Jag tycker det är kul att bara stå och slå golfbollar på trevliga ställen, eller kanske till och med spela riktig golf även om jag själv inte testat de men det är något som låter kul.
Pistolskytte, förutsatt att man en dag får köpa sig sin egen pistol. Lite tråkigt att man måste vara aktivt tävlande för att inneha licens för vissa grövre pistoler av vad jag förstått. Någon kanske kan reglerna bättre?
Skaffa en hund? En Rottweiler och träna kondition/styrka och psyke. Lära den söka efter människor och andra roliga krävande saker. Börja med att gå alla grundkurser om du saknar erfarenhet när det gäller hundar och läs på lite om vi nu säger att du gillar hundar och kanske Rottweiler

Finns andra hundar som är bra med så klart^^
Starta en blogg? Där kan du uttrycka dig fritt och tala om politik eller något annat du är intresserad av. Kanske starta en egen hemsida?
Utöva kampsport. Jag rekommenderar Boxning och brottning men Aikido i ditt fall kanske är mer lämpligt pga av din skada i foten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aikido
Edit: Lägger till en till hobby.
Bygga ett stort saltvattensakvarium och få det att likna ett riktigt korallrev med alla fina fiskar, få den härliga tropiska känslan av det hela.
Finns nog många bra tips om olika hobbys nu i din tråd =) Hoppas du finner något nu, lycka till och beklagar sorgen.