2010-11-30, 22:03
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antehoff
Hur fa-an göms info om skrivarmodell (och IP?) i en vanlig fotokopia?!?
Varje skrivare och scanner går att spåra. Informationen "trycks osynligt" på varje utskrift.

G.W var på bra humör ja. På gott och ont kanske.
Citera
2010-11-30, 22:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antehoff
Hur fa-an göms info om skrivarmodell (och IP?) i en vanlig fotokopia?!?
http://www.eff.org/wp/investigating-...laser-printers
Citera
2010-11-30, 22:04
Medlem
fernebos avatar
Jag tror inte att det var glaset, även om han fingrade på det.
Citera
2010-11-30, 22:10
Medlem
NomadSouls avatar
Ingen som noterade den överdrivna cred som tillskrevs den kvinnliga polisen? Statsfeministerna på statstelevisionen måste ha kommit i byxorna av att få producera det inslaget. Hur många kvinnor har vi i utredande position hos polisen? Och hur många av dessa är inkvoterade?

Nej, att få ett tips som går ut på att en man är verbalt snuskig och berättar att han legat med unga tjejer är ingen direkt bedrift. Att vara ihärdig är såklart bra med facit i hand, men löjligt mycket cred i inslaget.

Vem är MP-politikern som rånat bank?
Citera
2010-11-30, 22:16
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
Mycket möjligt. Men är det någonting jag älskar hos GW så är det utan tvekan hans självsäkerhet. Tror inte det finns någon, i vart fall inte inom polisväsendet i Sverige som kan totalsåga en teori rakt av och harkla fram att det är fråga om ”trams” som första motivering.
Men så har ju karln rätt i 8 fall av 10 så med all rätt kan han göra detta.

Jag tycker också det är härligt med hans självsäkerhet. Inte fråga om någon fånig jantelag minsann. Han är oerhört kunnig och respekterad inom sin profession.

Dessutom älskar jag hur han behandlar språket, med en del oväntade beskrivningar.
Det första jag minns är, när han i något sammanhang för länge sedan, berättade om något brott som skett i en kö till ett gatukök. Han benämnde då dessa köande som korvspekulanterna.

Det var ett ganska bra program i kväll, men det är ändå något jag saknar. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det kan möjligen vara, att jag skulle vilja höra hans teorier om en del uppmärksammade brott som inträffat senaste veckan. Veckans brott, således!
Citera
2010-11-30, 22:17
Medlem
Alltså..

Hela behållningen med programmet är ju GW's raljerande. Varför avbryter kärringen honom hela tiden? Allt som oftast ställer hon så fruktansvärt ogenomtänkta frågor även om jag nu förstår att de är tänkta att spegla den genomsnittlige Aftonbladetläsarens intelligensnivå. Jag hade dock önskat ett program som går ner i ytterliggare detaljnivå och analyserande. Nu känns det mer som ett mellanting.

Kortfattat: jag hoppas det hela är en återkommande serie som får växa in och utvecklas.
Citera
2010-11-30, 22:24
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Det var ett ganska bra program i kväll, men det är ändå något jag saknar. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det kan möjligen vara, att jag skulle vilja höra hans teorier om en del uppmärksammade brott som inträffat senaste veckan. Veckans brott, således!

Ja, och så kan programledaren sluta avbryta Leif när han ska berätta viktiga saker, som vem hans favoritpolis på film är. Får vi någonsin veta?

Nej, programmet bara sjunker varje vecka. Uselt förra veckan, nästan lika dåligt ikväll. Tror jag skippar nästa vecka.
Citera
2010-11-30, 22:28
Medlem
brianmolkos avatar
notera också käppen han höll i när han ritade på fotot över odengatan området, sen låg, den gömd vid skåpen, sen mer ömd, lät som de fluttade den när han författaren/f d rånaren pratade, lät ett ljud då iaf ..
Citera
2010-11-30, 22:36
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB77
GW har käpp! Stor och rund på hala gator?

Byt ut spritpennan! Förövrigt gillar jag programmet skarpt.

Bäst är GW's frånvaro när någon gäst är inbjuden. Han sitter och hänger med huvudet ha ha ha..

Han har använt den käppen vid minst ett program tidigare. Det skulle dock vara bra för hans hälsa om han anlitade en personlig tränare och/eller en kock, som tillreder läckra GI-rätter.

GWs "frånvaro" vid rundaborsdiskussionerna verkar bero på, att han tittar på TV-skärmen, som är belägen till vänster om honom.
Citera
2010-11-30, 22:54
Medlem
--68--s avatar
Från Svensk kriminalhistoria talades det om grodmanskuppen, vem sjuttsingen är miljöpartisten som var en av rånarna.
Citera
2010-11-30, 23:09
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Från Svensk kriminalhistoria talades det om grodmanskuppen, vem sjuttsingen är miljöpartisten som var en av rånarna.

Han satt i kommunalfullmäktige i Hallsberg för miljöpartiet tidigare. Jag vill minnas att han heter Erich i förnamn. Kommer inte ihåg hans efternamn, men har för mig att det är något tyskklingande.
Borde väl vara i 70-års åldern numera.
Citera
2010-11-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
notera också käppen han höll i när han ritade på fotot över odengatan området, sen låg, den gömd vid skåpen, sen mer ömd, lät som de fluttade den när han författaren/f d rånaren pratade, lät ett ljud då iaf ..

Det var ljudet av kaffekopp som drogs en liten bit på bordet innan den lyftes (av GW troligen, man såg bara koppen och en liten bit av handen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in