• 2
  • 3
2010-10-20, 09:35
Medlem
Jag har förresten gått upp 3 kg sen nyår, så för mig verkar det inte vara några problem att få i mig tillräckligt för att hålla igång 70-75 kg med 5-6 träningspass i veckan. Funderar till och med på att dra ner lite käket så att det inte springer iväg. Hörde att man bara kunde lägga på sig max 1 kg muskler per år och då måste ju minst 2 av mina kilo vara ren dödvikt.
Citera
2010-10-20, 19:12
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhilvede
Jag har gått upp 6 kilo på 2 månader. Hur sjukt är inte det??

Någon som har bra koll på en hälsosam kost? Kom inte med sallad och skit utan något som man håller sig mätt på!

Jag brukar satsa på 1kg i veckan ungefär, så 6kg på två månader är inte speciellt mycket.

Brukade du träna gymnastik? Fick du inte lära dig något om kost då?
Citera
2010-10-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Jag brukar satsa på 1kg i veckan ungefär, så 6kg på två månader är inte speciellt mycket.

Tycker det är sjukt kort tid att gå upp så många kilon på. Men nu går det neråt

Nej.. slutade då jag var 16 och då var det aldrig något problem med mat, då man tränade så pass mycket som man gjorde. Nu efter 20 så är det lite svårare att äta samma och inte träna.. Men jag har fått bra tips här + att träningen flyter på riktigt bra! Idag är en vilodag men imorgon bär det av till gymmet igen Blir spännande med för- och efterbild!
Citera
2010-10-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound

Jag gick alltså upp i fett. :P Inte muskler!!
Citera
2010-10-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forhilvede
Tycker det är sjukt kort tid att gå upp så många kilon på. Men nu går det neråt

Nej.. slutade då jag var 16 och då var det aldrig något problem med mat, då man tränade så pass mycket som man gjorde. Nu efter 20 så är det lite svårare att äta samma och inte träna.. Men jag har fått bra tips här + att träningen flyter på riktigt bra! Idag är en vilodag men imorgon bär det av till gymmet igen Blir spännande med för- och efterbild!

hur har du lagt upp kosten nu då?
Citera
2010-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Hahah, första jag tänkte var att du ville ha någon slags World of warcraft-kropp, vad nu det är. Smalfet, kanske?

Hehe, jag tänkte med world of warcraft.

Ang kost så se till att äta en frukt mellan måltiderna så du får i dig nått var annan var tredje timme. (mer om det längst ned) Jag drygar ut med proteindrink mitt på eftermiddagen med.

Du vill sikta på ungefär 2g protein per kilo kroppsvikt per dag. Själv är jag vegetarian så jag når det med proteindrinkar morgon & kväll. Gainer & protte vid träningen.

Ät mycket kyckling och tonfisk om du äter kött. Tofu är ett suveränt alternativ om du e veggo, dessutom innehåller tofu fytoöstrogener som har cardioprotektiv verkan så det skadar ju inte att få i sig det.

Angående kolhydrater så försök få i dig långsamma generellt. Frukt är enligt min mening bra med.

Fett kan man få i sig mer av än vad många tror, men helst ska det vara fleromättat (raps & olivolja).

Skälet till att man ska äta mellan måltiderna beror på blodsockernivåerna i din kropp. Tänk dig blodsockernivåerna som en sinuskurva. En topp vid varje måltid. En dal mellan måltiderna. När topparna blir för höga om man äter för mycket vid ett tillfälle kommer energi lagras som fett. När dalarna blir för djupa om det går för länge mellan måltiderna kommer snabba proteiner, bla. ur muskler att brytas ned till energi. Genom att äta frukt var annan till var tredje timme förhindrar man nedbrytningen, dessutom är man inte lika hungrig vid måltiderna varför man äter mindre och minskar fettinlagringen vid topparna.

Summa summarum, mycket protein & frukt mellan målen. (allternativt dela upp så du äter 6 måltider om dagen istället för tre.)

Jag stavar som en kratta. Det kommer vara massa stavfel ovan för jag orkar inte korrekturläsa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in