Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-23, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Råden från Hejaklacksledare stämmer bra. För att klargöra en smula så kallas änden man röker ur för cigarrens huvud och tändänden kallas fot. Huvudet måste alltid snoppas (vissa enklare cigarrer kommer dock färdigsnoppade) medan foten aldrig behöver snoppas, även om den är stängd (t.ex. på perfectos).

Oavsett vilken ände man pratar om ska den ALDRIG doppas i något och inte heller blötas ner i onödan av saliv. Det blir bara geggigt och äckligt!

Slutligen kanske du borde fundera på vad som står längst ner i dina egna inlägg!
Sök på mitt alias i denna tråd för massor av information.

Grejen är att jag hittade denna tråden av misstag. Och i första inlägget skriver h*n att det inte finns någon annan cigarrtråd.

Tacksam för era svar dock.
Citera
2011-03-23, 16:36
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
Grejen är att jag hittade denna tråden av misstag. Och i första inlägget skriver h*n att det inte finns någon annan cigarrtråd.

Tacksam för era svar dock.
Det stämmer att detta är den enda cigarrtråden på FB, ja. Därför är det även här all info finns. Till höger på sidan finns en sökruta och man kan även bocka i "sök i den här tråden". Prova att söka på "nybörjare" så torde du hitta massvis med tips och information!

Puffa lugnt.
Citera
2011-03-28, 08:40
Medlem
Frijss avatar
Om du vill hitta cigarrer och veta mer om dom kan du text gå in på www.cigars-review.org
Där finns det mängder med Kubanska cigarrer med recensioner av cigarrerna och åsikter från folket.

Jag satt här om dan i kanske 3-4 timmar bara för att välja ut vilka två cigarrer jag ska köpa.
Det blev Romeo y Julieta Petit Princess och Hoyo de monterrey Petit Robusto, ska bli två fina rök för bara 160 kr
Citera
2011-03-30, 17:59
Medlem
Ställer ännu en fråga här i tråden, mest för skojs skull denna gång dock.

Ser på Che - Argentinaren just nu, och varenda jävel har en garre i käften, även om de är ute i djungeln och idkar krigsföring.

Fidel Castro (karaktären alltså) ser man titt som tätt i filmen också, och jag undrar vilka hans favoritgarrar var, och om den sorten fortfarande tillverkas, ifall de går att få tag i i Sverige, och på ett ungefär hur mycket de kan tänkas kosta.
Vore nämligen roligt att testa hans favoritsort bara för sakens skull!

EDIT: Såg nu att han rökte Cohiba Lanceros, men det vore fortfarande kul att veta om de går att få tag i här, och på ett ungefär vad de kostar, samt om det är någon idé för mig som nybörjare att röka dem, eller är det slöseri med pengar?
Senast redigerad av Campfire 2011-03-30 kl. 18:04.
Citera
2011-03-30, 19:33
Medlem
Ere lugnt om jag lånar tråden lite (för e onödigt att starta en ny tråd för ngr simpla frågor ) och ställer lite 'nybörjar frågor'?

Jag köpte nyss mina första cigarrer på Brobergs ( 4 st Private Stock mellan 57 - 66 kr st) och en billig snoppare + en lite 'budget' cigarr för sista tjugan liksom. Som jag tänkte testa först. Har nu i efterhand tänk på att jag vet inte om Private Stock e bra nybörjar cigarrer eller inte, vilket som ere försent nu. Men i alla fall så har jag ingen humidor eller låda eller ngt. Hon i kassan sa att jag kunde förvara dem i badrummet uppe på en hylla. Grejen är att jag tänkte röka en i slutet av veckan och sedan under april och sista i slutet av april. Dvs de måste hålla i en månad framåt. Undrar nu om det ens är möjligt utan en humidor? Och vilket är i såfall bästa sättet? Sist men inte minst, i badrum skilljer väll luftfuktigheten rätt mycket efter att man har duschat osv, ere i såfall bättre att använda badrummet som inte har en dusch?

Tacksam för svar

Edit; Kassörskan sa att de helst skulle rökas inom 1v, blir de verkligen dåliga efter det om man inte har en humidor?
Senast redigerad av Leibstandarte 2011-03-30 kl. 19:39.
Citera
2011-03-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
Ere lugnt om jag lånar tråden lite (för e onödigt att starta en ny tråd för ngr simpla frågor ) och ställer lite 'nybörjar frågor'?

Jag köpte nyss mina första cigarrer på Brobergs ( 4 st Private Stock mellan 57 - 66 kr st) och en billig snoppare + en lite 'budget' cigarr för sista tjugan liksom. Som jag tänkte testa först. Har nu i efterhand tänk på att jag vet inte om Private Stock e bra nybörjar cigarrer eller inte, vilket som ere försent nu. Men i alla fall så har jag ingen humidor eller låda eller ngt. Hon i kassan sa att jag kunde förvara dem i badrummet uppe på en hylla. Grejen är att jag tänkte röka en i slutet av veckan och sedan under april och sista i slutet av april. Dvs de måste hålla i en månad framåt. Undrar nu om det ens är möjligt utan en humidor? Och vilket är i såfall bästa sättet? Sist men inte minst, i badrum skilljer väll luftfuktigheten rätt mycket efter att man har duschat osv, ere i såfall bättre att använda badrummet som inte har en dusch?

