2017-02-01, 08:26
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Dalapolisen borde han tagit honom.. Dom fick tips om honom nr Pernilla mrdades. Fantombilden va ocks lik Eklund.

Helt sant - n srdeles dlig polisinsats. nstan i klass med kalamarksmordet eller palmeutredningens initiala mnader.
Citera
2017-02-01, 11:28
Medlem
Waldschrats avatar
Nr det gller lghorn hade den gode GW ingen koll alls, mrktes det, ven fllhorn kan man slja fr 40-60 Euro om de r lite strre. Om de kommer frn samma lg...nnu bttre.
Citera
2017-02-01, 23:54
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Nr det gller lghorn hade den gode GW ingen koll alls, mrktes det, ven fllhorn kan man slja fr 40-60 Euro om de r lite strre. Om de kommer frn samma lg...nnu bttre.

Jag tror dig, r det hr en svart marknad eller r det ppen trade? Ssom GW lade fram det verkar ju ett juste ddshorn (eller vad det kan heta) kunna uppbringa lite stlar srskilt om skytten r knd.

Om det r en ppen marknad kring fllhorn vore det kul med ngon lnk till hur en sdan frsljning gr till
Citera
2017-02-07, 16:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
http://www.svt.se/tv-tabla/
Citat:
Del 5 av 10. Leif GW Persson kommenterar bland annat talet mot SD:s Kent Ekeroth, den polisman i rebro som skrivit p Facebook om brott och invandrare och de senaste hndelserna i tv mordfall vi tagit upp, Lollo i Gusum och Albin i Halmstad. Vi tar ocks upp mordet p ett ngra timmar gammalt oknt flickebarn i Upplands-Bro 2002. Flickan hittades dd vid en gngtunnel och polisen har inga spr efter grningspersonerna. Kvllens historiska fall kommer att handla om ett uppmrksammat gisslandrama i Hallsberg 1995.
SVT1 ikvll kl 21:00
Citera
2017-02-07, 17:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.svt.se/tv-tabla/

SVT1 ikvll kl 21:00
Fallet frn 2002 lter intressant. Det ser jag fram emot.

Det har kommit ngra nya uppgifter inom kriminalitetens nyhetsvrld eller vad man ska kalla det fr. Tror ni att det kommer tas upp ikvll? Det r vl live? I s fall tycker jag de borde trycka in ngon kommentar frn GW om det.

Det ena r att pojkvnnen erknt i sommarstugemordet och att det verkar handla om 2 personer som skulle ha begtt mordet. Det andra r att Lisa Holms mrdare utsatts fr en attack i fngelset dr han ftt hett vatten kastat i ansiktet. Tydligen verkar det inte varit kokande vatten som resulterat i allvarligare brnnskador s det kanske inte r s mycket nyhetsvrde i detta men sommarstugemordet r en annan femma.
Citera
2017-02-07, 17:30
Medlem
Pfaltzs avatar
Skulle vara tjnstefel om inte GW kommenterar Peter Springare. Vad som i s fall sgs r skrivet i stjrnorna.
Citera
2017-02-07, 19:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Jag tror inte ett dugg p att GW kommer attsttta P Sprigare, Se hur mesig GW var nr Ygeman ch Eliasson var i studion fr ngra veckor sen.
Citera
2017-02-07, 19:07
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Fallet frn 2002 lter intressant. Det ser jag fram emot.

Det har kommit ngra nya uppgifter inom kriminalitetens nyhetsvrld eller vad man ska kalla det fr. Tror ni att det kommer tas upp ikvll? Det r vl live? I s fall tycker jag de borde trycka in ngon kommentar frn GW om det.

Det ena r att pojkvnnen erknt i sommarstugemordet och att det verkar handla om 2 personer som skulle ha begtt mordet. Det andra r att Lisa Holms mrdare utsatts fr en attack i fngelset dr han ftt hett vatten kastat i ansiktet. Tydligen verkar det inte varit kokande vatten som resulterat i allvarligare brnnskador s det kanske inte r s mycket nyhetsvrde i detta men sommarstugemordet r en annan femma.

Citat:
Programmet grs live on tape som det heter p tv-sprk. Det bandas p frmiddagen samma dag som det snds i SVT.

http://www.webcitation.org/6EzlTKoXm
Citera
2017-02-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jag tror inte ett dugg p att GW kommer attsttta P Sprigare, Se hur mesig GW var nr Ygeman ch Eliasson var i studion fr ngra veckor sen.
Jag tror faktiskt han kommer att vara rlig och ge honom rtt. Har varit ett antal gnger tidigare d han nmnt, exempelvis i samband med problemen i Gteborg/Malm och frorterna, att det rr sig om unga mn med invandrarbakgrund.
Citera
2017-02-07, 19:55
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag tror faktiskt han kommer att vara rlig och ge honom rtt. Har varit ett antal gnger tidigare d han nmnt, exempelvis i samband med problemen i Gteborg/Malm och frorterna, att det rr sig om unga mn med invandrarbakgrund.
Sjlv tror jag han undviker att svara p den frgan utan kommer bara diskutera om springare begtt ngot brott eller ngot i den stilen.
Citera
2017-02-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Sjlv tror jag han undviker att svara p den frgan utan kommer bara diskutera om springare begtt ngot brott eller ngot i den stilen.
Mest sannolikt, ja. Inte r det ngot konstigt med det heller d pongen med programmet r just att diskutera olika brottsfall och huruvida vissa saker utgr olika former av brott eller ej - inte att diskutera politik eller vad man nu kan tnka sig spinna vidare detta p. Huruvida Springare har rtt eller inte r mindre vsentligt i det sammanhanget.
Citera
2017-02-07, 21:41
Medlem
Herr Bkbergs avatar
N GW fegar ur och vljer den moderata medelvgen, verrepresentation r inte relevant i GWs tankevrld, part i mlet i frga om hans ungars partnerval...klart att han mste trycka p alla hederliga jeppar
Senast redigerad av Herr Bkberg 2017-02-07 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in