2013-11-26, 23:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
En sak som slår mig är Göran Lambertz verrkliga övertygelse om det han tror på och samtidigt förnekelse till fakta. Samt hans tydliga drag till förvanskning av sanning.

Min nästa tanke är om Herr Lambertz själv skulle hamna innanför Säters murar. Om vad expertisen skulle komma fram till vilken diagnos han lider av och om han någonsin skulle bli friskförklarad och få komma ut i från sjukhuset igen?

Jag tvivlar på att Lambertz tror på allt sitt eget svammel. Snarare anser han att det har gått för långt för att han ska kunna backa nu, särskilt som några av de få vänner han har kvar (bland offentliga personer) är de enda som fortfarande är Quick-troende, dvs van Der Kwast och Gubb Jan.
Citera
2013-11-26, 23:11
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Fantastiskt roligt hur Lambertz vidhåller sin version, trots att hela Sverige vet att han är ute och hojjar.

Han vet förmodligen själv innerst inne att det han säger är orimligt, men precis som Sture Bergwall konstaterade så är han ett praktexemplar på en typisk rättshaverist.
Citera
2013-11-26, 23:12
Medlem
Lambertz har kanske också varit soffliggare hos Margit Norell?
Oavsett vilket så verkar han väldigt känslomässigt involverad i fallet på ett oprofessionellt vis, liksom de andra runt Thomas Quick.
Vore intressant att förstå de psykologiska processerna bakom hela gänget men de vill ju inte delta.

När jag gick i gymnasiet ville jag skriva ett specialarbete om Thomas Quick men min lärare i psykologi sade "Det är inte alls säkert att han mördat någon. Han kan mycket väl bara vara en mytoman".
Och jag kunde inte hålla med min lärare för Thomas Quick var så...smaskig på något vis.
Allt kring honom hade en sjuk tjusning som jag tror förblindade många, mig inräknad.
(Skrev inget specialarbete om honom utan om mobbningens psykologi istället)
Citera
2013-11-26, 23:13
Medlem
Göran Lambertz måste avgå från HD!!!!
Citera
2013-11-26, 23:15
Medlem
Rodingens avatar
I Sverige har ingen ansvar för någonting. Riktigt pajas-land detta har blivit.
Citera
2013-11-26, 23:18
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
GW: Kan du ge några namn som delar din uppfattning

De enda ryggdunkningar GL kommer att få är av Seppo, Christer, Birgitta och övriga i sekten.
Citera
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det blev ju ingen debatt eller diskussion att tala om. Lambertz talade sitt förväntade strunt. GW ville bara roa sin fan club. Josefsson var saklig och korrekt men ingen av de två tomtarna ville haka på. Som vanligt i svensk TV blev det ett substanslös tjatter trots att Kvartoft gjorde det så gott man kan.

När det är så uppenbart att ena sidan har rätt och att den andra ljuger, blir det svårt att hålla någon debatt över huvud taget. Oavsett vem som deltar.

Josefsson imponerade verkligen. Var han beredd på att Lambertz skulle använda hunden som ett exempel? Oerhört lämpligt att han hade just det utdraget från rapporten. Han är den första som verkligen demolerar skojarens fantasier.

Vem, eller vilken instans, har befogenhet att avskeda domare från Hösta domstolen?
Citera
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag fick intrycket att Lambertz babblade på i hopp om att programmet skulle ta slut innan de andra hann säga något. Tji fick han!

Du har säkert helt rätt i det där.
Dom visste ju alla att programmet endast skulle vara 30 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det blev ju ingen debatt eller diskussion att tala om. Lambertz talade sitt förväntade strunt. GW ville bara roa sin fan club. Josefsson var saklig och korrekt men ingen av de två tomtarna ville haka på. Som vanligt i svensk TV blev det ett substanslös tjatter trots att Kvartoft gjorde det så gott man kan.

Jag tror att just för att dom hade så kort tid så blev det ingen debatt.
Alla ville bara få sin sak sagt så övertygande som möjligt.
Lambertz lyssnade inte ett dugg på Kvartoft utan malde bara på.
Citera
2013-11-26, 23:20
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Efter den frågan var det enda gången Lambertz höll tyst.
Vilken pajas.

Silbersky frågar samma till Lambertz och han kan inte komma med ett rakt svar där heller:
http://www.youtube.com/watch?v=azW8oYTjiJA
Citera
2013-11-26, 23:20
Medlem
Barbus avatar
Är helt oinsatt i fallet och så men måste säga att GW är sjukt underhållande i sådana här lägen. Även för någon så oinsatt som jag.
Citera
2013-11-26, 23:23
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Silbersky frågar samma till Lambertz och han kan inte komma med ett rakt svar där heller:
http://www.youtube.com/watch?v=azW8oYTjiJA

Skrämmande att en sådan här dåre får fortsätta att härja runt och behålla det jobbet han har
Citera
2013-11-26, 23:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Han vet förmodligen själv innerst inne att det han säger är orimligt, men precis som Sture Bergwall konstaterade så är han ett praktexemplar på en typisk rättshaverist.
Var inte så säker på det. Lambertz kommer ständigt tillbaka till att en friande dom endast betyder att bevisningen inte räckte för en fällande dom och inte att man nödvändigtvis finner den åtalade oskyldig. Detta är en elementär juridisk insikt. Trots det förefaller det som om rättsrådet just har insett detta och att nog alla andra har missat det. Vidare så upplever han sig tveklöst som den yppersta av landets intellektuella elit i egenskap av medlem av Högsta Domstolen. Att alla nu skrattar åt honom är han för uppnäst för att märka eller åtminstone bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in