2013-11-26, 23:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
En sak som slr mig r Gran Lambertz verrkliga vertygelse om det han tror p och samtidigt frnekelse till fakta. Samt hans tydliga drag till frvanskning av sanning.

Min nsta tanke r om Herr Lambertz sjlv skulle hamna innanfr Sters murar. Om vad expertisen skulle komma fram till vilken diagnos han lider av och om han ngonsin skulle bli friskfrklarad och f komma ut i frn sjukhuset igen?

Jag tvivlar p att Lambertz tror p allt sitt eget svammel. Snarare anser han att det har gtt fr lngt fr att han ska kunna backa nu, srskilt som ngra av de f vnner han har kvar (bland offentliga personer) r de enda som fortfarande r Quick-troende, dvs van Der Kwast och Gubb Jan.
Citera
2013-11-26, 23:11
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Fantastiskt roligt hur Lambertz vidhller sin version, trots att hela Sverige vet att han r ute och hojjar.

Han vet frmodligen sjlv innerst inne att det han sger r orimligt, men precis som Sture Bergwall konstaterade s r han ett praktexemplar p en typisk rttshaverist.
Citera
2013-11-26, 23:12
Medlem
Lambertz har kanske ocks varit soffliggare hos Margit Norell?
Oavsett vilket s verkar han vldigt knslomssigt involverad i fallet p ett oprofessionellt vis, liksom de andra runt Thomas Quick.
Vore intressant att frst de psykologiska processerna bakom hela gnget men de vill ju inte delta.

Nr jag gick i gymnasiet ville jag skriva ett specialarbete om Thomas Quick men min lrare i psykologi sade "Det r inte alls skert att han mrdat ngon. Han kan mycket vl bara vara en mytoman".
Och jag kunde inte hlla med min lrare fr Thomas Quick var s...smaskig p ngot vis.
Allt kring honom hade en sjuk tjusning som jag tror frblindade mnga, mig inrknad.
(Skrev inget specialarbete om honom utan om mobbningens psykologi istllet)
Citera
2013-11-26, 23:13
Medlem
Gran Lambertz mste avg frn HD!!!!
Citera
2013-11-26, 23:15
Medlem
Rodingens avatar
I Sverige har ingen ansvar fr ngonting. Riktigt pajas-land detta har blivit.
Citera
2013-11-26, 23:18
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
GW: Kan du ge ngra namn som delar din uppfattning

De enda ryggdunkningar GL kommer att f r av Seppo, Christer, Birgitta och vriga i sekten.
Citera
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det blev ju ingen debatt eller diskussion att tala om. Lambertz talade sitt frvntade strunt. GW ville bara roa sin fan club. Josefsson var saklig och korrekt men ingen av de tv tomtarna ville haka p. Som vanligt i svensk TV blev det ett substansls tjatter trots att Kvartoft gjorde det s gott man kan.

Nr det r s uppenbart att ena sidan har rtt och att den andra ljuger, blir det svrt att hlla ngon debatt ver huvud taget. Oavsett vem som deltar.

Josefsson imponerade verkligen. Var han beredd p att Lambertz skulle anvnda hunden som ett exempel? Oerhrt lmpligt att han hade just det utdraget frn rapporten. Han r den frsta som verkligen demolerar skojarens fantasier.

Vem, eller vilken instans, har befogenhet att avskeda domare frn Hsta domstolen?
Citera
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag fick intrycket att Lambertz babblade p i hopp om att programmet skulle ta slut innan de andra hann sga ngot. Tji fick han!

Du har skert helt rtt i det dr.
Dom visste ju alla att programmet endast skulle vara 30 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det blev ju ingen debatt eller diskussion att tala om. Lambertz talade sitt frvntade strunt. GW ville bara roa sin fan club. Josefsson var saklig och korrekt men ingen av de tv tomtarna ville haka p. Som vanligt i svensk TV blev det ett substansls tjatter trots att Kvartoft gjorde det s gott man kan.

Jag tror att just fr att dom hade s kort tid s blev det ingen debatt.
Alla ville bara f sin sak sagt s vertygande som mjligt.
Lambertz lyssnade inte ett dugg p Kvartoft utan malde bara p.
Citera
2013-11-26, 23:20
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Efter den frgan var det enda gngen Lambertz hll tyst.
Vilken pajas.

Silbersky frgar samma till Lambertz och han kan inte komma med ett rakt svar dr heller:
http://www.youtube.com/watch?v=azW8oYTjiJA
Citera
2013-11-26, 23:20
Medlem
Barbus avatar
r helt oinsatt i fallet och s men mste sga att GW r sjukt underhllande i sdana hr lgen. ven fr ngon s oinsatt som jag.
Citera
2013-11-26, 23:23
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Silbersky frgar samma till Lambertz och han kan inte komma med ett rakt svar dr heller:
http://www.youtube.com/watch?v=azW8oYTjiJA

Skrmmande att en sdan hr dre fr fortstta att hrja runt och behlla det jobbet han har
Citera
2013-11-26, 23:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Han vet frmodligen sjlv innerst inne att det han sger r orimligt, men precis som Sture Bergwall konstaterade s r han ett praktexemplar p en typisk rttshaverist.
Var inte s sker p det. Lambertz kommer stndigt tillbaka till att en friande dom endast betyder att bevisningen inte rckte fr en fllande dom och inte att man ndvndigtvis finner den talade oskyldig. Detta r en elementr juridisk insikt. Trots det frefaller det som om rttsrdet just har insett detta och att nog alla andra har missat det. Vidare s upplever han sig tveklst som den yppersta av landets intellektuella elit i egenskap av medlem av Hgsta Domstolen. Att alla nu skrattar t honom r han fr uppnst fr att mrka eller tminstone bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in