Tacksam för svar

Edit; Kassörskan sa att de helst skulle rökas inom 1v, blir de verkligen dåliga efter det om man inte har en humidor?

Nu är jag bara en lekman i ämnet, men jag har fått lära mig att man kan tillverka en såkallad plastidor. Gå in på cigarrprat så finns där några trådar om hur man tillverkar sådana
Citera
2011-03-30, 20:55
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campfire
Ställer ännu en fråga här i tråden, mest för skojs skull denna gång dock.

Ser på Che - Argentinaren just nu, och varenda jävel har en garre i käften, även om de är ute i djungeln och idkar krigsföring.

Fidel Castro (karaktären alltså) ser man titt som tätt i filmen också, och jag undrar vilka hans favoritgarrar var, och om den sorten fortfarande tillverkas, ifall de går att få tag i i Sverige, och på ett ungefär hur mycket de kan tänkas kosta.
Vore nämligen roligt att testa hans favoritsort bara för sakens skull!

EDIT: Såg nu att han rökte Cohiba Lanceros, men det vore fortfarande kul att veta om de går att få tag i här, och på ett ungefär vad de kostar, samt om det är någon idé för mig som nybörjare att röka dem, eller är det slöseri med pengar?

Tror inte det är Lanceros i filmen, det är nog corona especiales, det är hans favorit cigarr. Han rökte den hela tiden tills han slutade med cigarrer vid slutet av 80 talet. Fidel har sagt i en mängd intervjuer att Especiale är hans favorit, och måste hålla med honom, det är min favorit också, det är så underbar.
Citera
2011-03-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
Tror inte det är Lanceros i filmen, det är nog corona especiales, det är hans favorit cigarr. Han rökte den hela tiden tills han slutade med cigarrer vid slutet av 80 talet. Fidel har sagt i en mängd intervjuer att Especiale är hans favorit, och måste hålla med honom, det är min favorit också, det är så underbar.

Jag menar inte att jag såg det i filmen, så kunnig är jag inte , men jag gjorde en sökning i tråden, och då hade Crazy Swede, som är kunnig om cigarrer nämnt att han rökte lanceros.

Så nu blir jag osäker.
Citera
2011-04-01, 14:51
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campfire
Jag menar inte att jag såg det i filmen, så kunnig är jag inte , men jag gjorde en sökning i tråden, och då hade Crazy Swede, som är kunnig om cigarrer nämnt att han rökte lanceros.

Så nu blir jag osäker.

Lanceros är ganska lik cohiba corona especial, men Fidel har sagt i en mängd intervjuer att hans favorit cigarr var especial.

Här står det lite: http://www.robusto.se/om-cigarrer/kandisar-och-habanos

Sedan tog han upp det i den här intervjun: http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/A-Conversation-With-Fidel_6005

"3 FIDEL CASTRO Until he gave up the habit in 1985, the man who has ruled Cuba with an iron fist for 40 years was synonymous with cigars. Only a rising national concern over the health risks of smoking would lead to Castro's unequivocal decision to stop smoking cigars, even in private, to set an example for his people. Just because he abandoned a pastime that he had relished for 44 years doesn't mean he doesn't still think about cigars. He would occasionally dream that he was smoking a cigar, though he would admonish himself for doing so. "Even in my dreams I used to think that I was doing something wrong," he said in a 1994 Cigar Aficionado interview. "I was conscious that I had not permitted myself to smoke anymore, but I was still enjoying it in my sleep." Years earlier, when Castro and the rebels were plotting how to topple the Batista regime, the only time he did without cigars was when he ran out of them. Anticipating those infrequent occasions, he would hoard his last smoke, lighting it only to celebrate a victory or console himself over a setback. Favorite cigar: Cohiba Corona Especial " - http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/Top-100-Smokers_8111
Citera
2011-04-01, 15:32
Medlem
slippys avatar
Det här var lite intressant. Famous Smoke har fått temporär licens att importera och sälja kubanare :-D
Är priserna bra blir det defintivt en beställning.

http://www.famous-smoke.com/cuban-cigars.cfm
Citera
2011-04-01, 21:08
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Det här var lite intressant. Famous Smoke har fått temporär licens att importera och sälja kubanare :-D
Är priserna bra blir det defintivt en beställning.

http://www.famous-smoke.com/cuban-cigars.cfm

haha fattade att det var april fools, USA skulle aldrig lätta på trade embargot, de har för mycket sand i deras vaginor
Citera
2011-04-03, 00:18
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
haha fattade att det var april fools, USA skulle aldrig lätta på trade embargot, de har för mycket sand i deras vaginor

Bara jag som är puckad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in