Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-24, 14:41
  #277
Medlem
En rolig och givande aktivitet som jag har fått tycke för är fridykning, detta behöver du inte gå med i någon klubb eller ta ngn kurs för. Jag började när jag var utomlands och märkte resultat relativt snabbt, sedan väl hemma så kirrade jag badkort och tränade i badhuset.

Men kosta på dig ett par simglasögon

Känsla av att kunna vara under vatten under en längre tid och simma runt under vattnet är riktigt najs, en känsla av att du är i rymden typ. Du får större lungor och lär typ känna din kropp mer.

Du kan kolla upp det mest basic på nätet.

Har själv slutat med da drugs elr da ganja i mitt fall.. så känner nu också att jag vill ha lite nya aktiviteter..

One love!
Citera
2011-08-14, 23:14
  #278
Medlem
Tillflyktens avatar
Jag hoppade fallskärm för första gången för några dagar sedan. Fan vilken upplevelse och adrenalinkick det gav en. De lockade med en kurs till fallskärmscertifikat för att få möjligheten att hoppa ensam, vilket självklart är en ännu större kick.

Är det något man borde tänka på innan man ger sig på en sådan kurs? Hur stora är riskerna? Vad kostar allting per år om man hoppar minst två gånger om året? Är kursen svår och krävs det att man håller sig uppdaterad för att få behålla certifikatet och liknande.

Har sedan tidigare dykarcertifikat, men fallskärm var något speciellt ändå med den sjuka kicken det fria fallet gav. Något man borde tänka på innan man ger sig in i leken? Drömmen är väl att få kasta sig ut från en klippa som basejumper i framtiden, men det ligger långt in i tiden i så fall.

Rekommenderat eller ej?
Citera
2012-01-23, 21:02
  #279
Medlem
Jag bygger modelflygplan, samlar på gammla uniformssaker sen SJ tiden och lyssnar på sjukt dålig hip hop.

Håller mig sysselsatt minst 2 timmar om dagen.
Citera
2012-02-01, 11:56
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlonarN
Jag bygger modelflygplan, samlar på gammla uniformssaker sen SJ tiden och lyssnar på sjukt dålig hip hop.

Håller mig sysselsatt minst 2 timmar om dagen.
Hur många har du byggt?
Citera
2012-02-11, 22:57
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanbbb
Hur många har du byggt?

3 flygplan och 1 båt
Citera
2012-03-15, 16:17
  #282
Medlem
Kör på gitarr för tillfället Kul när det klangar rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback