2014-11-25, 21:53
Medlem
sissens avatar
Urs vilken cklig ddsmask, man kan verkligen frestlla sig hur hon sg ut efter dden.. Med huggen och blodet rinnande och uppsprrade gon.... Ska ju snart g o lgga mig....
Citera
2014-11-25, 21:53
Medlem
Admiral Krags avatar
"Om vi lutar yxan s kommer vi under"
Citera
2014-11-25, 22:08
Medlem
Intressant det hr med uppgiftslmnaren. Men GW har nog rtt att det r en lurig typ.
Citera
2014-11-26, 06:52
Medlem
Vilket jvla spn som rkte Spice men s brukar det ju vara ocks med ungdomar som "knarkar".
Lt dom rka ihjl sig, ingen strre frlust fr samhllet.
Citera
2014-11-26, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Vilket jvla spn som rkte Spice men s brukar det ju vara ocks med ungdomar som "knarkar".
Lt dom rka ihjl sig, ingen strre frlust fr samhllet.
gw verkade hlla med dig
Citera
2014-11-26, 09:27
Medlem
Sen nr blev detta rimligt?

Citat:
Mellerudsmodellen
I dalslndska Mellerud har polisen tillsammans med det vriga samhllet skapat en modell fr nra samarbete i syfte att komma t den kande frsljningen av ntdroger. Camilla Kvartoft reste dit fr att trffa polischefen Monica Lindberg som guidade henne genom orten fr att visa hur det hela fungerar; ett samarbete dr bland andra skolan, posten och till och med Pressbyrkiosken ingr.

GW kommenterade att JO antagligen har ngot att sga om deras tillvgagngsstt, men valde sjlv att diskret ducka infr huruvida det var lmpligt eller inte.

Kunde polischefen, de i postutlmningen och vriga inblandade g rakryggade till jobbet imorse? Satt de och sg p programmet stolta ver sin medborgerliga grning, eller hann bismaken ikapp dem? Rckte GW:s subtila pikar fr att deras bubbla skulle sprckas? Och vad har det fr betydelse att hela rendet handlar om misstnkta droger - r mnet s laddat mhnda att ingen vill berra det? Jag kan fan hra tankarna: "Illegala eller inte, det r nd droger" och "Se p satan om de rr MIN oskyldiga post till slut, men jag vill inte hja rsten med risk fr att tas fr drogliberal".
Citera
2014-11-26, 09:44
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocket.
Sen nr blev detta rimligt?

GW kommenterade att JO antagligen har ngot att sga om deras tillvgagngsstt, men valde sjlv att diskret ducka infr huruvida det var lmpligt eller inte.

ndamlet helgar medlen r ett ordsprk som ven anvnds flitigt inom polisen. Nu vet vi inte hur det hr gtt till egentligen men GWs funderingar och tveksamhet ver tillvgagngssttet r sannolikt rimliga.
Citera
2014-11-26, 23:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
ndamlet helgar medlen r ett ordsprk som ven anvnds flitigt inom polisen. Nu vet vi inte hur det hr gtt till egentligen men GWs funderingar och tveksamhet ver tillvgagngssttet r sannolikt rimliga.
Man mste ju lska GW nr Kvartoft pressar p men han bara slingrar sig och snyggt avslutar med att hva ur sig "det r i s fall din frtjnst och inte min" om pstendet att han trots frsiktigheten nd kan ha vckt debatten kring bekmpningen av spice.
Citera
2014-11-27, 08:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Man mste ju lska GW nr Kvartoft pressar p men han bara slingrar sig och snyggt avslutar med att hva ur sig "det r i s fall din frtjnst och inte min" om pstendet att han trots frsiktigheten nd kan ha vckt debatten kring bekmpningen av spice.

Bra att Camilla pressade honom lite, frstr inte varfr GW ska vara s ngslig ver vad polisen och JO ska tycka om vad han sger, han har aldrig varit bra p att hlla kften och r dessutom pensionerad, s han har vl inget att frukta.
Citera
2014-11-29, 01:50
Medlem
Molly Muss avatar
Jag tappade hakan nr en polis stod och skrt ver hur hon tagit emot frukten av brott: "brytande av posthemlighet" r ett skamligt och avskyvrt brott, grvre naturligtvis nr det begs av en postanstlld!
Citera
2014-11-29, 10:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molly Mus
Jag tappade hakan nr en polis stod och skrt ver hur hon tagit emot frukten av brott: "brytande av posthemlighet" r ett skamligt och avskyvrt brott, grvre naturligtvis nr det begs av en postanstlld!

Som sagts tidigare s vet vi inte hur det har hanterats.
Citera
2014-11-29, 15:58
Medlem
Kg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Bra att Camilla pressade honom lite, frstr inte varfr GW ska vara s ngslig ver vad polisen och JO ska tycka om vad han sger, han har aldrig varit bra p att hlla kften och r dessutom pensionerad, s han har vl inget att frukta.

Som jag uppfattade det antydde han att metoderna kunde vara olagliga men ville inte g nrmare in p det eftersom det kunde riskera att leda till en debatt som kunde stta kppar i hjulen fr ngot som trots allt funkade enligt den ovannmnda principen "ndamlet helgar medlen". Att han skulle hysa ngon ngslan fr konsekvenserna fr honom sjlv verkar osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in