Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-18, 20:36
  #4513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Carola börjar bli pluffsig.

Hon börjar närma sig 50. Då är det OK att vara lite plufsig.

Alla kan inte se ut som Anna Maria Corazza Bildt vid 50 ...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/co...en_3756666.svd
Citera
2014-10-18, 20:36
  #4514
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Love Antell och Johan T Karlsson har jag hört mycket lite av. Tror jag i alla fall. Den där Vårby Gård har jag dock inte undvikit att höra.

Tror och hoppas på en bra säsong.
Ofta kan det vara de man inte hört så mycket av som kan överraska en positivt. Jag är heller inte speciellt inlyssnad på dem, eller Kajsa Grytt, men ser fram emot säsongen. Alltid kul när lite mindre kända, som ändå haft en del hits och släppt skivor utan att stjäla alla rubriker, får vara med.
Citera
2014-10-18, 20:36
  #4515
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag tror inte du är ensam om att inte ha en susning om vem dem är.
Men om de ska fylla varje säsong med Sveriges topp-sångare, då kommer dem ta slut ganska fort och därmed färre säsonger. Det tror jag är anledningen till varför hälften i varje säsong är direkt okända, eller kända på 1920-talet. Ta bara hon kajsa granat eller vad hon hette, ja, du ser, jag kom inte ens ihåg vad hon hette.
Tant Strul, Florence Valentine, Familjen - har du/ni missat dessa? Jag beklagar i så fall.

Men nej Amanda! Du slaktade min favoritlåt
Citera
2014-10-18, 20:37
  #4516
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Alltså tanken är väl inte att dom ska leverera ett arr som originalartisten själv skulle köra, utan sin egen tolkning? Där är inte Amanda idag. Det är ju en ripoff av ett The Ark-framträdande av CYCI? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2014-10-18, 20:39
  #4517
Medlem
Mikeyjamess avatar
Amanda var en riktig besvikelse. Berörde mig inte alls. Hade jag hört låten på radio och inte hört The Ark innan hade jag inte ens brytt mig.

Vad var grejen med att stirra ut Ola? Det var bara creepy
__________________
Senast redigerad av Mikeyjames 2014-10-18 kl. 20:41.
Citera
2014-10-18, 20:39
  #4518
Medlem
Ganska tråkiga artister i år.

Trots att jag inte är något super stort fan av Kent måste jag väl ändå erkänna att efter den säsongen de lyckas få med Jocke Berg, kan de lägga ned
Citera
2014-10-18, 20:41
  #4519
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag tror inte du är ensam om att inte ha en susning om vem dem är.
Men om de ska fylla varje säsong med Sveriges topp-sångare, då kommer dem ta slut ganska fort och därmed färre säsonger. Det tror jag är anledningen till varför hälften i varje säsong är direkt okända, eller kända på 1920-talet. Ta bara hon kajsa granat eller vad hon hette, ja, du ser, jag kom inte ens ihåg vad hon hette.

Kajsa Gryt, en rätt stor artist. Jag personligen lyssnar inte på henne men ja hon kan sin sak

Love Antell var sångare i Florence Valentin, ett enligt mig superbra popband. Johan är ju Familjen, blandar som sagt var pop med elektro. Aldrig sett live, men riktigt bra musik

Jag har väl också koll då jag är väldigt musikintresserad och insnöad när det gäller musik.
Citera
2014-10-18, 20:41
  #4520
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Tant Strul, Florence Valentine, Familjen - har du/ni missat dessa? Jag beklagar i så fall.

Absolut inte.
Men påstå inte att dem är på något sätt kända. Love och Johan har gjort 1-2 låtar, som inte ens dem blev några större hit. Och det är väl egentligen det dem haft. Tror knappast dessa tre lever på sin musik.
Amanda Jensen är gränsfall, tror inte ens hon lever på sin musik. Även om hon är riktigt begåvad och 'Happy Land' är en riktigt bra låt.

Du får ju knappt träff på Google eller wiki när du söker på Love antenn
Citera
2014-10-18, 20:41
  #4521
Moderator
NewDeers avatar
Skulle vilja höra Carola göra "Tell me this night is over", och "It takes a fool" av Love. Go!
Citera
2014-10-18, 20:42
  #4522
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Ganska tråkiga artister i år.

Trots att jag inte är något super stort fan av Kent måste jag väl ändå erkänna att efter den säsongen de lyckas få med Jocke Berg, kan de lägga ned

Ja hur fan kunde jag glömma att nämna Jocke Berg på min lista bland de jag vill se, Glömde Robyn också...Ja jösses va pinsamt
Citera
2014-10-18, 20:42
  #4523
Medlem
Turbojans avatar
Love Antell är enligt mig den absolut främsta svenska artisten efter Håkan Hellström.

Stora förhoppningar på honom, och roligt att han är en artist som många gått förbi!
Citera
2014-10-18, 20:42
  #4524
Medlem
ercys avatar
Hur mycket pengar får artisterna för de tio dagarna på Gotland?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback