Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Inte mat, köpte en stock snus men de tog bara betalt för en dosa, 23 spänn. Såg det först när jag tittade på kvittot senare. En sommarjobbare i kassan.

Samma sak hände mig när jag köpte en stock en gång, killen slog bara in 1dosa ..
..jag förstår inte hur folk inte inser vad de säger när orden "xx kronor vart det då", som inte på LÅNGA VÄGAR är i närheten utav faktiska summan. Jag kommer inte ihåg vad jag gav just då för dosan men allvarligt...?
Jag har varit med flera utav mina vänner när de har handlat och fått samma sak..
ett exempel:
Vi är på ICA för att handla saker inför en grillkväll, det blir ca 5paket med färdigmarinerade biffar och 2paket potatissallad. 80kr...ÅTTIO KRONOR, inser du inte din dumma jävel bakom kassan att det finns inte en chans i helvetet att detta stämmer???
alltså, okej att man gör fel..men det skall fan till med ett riktigt hjärnsläpp för att se en hög med matvaror och sedan säga 80kr och det känns "rätt".
Jag har sagt till flera gånger förut i mina dagar "xx kronor? Det låter lite väl lite det?" och fått till svar "Jamen ooooj, jag glömde slå in det och det" -no problem, sedan har jag betalat.
Men nu på senare har jag tänkt att de får stå sitt kast, orkar inte lära folk hur de skall göra sitt jobb.