Sen nr blev detta rimligt?
Citat:
Mellerudsmodellen
I dalslndska Mellerud har polisen tillsammans med det vriga samhllet skapat en modell fr nra samarbete i syfte att komma t den kande frsljningen av ntdroger. Camilla Kvartoft reste dit fr att trffa polischefen Monica Lindberg som guidade henne genom orten fr att visa hur det hela fungerar; ett samarbete dr bland andra skolan, posten och till och med Pressbyrkiosken ingr.
GW kommenterade att JO antagligen har ngot att sga om deras tillvgagngsstt, men valde sjlv att diskret ducka infr huruvida det var lmpligt eller inte.
Kunde polischefen, de i postutlmningen och vriga inblandade g rakryggade till jobbet imorse? Satt de och sg p programmet stolta ver sin medborgerliga grning, eller hann bismaken ikapp dem? Rckte GW:s subtila pikar fr att deras bubbla skulle sprckas? Och vad har det fr betydelse att hela rendet handlar om misstnkta droger - r mnet s laddat mhnda att ingen vill berra det? Jag kan fan hra tankarna: "Illegala eller inte, det r nd droger" och "Se p satan om de rr MIN oskyldiga post till slut, men jag vill inte hja rsten med risk fr att tas fr drogliberal".