2017-01-10, 16:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Ikvll: http://www.svt.se/tv-tabla/
Citat:
Leif GW Persson kommenterar Hgsta Domstolens resningsbeslut rrande Kalamarksmordet och tycker ven till om den kritiserade polischefen fr Region Syd, Annika Stenberg, som igr meddelade att hon avgr. I studion tar Leif GW Persson och Camilla Kvartoft ocks upp ddskjutningen av tv brder i sknska Vallkra hsten 2015. Vi gr igenom fallet och Leif GW Persson visar i studion hur sjlva ddsskjutningen gick till. Camilla Kvartoft fljde med nr polisen genomfrde flera olika vningar p temat terrorism. Och det historiska fallet handlar om raggarbrken 1966.
Citera
2017-01-10, 21:03
Moderator
Dr Kings avatar
Imponerande om Leffa GW P kommer att g ner 50 pannor under 2017. D fr han skriva en bok om GW-modellen.
Citera
2017-01-10, 21:44
Medlem
enfindams avatar
Angende hndelsen i Vallkra s tror jag att de flesta tycker att GM agerade i sjlvfrsvar. Han mste ha knt sig hotad till livet.
Citera
2017-01-10, 23:29
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Angende hndelsen i Vallkra s tror jag att de flesta tycker att GM agerade i sjlvfrsvar. Han mste ha knt sig hotad till livet.

klagaren i det fallet r en rttshaverist. Naturligtvis var det sjlvfrsvar.
Citera
2017-01-11, 00:18
Bannlyst
Hehe, Camilla var p vg att lsa av mordstatistiken p klassiskt etablerad media-stt nr GW frklarade att man mste jmfra ver lngre tid n ett r tillbaka fr att f en riktig uppfattning om lget.
Citera
2017-01-11, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fingrus
Hehe, Camilla var p vg att lsa av mordstatistiken p klassiskt etablerad media-stt nr GW frklarade att man mste jmfra ver lngre tid n ett r tillbaka fr att f en riktig uppfattning om lget.
Och alla media och pk-mnniskor som sger att ddligt vld minskar.
S sger GW att det kat de senaste 20 ren. Stackars PK:are.
Citera
2017-01-11, 12:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Man kan mjligen tycka att han skulle hejdat sig efter det frsta skottet och ltit grningsman nummer tv lpa. Men man tnker inte rationellt i den situationen.
Jag tycker att fyra rs fngelse (fr en 68-ring, som lider av hjrtsvikt) r alldeles fr mycket. Han skulle ha friknts, eller mjligen ftt ett rs fngelse.
Citera
2017-01-11, 13:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ja, och inte skulle dom enbart rnat gubben nr han vet vilka dom r. S hade han inte skjutit ihjl dom hade han sjlv ftt stta livet till, antingen d eller senare.

Busgrabbarna gavs inga alternativ... Jo, dom hade kunnat stanna hemma. Det var gubben som inte gavs ngra alternativ.
Citera
2017-01-11, 15:11
Medlem
BertFoxs avatar
Sknt understatement nr han ringde polisen: "Dom mr nog inte s bra".
Citera
2017-01-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Man kan mjligen tycka att han skulle hejdat sig efter det frsta skottet och ltit grningsman nummer tv lpa. Men man tnker inte rationellt i den situationen.
Jag tycker att fyra rs fngelse (fr en 68-ring, som lider av hjrtsvikt) r alldeles fr mycket. Han skulle ha friknts, eller mjligen ftt ett rs fngelse.

Som jag frstod ostraffad tidigare, borde finnas mjlighet till
villkorlig dom, om han nu till varje pris ska dmas, vilket jag tycker r fel.

Han frsvarar sig i sitt hem dr han blir angripen och hotad till livet, bra gjort.
Citera
2017-01-11, 15:23
Medlem
Gubben fruktade fr sitt liv med all rtta. Han hade tidigare ptalat detta gng p gng. Han handlade skert i affekt men sg samtidigt ingen annan utvg.
Citera
2017-01-11, 15:51
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, och inte skulle dom enbart rnat gubben nr han vet vilka dom r. S hade han inte skjutit ihjl dom hade han sjlv ftt stta livet till, antingen d eller senare.

Busgrabbarna gavs inga alternativ... Jo, dom hade kunnat stanna hemma. Det var gubben som inte gavs ngra alternativ.

Mm, blir uppgiven nr man hr om det dr fallet. r vl sjlvklart att man ska f frsvara sig s som han gjorde. Polisen var ju inte p plats frrn typ en timme efter han ringt. D hade gubben varit dd och begraven fr lnge sedan och grningsmnnen lngt borta.

Fattar inte hur sverige funkar ibland, polisen misslyckas med att ge medborgarna den skerhet som de br f, och man ker dit om man frsvarar sig sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in