Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-28, 10:39
  #1
Medlem
Hej,
Jag krockade igår kväll med en polisbil under utryckning, enligt mig var det polisens fel. Men vad tror ni jag kan få för straff? Jag är 17 år, Och har tidigare blivit stoppad av polisen med en pistol och en kniv i bilen, ungefär 25 dagar sedan.

jag tackar för ett ärligt svar och inte något skämt.
2010-09-28, 10:40
  #2
Medlem
wh0s avatar
Enligt dig var det polisens fel?
Hur kan det vara polisens fel om du kör utan körkort, och hindrar en utryckning?
Och för det andra så måste man vara myndig för att vara här.

Straffet blir väl att du inte får ta körkort förrän du fyllt 21 eller nåt åt det hållet.
Dagsböter.
2010-09-28, 10:50
  #3
Medlem
KollaPolskis avatar
Han som polisen skulle gripa egentligen blev nog glad iaf,
2010-09-28, 11:26
  #4
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dau112
Hej,
Jag krockade igår kväll med en polisbil under utryckning, enligt mig var det polisens fel. Men vad tror ni jag kan få för straff? Jag är 17 år, Och har tidigare blivit stoppad av polisen med en pistol och en kniv i bilen, ungefär 25 dagar sedan.

jag tackar för ett ärligt svar och inte något skämt.

Hörrö du din lille ligist, körde du bilen när du blev stoppad för 25 dagar sedan?

Grov olovlig körning kan det väl inte vara utan snarare "bara" olovlig körning.

Straffet då, troligtvis böter. Hur mycket tjänar du?


Citat:
3 § För någon uppsåtligen körkortspliktigt fordon utan att vara berättigad att föra sådant fordon, dömes för olovlig körning till böter. Har han tidigare innehaft körkort som blivit återkallat eller har brottet skett vanemässigt eller är det eljest att anse som grovt, må dömas till fängelse i högst sex månader.
För någon körkortspliktigt fordon med uppsåtligt eller oaktsamt åsidosättande av föreskrift, som meddelats i fråga om rätten att föra sådant fordon, dömes till böter.
Om någon uppsåtligen eller av oaktsamhet såsom förare av körkortspliktigt fordon anställer och brukar den som inte äger rätt att föra fordonet, eller i annat fall tillåter någon annan att föra sådant fordon utan att denne är berättigad därtill, dömes likaledes till böter.
Första–tredje styckena äger motsvarande tillämpning på förare av traktor, moped klass II, snöskoter, terränghjuling, motorredskap eller spårvagn och på den som anställer eller brukar sådan förare eller eljest tillåter någon att föra sådant fordon. Lag (2009:122).
2010-09-28, 11:31
  #5
Avstängd
TheMasterPaces avatar
Straff= Böter och samhällstjänst.

Något i den stilen. Sedan kommer de införa att du inte får ta körkort förrän du är 21, tror jag. Men är inte säker.
2010-09-28, 11:34
  #6
Medlem
Marakecas avatar
Personligen hoppas jag att TS blir dömd till en brasiliansk butt wax och sen piskad offentligt med kokt bandspaghetti. Gick inte meddelandet in i huvudet på dig första gången du blev stoppad, pucko? Vad fan ska du med en pistol till? Lås in och kasta bort nyckeln...
2010-09-28, 11:38
  #7
Moderator
blomvattnares avatar
Det har redan påpekats att TS bara är 17 år, så det behöver inte påtalas fler gånger. Vill ni inte diskutera själva ämnet så låt bli att posta överhuvudtaget.

AB o K -► Juridik

/Mod
2010-09-28, 12:51
  #8
Medlem
roskens avatar
http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-med-kniv.html

HAAHAA
2010-09-28, 13:01
  #9
Medlem
toppslatskivlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosken
http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-med-kniv.html

HAAHAA

Haha, snygg bil TS har.
2010-09-28, 13:16
  #10
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om du har lämplighetstillstånd dras det nog in, samt att du får spärrtid i et år eller så
2010-09-28, 14:17
  #11
Avstängd
TheMasterPaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosken
http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-med-kniv.html

HAAHAA

Sånt här jag älskar med Flashback!

Fyfan, vilken risig kärra, något av de fulaste- och mest wt jag någonsin skådat. Vilken jävla punktering på bakdäcket också.
2010-09-28, 14:20
  #12
Medlem
Wheeler88s avatar
om det var bilen du körde i som var med i tidningen så var den fantastiskt ful

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback