Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-19, 20:22
  #1
Medlem
Scudds avatar
Studerar för närvarande ett 3- årigt, kommunikationsinriktat program på högskolan. Denna utbildning erbjuder även en utlandstermin som jag sökt och blivit nominerad för en plats vid INSEEC i Paris. De som åker får 200 euro i månaden i stipendium är väl värt att tillägga.

Kurserna de erbjuder som passar min utbildning som jag kan tillgodoräkna mig är inom områdena jag studerar, så där ligger inte problemet. Det är att åka utomlands eller läsa engelska/söka fristående kurser under den terminen.

Problemet ligger i att jag börjar få kalla fötter. Jag vet inte om jag är rädd för det okända, har aldrig studerat utomlands, inte heller har jag rest särskilt mycket. Jag kommer ju få utöka mina studiemedel under denna termin så jag vill ju verkligen att detta ska ge något som jag har fördel av när jag väl tar examen. Skolan står för ansökningarna osv. Boende och övrigt får vi ordna själva.

Hur mycket väger en termin utomlands på CV:t? Kommer läsa organisationskommunikation, PR samt lite ekonomi.

Vet inte alls hur jag ska väga denna möjlighet, mot att läsa engelska och fristående kurser här hemma, med fördelen att jag inte drar på mig ännu mer skulder.

Skulle uppskatta om någon eller några kunde ge mig lite input på allting, jag kan inte sortera alla tankar som ligger i huvudet just nu, i varje fall inte komma fram till ett ja eller nej.

Att få uppleva en annan kultur och allt sådant är jag väl medveten om, men sådant kan man också uppleva genom resande, men ligger just studier utomlands till min fördel när det gäller jobb?

Hoppas att jag inte låter bortskämd eller liknande, bara att jag vill göra så mycket jag kan av den skoltid jag har, för att kunna gå ut i arbete, sedan. Förhoppningsvis inom mitt studieområde.

Jag är 21 år och kille, ifall detta har någon betydelse.

Tackar på förhand!
Citera
2010-10-19, 20:37
  #2
Medlem
Malewhales avatar