Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-22, 02:04
Medlem
Gatoholics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogbianuz
Hej igen!

Vad kul att se at tråden har livats upp igen!
Jag undrar lite snabbt var man billigast och enklast beställer humidorer, snoppare, tändare etc?

Tack på förhand,
Köpte min på humidordiscount.se bra priser och fraktfri leverans. Köpte även tändare och snoppare när jag ändå va igång. Till humidoren ingick hygrometer, fuktare och manual.
Citera
2010-12-22, 02:22
Medlem
Rogbianuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatoholic
Köpte min på humidordiscount.se bra priser och fraktfri leverans. Köpte även tändare och snoppare när jag ändå va igång. Till humidoren ingick hygrometer, fuktare och manual.
Tack! antar att man inte hittar nåhot sådant här bra till Sverige;http://www.cigar.com/cigars/viewcigar.asp?prod=SP-CGASST17
Citera
2010-12-22, 22:15
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogbianuz
Tack! antar att man inte hittar nåhot sådant här bra till Sverige;http://www.cigar.com/cigars/viewcigar.asp?prod=SP-CGASST17

Den sidan verkar bra, åtminstonde priserna, någon som testat köpa därifrån?
Citera
2010-12-24, 03:18
Medlem
shariqduponts avatar
Tips på en fin cigarr runt 100 kr till farsan? Bör finnas i vanliga kioskar. En fin och vanlig cigarr helt enkelt, bra pris gärna!
Citera
2010-12-24, 16:46
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Tips på en fin cigarr runt 100 kr till farsan? Bör finnas i vanliga kioskar. En fin och vanlig cigarr helt enkelt, bra pris gärna!

En fin cigarr hittar man knappast i vanliga kiosker. Och om man nu gör det, så lär den vara torr som tusan. Det är iaf mina erfarenheter. Såvida du inte bor i pajala, så borde det finnas en tobaksaffär med schyssta garrar i din stad eller i närheten. Är väl dock lite sent nu.
Citera
2010-12-24, 20:31
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
En fin cigarr hittar man knappast i vanliga kiosker. Och om man nu gör det, så lär den vara torr som tusan. Det är iaf mina erfarenheter. Såvida du inte bor i pajala, så borde det finnas en tobaksaffär med schyssta garrar i din stad eller i närheten. Är väl dock lite sent nu.
Hm, okej. Jag bor i Stockholm, ja alltså, det var inte i julklapp jag tänkte ge honom den!
Citera
2010-12-24, 21:14
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Hm, okej. Jag bor i Stockholm, ja alltså, det var inte i julklapp jag tänkte ge honom den!
Ja men dåså. I huvudstaden borde det finnas flera renodlade cigarraffärer. Personalen borde kunna hjälpa dig om du ber om en fin cigarr under hunkan.
Citera
2010-12-25, 17:44
Medlem
Gatoholics avatar
Kolla brobergs, dom finns i sthlm. Adressen finns på deras hemsida.
Citera
2010-12-25, 17:50
Medlem
Lightnights avatar
Citat:

Montechristo Nr.4 kostar väl strax under 100 kronor. Det ska väl vara den mest sålda cigarren? Finns i cigarraffären.
Citera
2010-12-25, 22:04
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Montechristo Nr.4 kostar väl strax under 100 kronor. Det ska väl vara den mest sålda cigarren? Finns i cigarraffären.
Tackar! Ska in och höra lite på de lokala tobaksaffärerna. En av dessa har ganska stort utbud av cigarrer.
Citera
2010-12-25, 22:27
Medlem
kalle.bs avatar
Var för ett tag sedan på Cigarrelvan i Kalmar och till min förvåning hade de två cigarrer för cirka 20kr styck. Trots namnet hade butiken förvandlats till ett ATG-ombud.

Har letat på internet efter andra affärer i Kalmar som har ett cigarrutbud men inga affärer ställer sig högre än Cigarrelvan i utbudet. Jag skulle gärna uppskatta några tips på cigarrbutiker i eller nära Kalmar.

Trevlig kväll.
Citera
2010-12-26, 16:50
Medlem
hejaklacksledares avatar
Ännu en humidorfråga. Jag hade en fuktighet på cirka 58-60% med endast fuktaren. Därför har jag fuktat en svamp och lagt i så nu ligger fuktan på 65-68%. Är det klokt att fylla på fuktaren i stället för att ha en fuktad svamp i humidoren, eller ska jag vänta med att fylla på den tills den är "tom" ?

http://oi51.tinypic.com/ml1imh.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in