Ere lugnt om jag lånar tråden lite (för e onödigt att starta en ny tråd för ngr simpla frågor

) och ställer lite 'nybörjar frågor'?
Jag köpte nyss mina första cigarrer på Brobergs ( 4 st Private Stock mellan 57 - 66 kr st) och en billig snoppare + en lite 'budget' cigarr för sista tjugan liksom. Som jag tänkte testa först. Har nu i efterhand tänk på att jag vet inte om Private Stock e bra nybörjar cigarrer eller inte, vilket som ere försent nu. Men i alla fall så har jag ingen humidor eller låda eller ngt. Hon i kassan sa att jag kunde förvara dem i badrummet uppe på en hylla. Grejen är att jag tänkte röka en i slutet av veckan och sedan under april och sista i slutet av april. Dvs
de måste hålla i en månad framåt. Undrar nu om det ens är möjligt utan en humidor? Och vilket är i såfall bästa sättet? Sist men inte minst, i badrum skilljer väll luftfuktigheten rätt mycket efter att man har duschat osv, ere i såfall bättre att använda badrummet som inte har en dusch?
Tacksam för svar
Edit; Kassörskan sa att de helst skulle rökas inom 1v, blir de verkligen dåliga efter det om man inte har en humidor?