• 1
  • 2
2010-10-17, 17:12
Medlem
Jag är sedan flera år en glad baconätare, jag har förbrukat mina paket genom åren, jag gissar på att det blir 2 paket i veckan i snitt över året. För några dagar handlade jag, slängde i god ordning ned några paket i korgen och gick glatt vidare.

Idag, efter ett hårt träningspass, kände jag att lite färskpasta och ett paket bacon vore gott, jag tar ett av paketen och väger det i handen, shit, det känns alldeles för tungt. I affären kollar jag alltid så det inte är för mycket fett på paketet så jag borde märkt något där men det hade jag missat. Jag öppnar paketet och ut kommer inte mindre än 14 skivor fin bacon (ett normalt paket innehåller 7-9 skivor), en aning smalare på bredden än dom vanliga skivorna men samma "tjocklekt" och samma längd. Är fortfarande lyrisk över detta, frågan är, vad är ditt bästa minne från liknande situationer? Håll borta "när jag hittade en mal bland flingorna" och liknande, bara glada miner här!!
Citera
2010-10-17, 17:14
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Det enda "för mycket i paketet"-minne jag har är när jag en gång fick tag i en mycket fullpackad chipspåse.
Då vart jag skapligt nöjd. Den njöts av med bra sällskap och tvspel samma kväll
Citera
2010-10-17, 17:23
Medlem
apatileos avatar
Har aldrig varit med om liknande, tyvärr.
Citera
2010-10-17, 18:00
Medlem
Blå Rutas avatar
När man var liten och köpte godis i färdiga påsar ibland. Klubbor varierade ibland i antal i påsen och det gick lätt att räkna dom genom den på vissa ställen genomskinliga plasten. Grymt trevligt att få tag i en påse som innehöll tre extra klubbor!
Citera
2010-10-17, 18:22
Moderator
Psilosophers avatar
Fick en gång 9 i stället för 8 hamburgare i ett paket Scans grillburgare. Vet inte varför, men jag blev jätteglad
Citera
2010-10-17, 20:00
Medlem
klybans avatar
Bladselleri är i princip alltid mer än vad som sägs.
Uppemot dubbla mängden är väldigt vanligt.
Citera
2010-10-18, 14:18
Medlem
Kattolfs avatar
Om det här gills eller inte är jag osäker på, men jag köper alltid "Adelsö ägg" om möjligt då de alltid har dubbla äggulor.
Citera
2010-10-18, 14:47
Medlem
morkfromorks avatar
Pulvermos. Känns som det alltid är lite för lite (=vattningt mos) eller förmycket (=en tesked pulver att spara i skafferiet).
Citera
2010-10-18, 17:44
Medlem
Vet inte vad mod vill göra med tråden, lås eller flytta? Roliga historier kanske?

Haha, dubbla äggulor, är det något vi eftersträvar?

En annan gång köpte jag 2 liter mjölk på konsum, travar hem och väl hemma öppnade jag paket 1 och ur det kom en lite segare vätska som jag genom lukt och smak identifierade som vispgrädde. Pratade med mejeriet (falköpingsmejeri, numera mitt favoritföretag) och dom sa att det blivit fel när man bytt vara i maskinerna. Som tack och ursäkt fick jag presentkort och reklamprylar och allt möjligt, skitnöjd var jag. Det var grädde i båda paketen och hon på mejeriet var fruktansvärt trevlig, har kvar mailen som minne från denna after eightälskande myskvinna
Citera
2010-10-18, 19:12
Medlem
andouilles avatar
Råkade ut för detta härom året. Köpte köttfärs, skulle vara 400 g, tyckte att den var lite tung så jag vägde den när jag kom hem, 677 g
Citera
2010-10-18, 19:47
Medlem
Silverturks avatar
Jag köpte en dyr exotisk frukt, mangosteen. Tre stycken. Jag hade förväntat mig att det skulle gå på en 30kr, men det kostade bara 10kr. Efteråt när jag tog en titt på kvittot kunde jag se att kassörskan slagit in passionsfrukt istället, som de denna vecka hade extrapris på, 3st/10kr.

Mangosteen: http://www.healthfruit.com/images/mangosteen23.jpg
Passionsfrukt: http://www.ekofrukter.se/files/passionsfrukt0.png
Citera
2010-10-19, 19:51
Medlem
JerryCottons avatar
Inte mat, köpte en stock snus men de tog bara betalt för en dosa, 23 spänn. Såg det först när jag tittade på kvittot senare. En sommarjobbare i kassan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in