2012-03-09, 17:48
Medlem
DVD Tips:

Historiska brott med Leif GW Persson

Dokumentr med Leif GW Persson och Camilla Kvartoft

http://www.discshop.se/filmer/dvd/hi...persson/P98080
Citera
2012-03-13, 19:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det verkar finnas en stark attraktion mellan GW och Camilla Kvartoft vilket framgick extra tydligt ikvll nr GW gav en fdelsedagspresent till Camilla. Jag undrar om inte Camilla r lite hemligt kr i Leffe.

Ngon attraktion tror jag inte det handlar om.
Men Leif GW Persson gillar en del personer, och tycker starkt illa om andra Knns som han inte har ngot mellanlge dr en person ligger i grzonen. Mjlgen Hasse Aro isf.
Men jag tror det var Leif GW Perssons egna id. Han har en "mjuk sida" och r inte bara siffror och statistik.
Men han verkar hursomhelst tycka bra om Kvarntoft, ven om jag sjlv tycker hon r en usel programledare. Har hon gjort ngonting innan "Veckans Brott".. Knns som en vanlig kommunanstlld kvinna som sadlade om till media och fick jobb p SVT. Ingenting fel med det, men hon lyfter inte programmet. Men den biten str istllet GW fr.

Hade Efterlyst p TV3 som favoritprogram tidigare, nu r de nog nd Veckans Brott ven om programet r vldigt ojmnt.
Citera
2012-03-13, 19:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ngon attraktion tror jag inte det handlar om.
Men Leif GW Persson gillar en del personer, och tycker starkt illa om andra Knns som han inte har ngot mellanlge dr en person ligger i grzonen. Mjlgen Hasse Aro isf.
Men jag tror det var Leif GW Perssons egna id. Han har en "mjuk sida" och r inte bara siffror och statistik.
Men han verkar hursomhelst tycka bra om Kvarntoft, ven om jag sjlv tycker hon r en usel programledare. Har hon gjort ngonting innan "Veckans Brott".. Knns som en vanlig kommunanstlld kvinna som sadlade om till media och fick jobb p SVT. Ingenting fel med det, men hon lyfter inte programmet. Men den biten str istllet GW fr.

Hade Efterlyst p TV3 som favoritprogram tidigare, nu r de nog nd Veckans Brott ven om programet r vldigt ojmnt.
Camilla har varit programledare lnge, om n mestadels i radiosammanhang. Tycker att hon r helt lysande i programmet, tar precis lagom plats och lter GW ta huvudrollen utan att det blir lngrandigt.
Senast redigerad av eternussermo 2012-03-13 kl. 19:44.
Citera
2012-03-13, 20:24
Medlem
Zaxxons avatar
Camilla sg hyfsat lurig ut d kriminalteknikerna kom in i vardagsrummet dr hon hade planterat de (redigt uppenbara) spren. Riktiga "practical joke"-blickar.
Citera
2012-03-13, 21:22
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Amatren frsker stta proffset p plats. Tveksamt utgng p den kritiken!

Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Sjlvklart ddas folk under alla veckodagar men kontenten med hans uttalande r att rent allmnt och statistiskt s sker det mest de dagar som andra ppekat S han uttalande r passande.

Ja, det frstod till och med jag. Hans uttalande var inte passande utan direkt korkat - sett i samhrighet med det om tillvgagngssttet. Nu vntar jag p nsta tillflle d han kommer att sga ngot i den hr stilen: nja, den hr mannen r mrdad 00:25, personer av den hr typen brukar bli ddade fre midnatt.

Ny fads - av det smrre slaget - av den alltid lika ofelfria Leif GW i kvllens avsnitt av Veckans brott nr Malin-mordet i Husum diskuterades:

Citat:
Lyckas man f fram DNA frn den i tingsrtten dmde personen s r det dags att begra resning - det kommer man med skerhet att f och d kommer han att talas p nytt och fllas.

Anmrkning: det gr inte att talas fr samma brott flera gnger om i Sverige. Dremot s kan mlet tervisas till underrtt vid beviljad resning. (Detta har jag sjlv uttalat mig om i dunkla ordalag p Flashback, men s r jag ju ocks bara en amatr i sammanhanget )
Senast redigerad av Quoter 2012-03-13 kl. 21:30.
Citera
2012-03-13, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter

Ja, det frstod till och med jag. Hans uttalande var inte passande utan direkt korkat - sett i samhrighet med det om tillvgagngssttet. Nu vntar jag p nsta tillflle d han kommer att sga ngot i den hr stilen: nja, den hr mannen r mrdad 00:25, personer av den hr typen brukar bli ddade fre midnatt.
Nej, det var inte alls korkat. Ditt ogillande av GW grumlar ditt omdme, du tycker GW gr fel i allt. Du t.o.m. hittar p dumheter som han kan sga fr att styrka ditt pstende.
Citera
2012-03-13, 21:36
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det var inte alls korkat. Ditt ogillande av GW grumlar ditt omdme, du tycker GW gr fel i allt. Du t.o.m. hittar p dumheter som han kan sga fr att styrka ditt pstende.

Ja, det var korkat. F sunt tnkade individer torde tycka annorlunda.

Nej, det gr det inte. Man kan vara kritisk och gillande p samma gng, om det undgtt dig.

