Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-19, 16:25
  #1
Medlem
Holkens avatar
Kanske låter dumt men jag vet faktiskt inte.
Kom och tänka på det idag, jag tycker inte det är något negativt med det så varför skulle det vara olagligt och alkohol lagligt?
Citera
2004-06-19, 16:28
  #2
Medlem
WSEs avatar
För att hasch är en inkörsport till heroin, som är farligt.
Citera
2004-06-19, 16:30
  #3
Avstängd
Member-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
För att hasch är en inkörsport till heroin, som är farligt.


& av heroin där man.

Därför är det olagligt så nu vet alla
Citera
2004-06-19, 16:56
  #4
Medlem
Holkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
För att hasch är en inkörsport till heroin, som är farligt.

Och vem säger det? Sjukt att resonera så, tycker jag.
Citera
2004-06-19, 17:57
  #5
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Skitsamma nu är det så att själva växten cannabis är olaglig och alla extraheringar likså.
Den är olaglig för att USA inte vill att Jazz musikerna och dom svarta inte skulle kunna tänka själva.
Citera
2004-06-19, 18:25
  #6
Awaiting Email Confirmation
En av faktorerna är säkerligen att det är en inkörsdrog.

Men är inte alkohol då en ännu större sådan??
Tror nog dem flesta drack innan dem rökte för att sedan testa på nått nytt.

Statens dubbelmoral är fucking avskyvärd :mad:
Citera
2004-06-19, 18:29
  #7
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
Den är olaglig för att USA inte vill att Jazz musikerna och dom svarta inte skulle kunna tänka själva.

Då borde det väl vara tvärt om eller

Är det inte så att ihärdigt THC-intag leder till att man blev lite slö i batteriet och får sämre minne?

Inte för att vara neggig, men jag tycker det är rätt komiskt när man intervjuar nån gammal hippie som ser ut som han är 300 år gammal och sitter som en liten buddah och det tar honom fem minuter att få ihop meningen:

"...äähh..öhh..cannabis va....é inte... det....minsta...skadligt..öhh...liksom...."

De lyckas alltid hitta värsta hasch-tomten istället för att fråga nån som har ett sansat bruk. Men det är ju inte lika intressant. Varför det är olagligt då? Kan ha att göra med att det har negativa effekter. varför är inte alkohol olagligt? Det hade det nog varit om det introducerats i modern tid.

Att jämföra Cannabis och alkohol som berusningsmedel är ganska svårt, då det det är svårt att hitta en årgångsmajja som passa bra till grillat...eller likaledes känns det främmande att ta en iskall holk i bastun....sill och spliff känns inte heller rätt. Ni fattar poängen eller? Möljigtvis skulle cigarr och konjak kunna rationaliseras betydligt genom att man dopade stinkadoren något
Citera
2004-06-19, 18:52
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag citerar mig själv från en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Förmyndarmakter älskar att förbjuda allt roligt, så att cannabis är förbjudet är inte konstigt... De skulle gärna förbjuda alkohol också, men det går inte eftersom det redan är så utbrett... Om alkohol skulle ha uppfunnits idag skulle de säkert ha blivit narkotikaklassat, men nu får Storebror nöja sig med att ha omänskligt höga alkoholskatter, åldersgränser, förbud att vara full på allmänna platser, förbud för vem som helst att tillverka och sälja alkohol etc...
Citera
2004-06-19, 18:56
  #9
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holken
Och vem säger det? Sjukt att resonera så, tycker jag.

Det kom ett par avdankade heroinister till skolan i nian och berättade det.
Citera
2004-06-19, 19:23
  #10
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Då borde det väl vara tvärt om eller

Är det inte så att ihärdigt THC-intag leder till att man blev lite slö i batteriet och får sämre minne?

Inte för att vara neggig, men jag tycker det är rätt komiskt när man intervjuar nån gammal hippie som ser ut som han är 300 år gammal och sitter som en liten buddah och det tar honom fem minuter att få ihop meningen:

"...äähh..öhh..cannabis va....é inte... det....minsta...skadligt..öhh...liksom...."

De lyckas alltid hitta värsta hasch-tomten istället för att fråga nån som har ett sansat bruk. Men det är ju inte lika intressant. Varför det är olagligt då? Kan ha att göra med att det har negativa effekter. varför är inte alkohol olagligt? Det hade det nog varit om det introducerats i modern tid.

Att jämföra Cannabis och alkohol som berusningsmedel är ganska svårt, då det det är svårt att hitta en årgångsmajja som passa bra till grillat...eller likaledes känns det främmande att ta en iskall holk i bastun....sill och spliff känns inte heller rätt. Ni fattar poängen eller? Möljigtvis skulle cigarr och konjak kunna rationaliseras betydligt genom att man dopade stinkadoren något

Jo man blir slö, men allt började med att USA bannlyste Cannabis och sedan utövade påtryckningar på resterande länder och adoptera deras syn på cannabis-bruk.
Citera
2004-06-19, 19:37
  #11
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
...allt började med att USA bannlyste Cannabis och sedan utövade påtryckningar på resterande länder och adoptera deras syn på cannabis-bruk.


När skedde detta ungefär? Och när började bruket av cannabis att breda ut sig i folklagren? Jag vet ju att cannbis brukats länge och varit kännt i bland annat mellanöstern/nordafrika sedan Muhammed blev profet och även tidigare än så. Men när började till exempel den amerikanska medelklassen holka på? Jag blev plötsligt lite nyfiken...
Citera
2004-06-19, 19:57
  #12
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Vet inte på rak hand tyvärr.

Men jag har för mig att det var under förbudstiden på 1920 talet då det hade brett ut sig rätt rejält i Jazz-kretsar.
Kan ungefär gissa att det var på 30-40 talet medeklassen började utnyttja drogen.


Här är en länk till en sida sammansatt av en FD moderator på Cannabis forumet här på flashback. Sidan är sammansatt av olika inlägg och ska fungera som en guide.

http://anotherdimension.mine.nu/cann...historian.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback