2014-11-25, 21:53
Medlem
sissens avatar
Urs vilken äcklig dödsmask, man kan verkligen föreställa sig hur hon såg ut efter döden.. Med huggen och blodet rinnande och uppspärrade ögon.... Ska ju snart gå o lägga mig....
Citera
2014-11-25, 21:53
Medlem
Admiral Krags avatar
"Om vi lutar yxan så kommer vi under"
Citera
2014-11-25, 22:08
Medlem
Intressant det här med uppgiftslämnaren. Men GW har nog rätt att det är en lurig typ.
Citera
2014-11-26, 06:52
Medlem
Vilket jävla spån som rökte Spice men så brukar det ju vara också med ungdomar som "knarkar".
Låt dom röka ihjäl sig, ingen större förlust för samhället.
Citera
2014-11-26, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Vilket jävla spån som rökte Spice men så brukar det ju vara också med ungdomar som "knarkar".
Låt dom röka ihjäl sig, ingen större förlust för samhället.
gw verkade hålla med dig
Citera
2014-11-26, 09:27
Medlem
Sen när blev detta rimligt?

Citat:
Mellerudsmodellen
I dalsländska Mellerud har polisen tillsammans med det övriga samhället skapat en modell för nära samarbete i syfte att komma åt den ökande försäljningen av nätdroger. Camilla Kvartoft reste dit för att träffa polischefen Monica Lindberg som guidade henne genom orten för att visa hur det hela fungerar; ett samarbete där bland andra skolan, posten och till och med Pressbyråkiosken ingår.

GW kommenterade att JO antagligen har något att säga om deras tillvägagångssätt, men valde själv att diskret ducka inför huruvida det var lämpligt eller inte.

Kunde polischefen, de i postutlämningen och övriga inblandade gå rakryggade till jobbet imorse? Satt de och såg på programmet stolta över sin medborgerliga gärning, eller hann bismaken ikapp dem? Räckte GW:s subtila pikar för att deras bubbla skulle spräckas? Och vad har det för betydelse att hela ärendet handlar om misstänkta droger - är ämnet så laddat måhända att ingen vill beröra det? Jag kan fan höra tankarna: "Illegala eller inte, det är ändå droger" och "Se på satan om de rör MIN oskyldiga post till slut, men jag vill inte höja rösten med risk för att tas för drogliberal".
Citera
2014-11-26, 09:44
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocket.
Sen när blev detta rimligt?

GW kommenterade att JO antagligen har något att säga om deras tillvägagångssätt, men valde själv att diskret ducka inför huruvida det var lämpligt eller inte.

Ändamålet helgar medlen är ett ordspråk som även används flitigt inom polisen. Nu vet vi inte hur det här gått till egentligen men GW´s funderingar och tveksamhet över tillvägagångssättet är sannolikt rimliga.
Citera
2014-11-26, 23:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ändamålet helgar medlen är ett ordspråk som även används flitigt inom polisen. Nu vet vi inte hur det här gått till egentligen men GW´s funderingar och tveksamhet över tillvägagångssättet är sannolikt rimliga.
Man måste ju älska GW när Kvartoft pressar på men han bara slingrar sig och snyggt avslutar med att häva ur sig "det är i så fall din förtjänst och inte min" om påståendet att han trots försiktigheten ändå kan ha väckt debatten kring bekämpningen av spice.
Citera
2014-11-27, 08:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Man måste ju älska GW när Kvartoft pressar på men han bara slingrar sig och snyggt avslutar med att häva ur sig "det är i så fall din förtjänst och inte min" om påståendet att han trots försiktigheten ändå kan ha väckt debatten kring bekämpningen av spice.

Bra att Camilla pressade honom lite, förstår inte varför GW ska vara så ängslig över vad polisen och JO ska tycka om vad han säger, han har aldrig varit bra på att hålla käften och är dessutom pensionerad, så han har väl inget att frukta.
Citera
2014-11-29, 01:50
Medlem
Molly Muss avatar
Jag tappade hakan när en polis stod och skröt över hur hon tagit emot frukten av brott: "brytande av posthemlighet" är ett skamligt och avskyvärt brott, grövre naturligtvis när det begås av en postanställd!
Citera
2014-11-29, 10:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molly Mus
Jag tappade hakan när en polis stod och skröt över hur hon tagit emot frukten av brott: "brytande av posthemlighet" är ett skamligt och avskyvärt brott, grövre naturligtvis när det begås av en postanställd!

Som sagts tidigare så vet vi inte hur det har hanterats.
Citera
2014-11-29, 15:58
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Bra att Camilla pressade honom lite, förstår inte varför GW ska vara så ängslig över vad polisen och JO ska tycka om vad han säger, han har aldrig varit bra på att hålla käften och är dessutom pensionerad, så han har väl inget att frukta.

Som jag uppfattade det antydde han att metoderna kunde vara olagliga men ville inte gå närmare in på det eftersom det kunde riskera att leda till en debatt som kunde sätta käppar i hjulen för något som trots allt funkade enligt den ovannämnda principen "ändamålet helgar medlen". Att han skulle hysa någon ängslan för konsekvenserna för honom själv verkar osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in