2010-10-23, 12:17
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veryDisco

Tack för svaren
När mod/admin säger att den inte gäller en specifik användare, vad baserar mod/admin detta beslutet på? Om det nu är ett undantag från de andra reglerna dvs.

Ta dig en titt bara.

Citat:
Ursprungligen postat av regel 1.06
Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Ett annat undantag kan vara ifall uppgifterna redan är allmänt kända, eller finns publicerade på andra webbplatser. Då kan en sammankoppling vara tillåten, men först efter att detta har meddelats på forumet av någon av forumets administratörer.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Citera
2010-10-23, 12:44
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Outning och bannad användare, vad säger reglementet?

Hej,

Såg precis en tråd där TS blev bannad. Dock så ser man ett antal inlägg längre ner att någon säger att det måste vara TS som är....

Vill inte länka till tråden, och har rapporterat inlägget. Men frågan kvarstår.

Är outning, outning även när det gäller en avstängd medlem?

Enligt min logik så borde det vara det.
Citera
2010-10-23, 13:04
Medlem
Joomlas avatar
Jag ser ingen anledning till att 1.06 inte skulle gälla efter bannlysning. Outning ska inte förekomma i några syften eller sammanhang.
Citera
2010-10-23, 13:35
Medlem
SLOBs avatar
Även avstängda medlemmar är medlemmar, så har jag förstått det.
Citera
2010-10-23, 13:47
Medlem
FrasseFloyds avatar
Det är inte ok att outa någon bara för att denne är en bannlyst användare.

Rapportera inläggen om du tycker att de bryter mot 1.06.
Citera
2010-10-23, 13:54
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Vad bra, så det var som jag trodde.
Citera
2010-10-23, 13:56
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det är inte ok att outa någon bara för att denne är en bannlyst användare.

Rapportera inläggen om du tycker att de bryter mot 1.06.
Det jag har hört är ju att när någon är minderårig och bannas så är de tillåtet att outa denne för att personen ändå inte uppfyller kraven för att vara medlem här, men användaren finns ju fortfarande kvar och är ju bannad tills dess att han blivit 18 år, men hur är egentligen den frågan?
Citera
2010-10-23, 13:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Det jag har hört är ju att när någon är minderårig och bannas så är de tillåtet att outa denne för att personen ändå inte uppfyller kraven för att vara medlem här, men användaren finns ju fortfarande kvar och är ju bannad tills dess att han blivit 18 år, men hur är egentligen den frågan?

Läs FrasseFloyds inlägg en gång till så tror jag du hittar svaret.
Citera
2010-10-23, 14:03
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Läs FrasseFloyds inlägg en gång till så tror jag du hittar svaret.
Ja, men jag vill bara ha ett klargörande då det varit andra moderatorer som sagt att de är tillåtet att outa någon som är minderårig, t.ex om det är en artikel där någon är minderårig så är de tillåtet att outa denna person, även om han är medlem på Flashback eftersom att han inte får vara medlem.

Lite klurigt när moderatorer säger olika.
Citera
2010-10-23, 14:03
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Mitt svar inkluderare även de som är under 18. Det är aldrig okej att outa en användare, för ung som gammal nog, bannlyst eller ej, låg- eller högpostare etc.

Ett av följande krav måste uppfyllas för att man ska få outa någon:
a) personen har själv outat sig själv. Är man osäker på om personen självoutat sig så kontaktar man valfri moderator, eller ger fan i hela grejen.
b) admin har godkänt sammankopplingen.

Dock kan det vara bra att veta att de allra flesta fall för brott mot 1.06 vi bedömer ger fällande domar. Ofta handlar det om oförsiktighet.

Grundregeln, med väldigt få undantag är alltså att outning är inte något vi accepterar.
Citera
2010-10-23, 14:57
Medlem
FrasseFloyds avatar
Ämnen sammanfogade.

/moderator
Citera
2010-10-23, 15:19
Medlem
Pörrs avatar
Eftersom TS från början avsåg mitt modererande är det väl på plats att jag svarar.

1. Alternativen jag hade att välja mellan var att låsa tråden eller fortsätta låta den gå OT. Eftersom jag inte såg det roliga i det hela låste jag tråden. I och med låsningen fick jag pm där jag bads flytta den till humor vilket jag också gjorde.

2. Detta var enligt mig ett problem, eftersom jag såg en eventuell 1.06 i den. Jag tog även upp saken i Outlaw med mina kollegor. Utan att gå in på detaljer fick jag inte medhåll och lät därför inläggen stå kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in