• 1
  • 2
2010-10-14, 22:26
Medlem
asken999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Fantastiskt! Precis det svar jag vela ha! W7 it is!
Härligt då har man gjort någon glad idag då
Citera
2010-10-14, 22:56
Medlem
cammos avatar
Citat:
Så om jag förstått dig rätt så borde jag skaffa W7 fast 32 bit?

Läs den här tråden. https://www.flashback.org/t1168871
Citera
2010-10-14, 23:06
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Läs den här tråden. https://www.flashback.org/t1168871

Tack, bra tråd!

Men som alltid så säger folk olika

Grafikkortets minne räknas aldrig in när man kalkylerar en dators RAM-minneskapacitet.
Grafikminnet är något som är helt avskiljt från RAM-minnet, och har som enda uppgift att hantera grafikrelaterad information.

Om det står att en dator har 4 Gb RAM, så är det endast RAM-minnet på moderkortet (och inte grafikkort+moderkort) som avses.

Men enligt någon i den här tråden så speglar grafikkortet in i det vanliga RAM-minnet?!
Citera
2010-10-14, 23:07
Medlem
Citat:
Så om jag förstått dig rätt så borde jag skaffa W7 fast 32 bit?
Det är upp till dig.

Den är lika bra om inte bättre så länge som du inte skaffar mer minne till datorn. Vissa gillar sina illusioner. Jag reagerade mest på att vissa ville få dig att tro att 64 bit är något sorts mirakel och bättre. Dina problem beror på Vista och allt skräp.

Vet inte om man får med båda versionerna när man köper men vissa påstår det i alla fall.
Win 7 kommer att göra dig glad oavsett vilken du väljer.

Citat:
512 MB of dedicated GDDR3 VRAM, up to 1791 MB of shared system
memory)
Tror att det här kan ställa till det oavsett vilken du väljer men man kan stänga av det. Har i alla fall sett folk med Win 7 64 bit som undrat vad minnet tagit vägen.
Senast redigerad av panpo98 2010-10-14 kl. 23:30.
Citera
2010-10-14, 23:13
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är upp till dig.

Den är lika bra om inte bättre så länge som du inte skaffar mer minne till datorn. Vissa gillar sina illusioner. Jag reagerade mest på att vissa ville få dig att tro att 64 bit är något sorts mirakel och bättre. Dina problem beror på Vista och allt skräp.

Vet inte om man får med båda versionerna när man köper men vissa påstår det i alla fall.
Win 7 kommer att göra dig glad oavsett vilken du väljer.

Det här kan ställa till det oavsett vilken du väljer men man kan stänga av det. Har i alla fall sett folk med Win 7 64 bit som undrat vad minnet tagit vägen.

Efter att läst lite och övervägt så får det bli Win 7 32bit. En formatering plus ett nytt fräscht OS så hoppas jag datorn kommer må lite bättre! Som sagt, tjejen innan mig har nog aldrig formaterat och datorn är 2 år gammal!
Citera
2010-10-14, 23:28
Medlem
Helt seriöst. Du kör vista, och datorn har inte formaterats om på två år. Varför fråga när du redan har svaret..?
Citera
2010-10-14, 23:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Helt seriöst. Du kör vista, och datorn har inte formaterats om på två år. Varför fråga när du redan har svaret..?

Jag antar att den inte har det. Har inte en jävla aning egentligen. Men tjejen jag köpte den av verkade inte vara den som ligger med datorn precis. Facebook och Photoshop till det grövsta typ.

Men nu får det bli en formatering och ett nytt OP som sagt!
Citera
2010-10-14, 23:49
Medlem
I bios kan du ofta stänga av delat minne till grafikkortet.
Kommer du köra något som gör att grafikkortet måste ta mycket grafik minne?

"shared system memory" är som sagt ett annat problem än 32 och 64 bit.

För länge sedan märkte säljare och tillverkare att folk inte visste hur bra grafikkort som fanns i bärbara. Så de pekade på "shared system memory" siffrorna så att folk att trodde att grafikkortet var bättre än den egentligen var.

Aldrig sett ett svar på om man ser att det blir mindre med 64 bit när den är påslagen men det är alltid 1 av 2 saker man ber folk kolla när de har 64 bit men inte får allt minne.
Senast redigerad av panpo98 2010-10-15 kl. 00:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in