2011-02-23, 10:07
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
GW om hur Christer Pettersson hade agerat efter han skjutit Palme om det varit han:

"Han hade stannat kvar och skrikit, pekat finger, gjort vgen och varit vild"

r vl inte riktigt inne p samma teori som GW, men att Christer skulle ha gjort det tror jag nog f tror fortfarande efter alla dessa r. Synd om Lisbeth bara som verkade bli styrd till vad hon skulle tnka.

Tror nog inte mrdaren hr av sig till GW efter detta men r ju en kittlande tanke.
Citera
2011-02-23, 10:44
Medlem
Soterns avatar
Om det nu r som GW tror att det kan vara ett lagligt vapen s mste grningsmannen gjort sig av med vapnet snabbt efter ddet.
Drmed mste han anmla vapnet stulet.
Hur mnga har en S&W i Sverige? (Gissar p ett ganska litet antal.)
Hur mnga har ett S&W som blivit anmlda stulna under den nrmaste tiden efter mordet? (Gissar p ett mycket begrnsat antal)
Det r bland dessa man kan hitta vapnet och drmed mrdaren.

Alla illegala vapen har ju en gng varit lagliga.

Om man tnker sig in i grningsmannen psyke s mste man vilja bli av med vapnet s fort som mjligt. Att bli stoppad p Stockholms gator med vapnet p sig vore lika med att bli direkt bunden till mordet.
Allts borde grningsmannen dumpa vapnet redan ngonstans lngs flyktvgen. Vapnet borde allts ligga ngonstans i ett vatten i nrheten kring mordplatsen.
Citera
2011-02-23, 11:26
Medlem
MoogBeats avatar
Fler n jag som tycker att programledarkvinnan r milf? Visst r hon lite bred, men vafan, jag hade grna pippat henne en mulen sndagsmorgon!
Senast redigerad av MoogBeat 2011-02-23 kl. 11:43.
Citera
2011-02-23, 12:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om det nu r som GW tror att det kan vara ett lagligt vapen s mste grningsmannen gjort sig av med vapnet snabbt efter ddet.
Drmed mste han anmla vapnet stulet.
Hur mnga har en S&W i Sverige? (Gissar p ett ganska litet antal.)
Hur mnga har ett S&W som blivit anmlda stulna under den nrmaste tiden efter mordet? (Gissar p ett mycket begrnsat antal)
Det r bland dessa man kan hitta vapnet och drmed mrdaren.

Alla illegala vapen har ju en gng varit lagliga.

Om man tnker sig in i grningsmannen psyke s mste man vilja bli av med vapnet s fort som mjligt. Att bli stoppad p Stockholms gator med vapnet p sig vore lika med att bli direkt bunden till mordet.
Allts borde grningsmannen dumpa vapnet redan ngonstans lngs flyktvgen. Vapnet borde allts ligga ngonstans i ett vatten i nrheten kring mordplatsen.

Om det r den sortens grningsman som GW beskriver, r jag sker p att han behllt sitt vapen som trof, han tar fram den ibland och tittar p den, hller den handen och tnker sig tillbaka. Hur han kom ver vapnet in the first place vet jag inte. Palmegruppen talar ju alltid om ett begrnsat antal revolvrar i Sverige, det saknas typ 5 av de lagliga. Men vem som helst kan vl fra in ett oregistrerat vapen i Sverige?
Citera
2011-02-23, 14:40
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Fler n jag som tycker att programledarkvinnan r milf? Visst r hon lite bred, men vafan, jag hade grna pippat henne en mulen sndagsmorgon!

Men GW r knappast ngon filf, om man nu har sdana bjelser. Jag gissar att han vger runt 150 kilo och det mste han gra ngot t om han vill vara frisk.

Fr vrigt r det sknt med ett serist program som Veckans brott. Inget trams.
Citera
2011-02-23, 15:07
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Om jag snackar goja har du ingen aning om. Dremot kan vi konstatera att vi tycker olika. Vad gller Tommys kvalit som polis s skulle du bara veta hur mycket du trampar i klaveret med ditt uttalande. GW r underhllande om du nu gr p hans smmersketips baserat p tyckanden, Tommy dremot r den kunnige, men mste hela tiden vga vad han sger fr att inte rja fr mycket hur polisen tnker eller hur de arbetar. Hasse Aro gr sedan sitt bsta fr att avbryta honom i stllet fr att hlla tyst en stund och ta till sig vad han sger. I vrigt tycker jag att dina inlgg hr i forumet hller en hg standard s fortstt med det och kom inte med emotionella utspel rrande saker du inte knner till. Att du kan tycka att den ene eller andre gr sig bttre i TV r vl en sak, men att frska dma ut Sveriges kanske mest erfarne polis som dlig r bara patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Nu r han i sitt esse vr mediakte frfattare, Leif GW. Men det vrsta r att rikssamvetet, ordningsmannen i skolan, fre detta klagaren Sven-Erik Alhem har ven han blandat sig i. Han vill vl inte missa tget nu nr det kan bli en lngkrare av teorier. Han har ju gudbevars ppnat ett eget bolag som skall ta hand om intkterna vad gller hans uttalanden i olika sammanhang. Leif har ju sina bcker att falla tillbaka p. Deras upplagor kar vl n mer nr han fr spela mystisk och underfundig i radio och tv. Bevare mig vl som farao sa........

N hrrni! Nu r vi vnner allihopa i trden. Nu sjunger vi We shall overcomb...
Citera
2011-02-23, 17:58
Medlem
Man fick nstan en knsla att GW har ett namn p den som gjorde det!!??
lder idag ca 65 enligt GW??
Citera
2011-02-23, 18:05
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koivu

Ja, de skissade p att GM var ca 40 r nr mordet gde rum.
Citera
2011-02-23, 19:18
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koivu

Han drar vl lite ifrn statistiken ocks, kanske brukar vara i medelldern de som begr liknande brott.

Men visst han har skert namn han misstnker.
Citera
2011-02-23, 21:15
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
GW sger att han tror grningsmannen kanske anvnt sitt eget vapen. Det kan vl inte vara s svrt att ta in alla som har licens p en S&W. Hur mnga i Sverige har det?

Frvrigt; varfr hackar alla p Camilla Kvartoft? Jag tycker hon fungerar bra som kontrast till GW.

Camilla Kvartoft var ju tidigare programledare fr studio 1 i P1, intervjun hon gjorde med ordfranden fr sveriges unga muslimer r klockren, hon r icke pk den damen, jag tycker hon fungerar bra ihop med Gw.
Citera
2011-02-23, 23:35
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Fan va grymt om vi mnga r frn nu fr lsa i en memoarbok av GW vem mrdaren r fr att han efter det hr programmet hrt av sig till honom.

Det trkiga r att GW skert inte slpper boken frens efter sin dd och det vill jag inte ska hnda n p en 20r.

Skulle inte bli frvnad om det om en 10-15 r kommer en bok med titeln "Jag skt Palme" skriven p en ddsbdd.

GW r ju en fantastisk personlighet och frklarar bra med sitt lilla egna stt.
Citera
2011-02-23, 23:44
Medlem
konanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Camilla Kvartoft var ju tidigare programledare fr studio 1 i P1, intervjun hon gjorde med ordfranden fr sveriges unga muslimer r klockren, hon r icke pk den damen, jag tycker hon fungerar bra ihop med Gw.
Yepp, de fungerar bra ihop. GW r riktigt skn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in