detta skapat en hotbild mot sig sjlv och sin familj.

Ja, det hr spret r som sagt intressant. Det r inte otroligt att familjen har straffat ut sig p grund av just "hotbilden". Strcker sig mnne denna hotbild till personer inom Marks socialtjnst? Kanske en frga fr I&I- eller Konspirationsteorier-delen av forumet, i och fr sig...
Citera
2010-10-21, 11:09
Medlem
Gilbertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tewiin
Ja, det hr spret r som sagt intressant. Det r inte otroligt att familjen har straffat ut sig p grund av just "hotbilden". Strcker sig mnne denna hotbild till personer inom Marks socialtjnst? Kanske en frga fr I&I- eller Konspirationsteorier-delen av forumet, i och fr sig...

Jag har ju lst hennes anklagelser p internet och en del togs ju ocks upp i uppdrag granskning.
Vad jag ser framfr mig r att man inte kan ha barn placerade p ett stlle dr det finns risk att ngon kommer och kidnappar barnen/slaktar familjen. En sdan risk fr man i allafall betnka och resonera kring....

I den hr historien finns det mycket information som ker runt runt och det var fr mig svrt att hitta tillbaka till den urldriga familjelivstrden/trdarna dr fostermamman pbrjade sin internetkamp fr att f tillbaka "sina" barn.

Fosterfamiljen skriver ofta samma sak eller vldigt liknande gng p gng och p olika stllen. Dessutom tror jag att en del trdar blivit borttagna, pga att de blev anmlda fr lagbrott (frtal).
Fosterhemsmamman har skrivit p s mnga stllen s det r svrt att reda i trdarna.
Citera
2010-10-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilberte
I den hr historien finns det mycket information som ker runt runt och det var fr mig svrt att hitta tillbaka till den urldriga familjelivstrden/trdarna dr fostermamman pbrjade sin internetkamp fr att f tillbaka "sina" barn.

Fosterfamiljen skriver ofta samma sak eller vldigt liknande gng p gng och p olika stllen. Dessutom tror jag att en del trdar blivit borttagna, pga att de blev anmlda fr lagbrott (frtal).
Fosterhemsmamman har skrivit p s mnga stllen s det r svrt att reda i trdarna.

D kanske du vet ifall fostermamman drog p sig denna hotbild innan eller efter socialtjnsten i Marks kommun beslutade sig fr att ta tillbaka barnen p detta igonfallande stt? Det knns som ganska relevant i sammanhanget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in