Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det här är min gissning. Det kan ju inte vara fel att lägga in en länk till någon artikel där något beskrivs på samma sätt som en användare beskriver ett händelseförlopp. Att skriva att det rör sig om samma personer får man dock inte göra.
Huruvida man får skriva att det var sjukt likt det som står i en tidningsartikel vet jag inte. Men det borde man väl få?
Om vi nu snackar trådexemplet så är ju hela den en soppa. Länken är helt OT (har inte med frågan om han kommer att straffas att göra) samtidigt som det är en "minioutning".
Sen kommer en ny länk med bilder med människor på bilderna och spekulationer om vem som kan vara TS - regelrätt outning och outningsspekulationer - samtidigt som det är OT.
Sen anses de här outningarna och "minioutningarna" så roliga att tråden flyttas till humor.
Nu var det en avstängd användare med ett enda inlägg, så skadan lär ju inte blivit så stor. Men man blir ju lite orolig och konfundersam över FB:s principer.
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag gör det ibland. Speciellt när lågkvalitativa svar på en mening upprepas lite för många gånger. Exempelvis försökte jag få ordning på en tråd nyligen där flera användare bara konstaterade att kommunism suger. Det var visserligen topic, men det räcker med 5 stycken enmeningssvar som uttrycker det.
Jo. 1.06 gäller alla användare, avstängda som aktiva. Ja, förutom när mod/admin sagt att den inte längre gäller en specifik användare.
Tack för svaren
När mod/admin säger att den inte gäller en specifik användare, vad baserar mod/admin detta beslutet på? Om det nu är ett undantag från de andra reglerna dvs.