• 1
  • 2
2010-10-17, 11:54
Medlem
Kiggzors avatar
Har en bärbar acer aspire 5536 som funkar lite sådär när det gäller att spela, laggar på de flesta nyare.
Såg dock på baksidan a några fodral att det kräver mindre av datorn för att fungera ordentligt
min fråga är alltså om jag nedgraderar till vista, kommer jag få bättre prestanda i spel?
Citera
2010-10-17, 11:57
Medlem
beror på vad spelet kräver.

Har du 1gb ram och Vista, och spelar ett spel som kräver 1gb så kommer det lagga som in i helvete.
Nergraderar du dig till xp och har 1gb ram så kommer spelet att flyta på lite smidigare ja.

Kräver spelet 1gb ram och du har x64 med 16gb så kommer du antagligen inte märka någon skillnad
alls mellan xp och vista när du spelar. Däremot så är inte alla spel xp kompatibla även om dom flesta är det fortfarande. Så det beror lite på just dina omständigheter, hur du ska göra.
Citera
2010-10-17, 11:57
Medlem
..FAN..s avatar
Ditt inlägg och rubrik motsäger varandra
"nedgraderar till vista", "nedgradera vista till xp".

Jag tycker du ska uppgradera till win7.
Citera
2010-10-17, 11:59
Medlem
Kiggzors avatar
prestandan för vista ligger strax under gränsen på flera spel, i xp finns det en bit marginal
Citera
2010-10-17, 12:03
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Ditt inlägg och rubrik motsäger varandra
"nedgraderar till vista", "nedgradera vista till xp".

Jag tycker du ska uppgradera till win7.
nedgradera till xp menar jag såklart i inlägget också sry slarvfel :P
Citera
2010-10-17, 12:30
Medlem
Loxuss avatar
I många spel får man bättre prestanda i Vista/7 än i XP i dagens läge.
Vad är det som flaskar?
Citera
2010-10-17, 12:56
Medlem
körde bad company 2 på win 7 och det lagga mer än det gjorde i xp

har en
amd x2 2.6ghz, 2gb ram, sata disk, 9800GT 1gb grafikkort.
Citera
2010-10-17, 13:50
Medlem
Kiggzors avatar
tror nog att jag ska testa att nedgradera, har hört att XP ska vara mkt bättre till spelande, har en gammal cd med xp hemma, nån som kan berätta mer om hur man gör? :P
Jag är inte precis nån datatekniker...
Citera
2010-10-17, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Har en bärbar acer aspire 5536 som funkar lite sådär när det gäller att spela, laggar på de flesta nyare.
Såg dock på baksidan a några fodral att det kräver mindre av datorn för att fungera ordentligt
min fråga är alltså om jag nedgraderar till vista, kommer jag få bättre prestanda i spel?

Vista är det Operativet som drar mest på din dator Slukar Ram minne med mera

Win 7 och Xp drar lite båda 2 så byt till nått av dom

Rekommenderar XP
Citera
2010-10-17, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
tror nog att jag ska testa att nedgradera, har hört att XP ska vara mkt bättre till spelande, har en gammal cd med xp hemma, nån som kan berätta mer om hur man gör? :P
Jag är inte precis nån datatekniker...

Stoppa i Skivan starta om datorn när det kommer upp om du vill starta från skivan tryck på valfri Tangent

Kommer det inte upp under uppstarten så får du gå in i biosen och ändra så att datorn ska boota från Cdrom först

När du kommit in i installations programmet så bara läsa hur du ska göra följa stegen

Men kom ihåg att formtera hela disken. Det gör du när installations programmet har startat

Du Väljer den Hårddisken som du ska installera xp på. Sen så kan du välja Installera. Ta bort Partition

Välj Ta bort Partition och följ stegen. efter det så är den tom markera den och välj skapa partition så kommer det upp Volymen klicka bara vidare. Efter det är det bara att installera så får du välja Formatera NTFS Snabb. efter det så är det bara att följa stegen under installationen.
Kommer inte upp mycket Välja tid Välja Spåk och Skriva in serial

Vill du ha mer hjälp ändå kontakta mig på msn basisten@hotmail.com
Senast redigerad av Basse66 2010-10-17 kl. 14:34.
Citera
2010-10-17, 15:47
Medlem
Loxuss avatar
http://www.firingsquad.com/hardware/...ing/page12.asp
Citat:
So is Windows 7 the best OS for gaming? Based on the results we’ve just looked at, I’d have to say “yes”. Windows 7 delivers the best combination of features and game performance of any OS tested today. From what I’ve seen so far, it’s also just as stable as Windows XP and Vista and seems more responsive.

http://www.hardwareheaven.com/articl...=137&pageid=10
Citat:
Throughout our testing the Windows 7 build was able to outperform XP running on the same hardware. In some cases such as Left 4 Dead the performance difference was quite small however in more demanding scenarios such as World In Conflict the increase was much more noticeable. Windows 7 also performed favourably when compared to Vista although it would be hard to tell the difference when actually playing.
Citera
2010-10-17, 18:54
Bannlyst
Har man en dålig dator dålig processor lite minne så går datorn mycket snabbare med Xp iaf

Än att ha Win 7 eller Vista
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in