2010-11-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Han har anvnt den kppen vid minst ett program tidigare. Det skulle dock vara bra fr hans hlsa om han anlitade en personlig trnare och/eller en kock, som tillreder lckra GI-rtter.

GWs "frnvaro" vid rundaborsdiskussionerna verkar bero p, att han tittar p TV-skrmen, som r belgen till vnster om honom.
Ja, kan ingen sga till honom lite frsiktigt? Vi vill ju se mer av han i rutan

Tittar han p en TV-skrm emellant? Fr samtalet r fr honom ointressant? Hm. Ibland lutar han huvudet och stdjer upp det s som man gjorde i skolkan som ngon ppekat tidigare..
Citera
2010-12-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Hayes
Han satt i kommunalfullmktige i Hallsberg fr miljpartiet tidigare. Jag vill minnas att han heter Erich i frnamn. Kommer inte ihg hans efternamn, men har fr mig att det r ngot tyskklingande.
Borde vl vara i 70-rs ldern numera.

Stmmer bra det. Trimmel r namnet du sker. Han stllde upp i en tidningsinterju 1995 s det r ingen outning.
Citera
2010-12-01, 00:10
Medlem
Flyktsodans avatar
Hmmm, dagens avsnitt verkar saknas p SVT Play? Det var ju ett bakslag
Citera
2010-12-01, 00:30
Medlem
--68--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB77

Tittar han p en TV-skrm emellant? Fr samtalet r fr honom ointressant? Hm. Ibland lutar han huvudet och stdjer upp det s som man gjorde i skolkan som ngon ppekat tidigare..

Han har hftproblem, han vger ju ganska mycket s det blir skert pfrestande fr hfterna att bra upp s mycket kilon.
Citera
2010-12-01, 00:52
Medlem
TorkelGregows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Dessutom lskar jag hur han behandlar sprket, med en del ovntade beskrivningar.
Det frsta jag minns r, nr han i ngot sammanhang fr lnge sedan, berttade om ngot brott som skett i en k till ett gatukk. Han benmnde d dessa kande som korvspekulanterna
P tal om detta, br denna ses och hras fr den/de som inte sett Leif in action i lite yngre r.
Statsrdet & Ost.
http://www.youtube.com/watch?v=C1_scjrB3zo
Citera
2010-12-01, 11:33
Medlem
Fyfan va lack jag blir p asiaten som numera tjnar pengar p att ka runt och bertta om hur jvla dum han varit, och det frstr man ju, han har ju kommit p ett stt att fortstta ta pengar fr ingenting utan att tusse batong kommer hem till honom.

Alla sna dr fd knarkare/tjuvar/osv som nu kan ka runt och skriva bcker om allt skit dom gjort och tjna pengar p det str mig ngot ofattbart....

Man hade nskat att inslaget om "Helene-Mordet" var lngre och med mer info om Ulf Olsson.

Btw kppen har han ju haft med i nstan alla program s det r ju ingen nyhet.
Citera
2010-12-01, 11:57
Medlem
Falcos avatar
Tycker programmet svagaste punkt brukar vara nr programledaren ger sig ivg p studiebesk men grdagens information om pengafrfalskning var faktiskt rtt ointressant. GW var, som ppekats, p ovanligt gott humr igr och avsnittet var verlag ett av de starkare ven om programledaren fortstter vara jkligt svag.
Citera
2010-12-01, 14:30
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
P tal om detta, br denna ses och hras fr den/de som inte sett Leif in action i lite yngre r.
Statsrdet & Ost.
http://www.youtube.com/watch?v=C1_scjrB3zo

Tack fr den lnken!

Den relativt unge Leif GW var redan d en mstare p att uttrycka sig.
Betr. det vanligaste brottet: "Det r nr ngon hittas med hnderna i ngon annans ficka".

Diskussionen om "ostproblemet" var genialt, men dr gissar jag att ven Jonas Hallberg varit med i spnandet innan sndning.

Jkligt roligt klipp och dessutom mycket nostalgiskt fr min del. Jag brukade titta p mndagsbrsen d det begav sig.
Citera
2010-12-01, 14:52
Medlem
d03ahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu vill man veta vem av rnarna som blev en aktiv och knd Miljpartist. Ngon som vet det snabbt?

Jag tror detta frtjnar en egen trd, eller det kanske redan finns? Det hade varit sjukt intressant att veta mer om hela hndelsen, finns det med i NK mnde tro?
Citera
2010-12-01, 15:29
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB77

Jag har sett att Leif GW alltid tittar till vnster nr det r dags fr ngot inspelat reportage, s det borde finnas en TV-skrm dr.

Det kanske r s att ven det som "livefilmas" kan ses p denna skrm. Om det r p det sttet, kanske han ibland tycker det r bekvmare att titta p TV:n i stllet fr att titta p intervjuare resp. den intervjuade.

Oavsett anledning till "vnstertittande eller huvudstdjan", s r han jkligt bra.
Citera
2010-12-01, 16:16
Medlem
TorkelGregows avatar
Som tidigare nmnt knns det lite trist att man inte gr in lite mer i detalj och p djupet i det brott som varje vecka skall vara det huvudsakliga. S som det r nu blir programtiteln veckans brott lite missvisande. Serien borde kanske heta ngonting i stil med tidernas brott eller dylikt.
Tycker ven att GW borde f nnu mera speltid i programmet d han frmodligen r den huvudsakliga anledningen varfr majoriteten vljer att se veckans brott.
Men men jag ser fram emot nsta veckas avsnitt nr dom besker kumlaanstalten, hoppas dom knackar drr hos Ausonius eller ngon annan spektakulr figur.
Citera
2010-12-01, 19:15
Medlem
wonderlands avatar
Bankrnaren som satt i studion i programmet tyckte jag inte tillfrde ngot. Hade hellre sett mer ingende om de andra brotten som togs upp.

Ja nsta vecka om Kumla-anstalten r ett mste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in