Nej, det gr jag inte. Ingen som fljt mina inlgg (vem som nu skulle vara intresserad av det...) kan pst en sdan sak. Direkt felaktigt.

"Hittar p dumheter"? Lt hra nu, vad har jag hittat p fr prylar?
Citera
2012-03-13, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det var korkat. F sunt tnkade individer torde tycka annorlunda.

Nej, det gr det inte. Man kan vara kritisk och gillande p samma gng, om det undgtt dig.

Nej, det gr jag inte. Ingen som fljt mina inlgg (vem som nu skulle vara intresserad av det...) kan pst en sdan sak. Direkt felaktigt.

"Hittar p dumheter"? Lt hra nu, vad har jag hittat p fr prylar?
Nej, det var inte korkat att ppeka att brottet begicks en onsdag, drfr att de flesta gubbar slr ihjl sina krringar p fredag- och lrdagkvllar.

Du har i mnga inlgg framfrt kritik mot GW, och jag kan sknja kritik mot allt han sger. Men jag kan ha fel. Sjlv r jag stor fan av GW, men jag delar inte hans uppfattning om allt. Vilket innebr att jag r kritisk och gillande p samma gng.

Dumheter:
Citat:
nsta tillflle d han kommer att sga ngot i den hr stilen: nja, den hr mannen r mrdad 00:25, personer av den hr typen brukar bli ddade fre midnatt.
Det kommer han inte att sga.
Citera
2012-03-13, 21:54
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Nej, det var inte korkat att ppeka att brottet begicks en onsdag, drfr att de flesta gubbar slr ihjl sina krringar p fredag- och lrdagkvllar.

Mm, d r du, jag och Leif GW helt ense nr det gller den punkten. Att framfra det - plus det enligt honom annorlunda tillvgagngssttet (!?) - som ett skl fr att i det dvarande lget som utredningen befann sig i skingra misstanken mot Tommie Karim var snudd p idiotiskt. Leif GW r ingen som erknner att han haft fel i frsta taget direkt.

Citat:
Sjlv r jag stor fan av GW, men jag delar inte hans uppfattning om allt. Vilket innebr att jag r kritisk och gillande p samma gng.

Jag skulle vilja pst att jag r ett lika stort fan av honom (har alla hans bcker tror jag (i olika format), flertalet rapporter han skrivit, gamla tidningsartiklar, intervjuer frn gamla svt.se memorerade, sparad epostkonversation etc) som ngon annan p forat, men jag lter det inte hindra mig frn att pongtera mindre klyftiga saker han sagt och sger.

Nr du r kritisk till honom, lter du det mynna ut i ngot inlgg p Flashback eller hller du inne med kritiken? Eftersom man verkar stiga som skribent i dina gon ju fler glorifierande inlgg om GW man skriver.
Senast redigerad av Quoter 2012-03-13 kl. 21:58.
Citera
2012-03-13, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mm, d r du, jag och Leif GW helt ense nr det gller den punkten. Att framfra det - plus det enligt honom annorlunda tillvgagngssttet (!?) - som ett skl fr att i det dvarande lget som utredningen befann sig i skingra misstanken mot Tommie Karim var snudd p idiotiskt. Leif GW r ingen som erknner att han haft fel i frsta taget direkt.
Bra, den hr diskussionen brjade med att du kritiserade GW fr uttalandet om att brottet begicks en onsdagsmorgon.
Citat:
Jag skulle vilja pst att jag r ett lika stort fan av honom (har alla hans bcker tror jag (i olika format), flertalet rapporter han skrivit, gamla tidningsartiklar, intervjuer frn gamla svt.se memorerade, sparad epostkonversation etc) som ngon annan p forat, men jag lter det inte hindra mig frn att pongtera mindre klyftiga saker han sagt och sger.
Bra dr ocks, d r du mer plst n jag.
Citat:
Nr du r kritisk till honom, lter du det mynna ut i ngot inlgg p Flashback eller hller du inne med kritiken? Eftersom man verkar stiga som skribent i dina gon ju fler glorifierande inlgg om GW man skriver.
Jag var kritisk mot GW i hans uttalande om talet mot Marina Johanssons tidigare sambo, Jag tyckte det var slarvigt och illa plst, men jag uttryckte aldrig kritiken utan gick direkt p sakfrgan.
Citera
2012-03-13, 22:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Camilla sg hyfsat lurig ut d kriminalteknikerna kom in i vardagsrummet dr hon hade planterat de (redigt uppenbara) spren. Riktiga "practical joke"-blickar.

Jag skrattade av vmjelse nr hon hllde sperma i soffan. Riktigt bra public service-TV!

Kvllens avsnitt var vldigt intressant. Srskilt de bisarra mrdarna, bde i det olsta fallet och koffertmordet. Kul att hra professorn dissa polisens skrivkunnighet (som jag sjlv reagerat p) och lova nnu skarpare analyser nu nr han gtt i pension.
Citera
2012-03-13, 22:30
Medlem
Polisen behver verkligen lite konkurrens, poliser och lrare r den enda yrkesgruppen som kan krva mer pengar vid smre resultat.." Men ge oss mer pengar s blir vi motiverade och visar bttre resultat" Ne du, bttre resultat sen kan vi prata om mer pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in