Sen när blev detta rimligt?
Citat:
Mellerudsmodellen
I dalsländska Mellerud har polisen tillsammans med det övriga samhället skapat en modell för nära samarbete i syfte att komma åt den ökande försäljningen av nätdroger. Camilla Kvartoft reste dit för att träffa polischefen Monica Lindberg som guidade henne genom orten för att visa hur det hela fungerar; ett samarbete där bland andra skolan, posten och till och med Pressbyråkiosken ingår.
GW kommenterade att JO antagligen har något att säga om deras tillvägagångssätt, men valde själv att diskret ducka inför huruvida det var lämpligt eller inte.
Kunde polischefen, de i postutlämningen och övriga inblandade gå rakryggade till jobbet imorse? Satt de och såg på programmet stolta över sin medborgerliga gärning, eller hann bismaken ikapp dem? Räckte GW:s subtila pikar för att deras bubbla skulle spräckas? Och vad har det för betydelse att hela ärendet handlar om misstänkta droger - är ämnet så laddat måhända att ingen vill beröra det? Jag kan fan höra tankarna: "Illegala eller inte, det är ändå droger" och "Se på satan om de rör MIN oskyldiga post till slut, men jag vill inte höja rösten med risk för att tas för drogliberal".