Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-07, 20:52
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaeljbaby
vart finns lidl? jag bor i st julians det är svindyrt i mataffären
vart handlar ni andra som där runt om kring?

Jag handlar inte på Lidl i alla fall, ytterst sällan. I St julians har du Scotts, ligger nere vid polisstationen ungefär. Vid den stora parkering precis efter rondellen
Citera
2012-10-08, 15:14
  #602
Medlem
Danielxbf32s avatar
Det ligger en Lidl uppe i San Gwann, jag har varit där ett par gånger.

Precis lika sunkigt som hemma i Svea med skumma märken etc etc men riktigt låga priser.

- Luqa, Triq il- Karmnu
- San Gwann, Triq ic-Cikklamini
- Santa Venera, Triq il-Kappillan Mifsud
- Safi, Triq San Gwann
- Zejtun, Ghaxaq, Triq Tal-Barrani


http://www.lidl.com.mt/cps/rde/xchg/...s.xsl/4042.htm
Citera
2012-10-12, 18:49
  #603
Medlem
Har bestämt mig för att försöka flytta till Malta inom en snar framtid och undrar om någon har erfarenheter/lönevilkor från Great Cormorant, Besedo, phonexica, panlegis limited OSV?
Tack på förhand
Citera
2012-10-13, 21:49
  #604
Medlem
Har spenderat en av tre veckor på Malta nu. Visst är det trevligt med det härliga vädret och så, men jag hade nog inte velat bo här. Livsfarligt att gå på gatorna då de är totalt underdimensionerade för trafiken, och bussarna går lite när dom känner för det. Det känns lite som att man bor i ett ständigt kaos. Dessutom har jag svårt att förstå de föräldrar som skickar ner sina barn på språkresa här. Jag spatserade en runda i Paceville igår och kom fram till att många av pojkarna och flickorna antagligen inte var äldre än 15år. Men det kanske bara är jag som börjar bli gammal.

Eftersom jag befinner mig "själv" här så har jag inte orkat laga någon mat, utan det blir någon form av restaurang. Inga dyra restauranger, utan pizza och pasta för ~10-13 euro, är det någon som vet om dom förväntar sig att man ger dricks här nere? Det är ju inga direkt fina restauranger jag går på, men ändå så att de tar beställning vid bordet och sen kommer med nota.
Citera
2012-10-15, 00:31
  #605
Medlem
LisaNilssons avatar
Jag har ett jobberbjudande på Malta, men jag är lite kluven.. Är inte så "gammal", 19 för att vara exakt och har ingen som helst erfarenhet i att leva på "egen" hand, bor hemma och har väl alltid vart lite bortskämd gällande allt vad det innebär.

Det jag är lite orolig för allt som ska fixas när man kommer till ett nytt land, vad det nu än kan vara. Men, ett jobb är trots allt ett jobb. Jag vill gärna flytta, men har ju som sagt alltid vart bekväm och alltid haft någon nära till hands om jag fått problem och sånt där.

Boende och sådant fixar företaget, så det är ju ett plus. Men är rädd att omställningen blir för stor, åtminstonde till en början..

Men å andra sidan är det ju dags att man tar tag i livet nu, svårt val det här..

Vad tycker ni? Är Malta ett bra ställe att flytta till för en ung, oerfaren snubbe som mig?
Citera
2012-10-15, 02:49
  #606
Medlem
Doftgrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pSyChO
Har spenderat en av tre veckor på Malta nu. Visst är det trevligt med det härliga vädret och så, men jag hade nog inte velat bo här. Livsfarligt att gå på gatorna då de är totalt underdimensionerade för trafiken, och bussarna går lite när dom känner för det. Det känns lite som att man bor i ett ständigt kaos. Dessutom har jag svårt att förstå de föräldrar som skickar ner sina barn på språkresa här. Jag spatserade en runda i Paceville igår och kom fram till att många av pojkarna och flickorna antagligen inte var äldre än 15år. Men det kanske bara är jag som börjar bli gammal.

Eftersom jag befinner mig "själv" här så har jag inte orkat laga någon mat, utan det blir någon form av restaurang. Inga dyra restauranger, utan pizza och pasta för ~10-13 euro, är det någon som vet om dom förväntar sig att man ger dricks här nere? Det är ju inga direkt fina restauranger jag går på, men ändå så att de tar beställning vid bordet och sen kommer med nota.

Håller med om att Malta knappast är något ställe man vill bo på för all framtid, dock jävligt soft land att vara i ett eller två år om man känner för att jobba i ett nytt land. Trafiken är kanske inte den bästa men man vänjer sig och det är inte så svårt att anpassa sin körstil med malteseserna (jag kör redan som en idiot så var inte så svårt).

Ang dricks så förväntar sig restaurangerna att man dricksar 10%, dock bara om det är schysst service. Det brukar hända att jag dricksar 20% om jag tycker det är mycket bra service men ibland inte ett skit. Dricksa om du känner för det helt enkelt...
Citera
2012-10-15, 18:43
  #607
Medlem
Hur ser det ut på arbetsfronten för tillfället? Har planer på att åka ner med en kompis, önskar oss jobb på kundtjänst.
Citera
2012-10-15, 22:36
  #608
Medlem
jeppejeppes avatar
+ 1 på spruttis inlägg, hur är det där nere nu? Någon som har tips på gamblingföretag som söker folk?
Citera
2012-10-15, 22:42
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Hur ser det ut på arbetsfronten för tillfället? Har planer på att åka ner med en kompis, önskar oss jobb på kundtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av jeppejeppe
+ 1 på spruttis inlägg, hur är det där nere nu? Någon som har tips på gamblingföretag som söker folk?


Varför inte börja som säljare på Malta? Ska man ända åka dit åker man ju inte för lönen utan oftast klimatet.

http://www.arbetsformedlingen.se/For...7b612d78000171
Citera
2012-10-15, 22:50
  #610
Medlem
jeppejeppes avatar
har själv intresse av gambling så letar framförallt en sådan tjänst. Ska skicka ut cvn i helgen och hoppas på nått händer!
Citera
2012-10-17, 00:06
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppejeppe
+ 1 på spruttis inlägg, hur är det där nere nu? Någon som har tips på gamblingföretag som söker folk?

Betsson, Unibet, Redbet och NordicBet är väl dem bästa vad jag vet. Sen finns det ju många fler.
Citera
2012-11-07, 20:16
  #612
Medlem
Tlagnojs avatar
Inlägg om panlegis utbrutna till egen diskussion i Företagsskvaller.

https://www.flashback.org/t2003885

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback