2022-05-26, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Alltså, vad fan är grejen med Davidoff? Finns det någon som på riktigt uppskattar deras skit? Befinner mig f.n. på en plats mina vanliga kubanska är svåra att komma över och har tvingats till detta otyg. Finns det någon som på allvar föredrar det över kubanska?

Utöver Kubanska tycker jag Casdagli är trevliga, testat någon av deras? Något mer prisvärda än Davidoff med
Citera
2022-05-26, 09:05
Medlem
brutefishs avatar
nu när kuba tänker ockra sönder cohiba samt att utbudet är helt dött vad har ni förslag på ersättare till siglo 2 och siglo 3?

personligen tycker jag att dessa två är bland det bästa jag har rökt, formatet och smaken är helt perfekt.
Citera
2022-05-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Utöver Kubanska tycker jag Casdagli är trevliga, testat någon av deras? Något mer prisvärda än Davidoff med

Hm, det tror jag inte. Jag ska kika efter det, tyvärr röks det inte överdrivet mycket cigarrer här - men hoppas det finns. Tack för tipset!

På tal om prisvärda ja, när man betalar betydligt mer för Davidoff än man brukar för Cohiba... på en casa del habano 🤯
Citera
2022-06-05, 19:34
Medlem
Vilka cigarrer ska man ta med sig hem från Dominikanska Republiken? Gillar Cohiba Robustos och den typen!
Citera
2022-06-15, 02:09
Medlem
WadeGarretts avatar
I helgen rökte jag en Macanudo Inspirado White Robusto. Mild och trevlig med bra drag, behövde inte justera något med tändaren de cirka 60 minuterna jag puffade på den.

Kombinerades med ett glas Baileys Scrumptious Salted Caramel, passade riktigt bra ihop!
Citera
2022-06-16, 19:09
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Hur va den? Mycket längesen jag rökade något ifrån Davidoff men blev sugen på det igen, blir mestadels kubanskt för mig.

Inser att det är en stund sen du svarade, MEN! Väldigt trevlig cigarr. Definitivt värt att köpa på sig ett par stycken av Davidoffs rökverk, som kan avnjutas vid särskilda tillfällen.

Någon som har ett förslag på en smakrik daily? Jag börjar bli lite trött på Camacho och behöver något att bryta av med.
Citera
2022-06-26, 17:29
Medlem
Tog en My Father no. 1 Robusto som legat på 72 % RH sedan i somras, nu på midsommar.

Mycket fin cigarr, må jag säga. God smak, full kropp men mild. Bra drag, mycket bra aska, från tändning ned till millimetrarna.
Citera
2022-06-27, 12:49
Medlem
WadeGarretts avatar
Njöt av en Romeo y Julieta No. 2 i helgen, när värmen lagt sig lite på kvällen. Jag hoppas att sommaren fortsätter ge oss soliga dagar nu, för många cigarrstunder har fått ge vika pga regn.

För övrigt, den här tråden har funnits sedan 2004 och har 257 sidor i skrivande stund, varför blir inte den fastnålad högst upp på tobaksforumet? Blir trådar om vattenpipa och piprökning det tycker jag den största cigarrtråden borde få samma ära.
Citera
2022-06-28, 11:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WadeGarrett
...

För övrigt, den här tråden har funnits sedan 2004 och har 257 sidor i skrivande stund, varför blir inte den fastnålad högst upp på tobaksforumet? Blir trådar om vattenpipa och piprökning det tycker jag den största cigarrtråden borde få samma ära.
En högst rimlig synpunkt.

Tråd "klistrad".

/Moderator
Citera
2022-06-28, 12:03
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nu när kuba tänker ockra sönder cohiba samt att utbudet är helt dött vad har ni förslag på ersättare till siglo 2 och siglo 3?

personligen tycker jag att dessa två är bland det bästa jag har rökt, formatet och smaken är helt perfekt.
Ersättare för Cohibas?

Om du inte har provat Trinidad Reyes så tycker jag du skall göra det. Skulle den möjligen kunna vikariera för Siglo 2 kanske?

Ramon Allones gillar jag skarpt, både coronan och robuston, även om det ibland är alldeles för många pluggade i corona-lådorna, varför jag brukar undersöka dem innan köp. Robuston är det aldrig några problem med, och bägge åldras enormt fint!
Citera
2022-06-28, 19:10
Medlem
WadeGarretts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En högst rimlig synpunkt.

Tråd "klistrad".

/Moderator
Inte alla hjältar bär cape
Citera
2022-06-28, 23:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ersättare för Cohibas?

Om du inte har provat Trinidad Reyes så tycker jag du skall göra det. Skulle den möjligen kunna vikariera för Siglo 2 kanske?

Ramon Allones gillar jag skarpt, både coronan och robuston, även om det ibland är alldeles för många pluggade i corona-lådorna, varför jag brukar undersöka dem innan köp. Robuston är det aldrig några problem med, och bägge åldras enormt fint!
med tanke på hur habanos helt ockrar sönder cohiba så behöver man kolla på alternativ som är lite "budget".

kan testa, har faktiskt rökt extremt lite trinidad trots att jag föredrar cc i 9 fall av 10, vissa märken blir helt enkelt inte av.

men ersätta rakt över lag blir det naturligtvis inte, cohiba är cohiba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in