2010-08-11, 02:28
Medlem
KloBengans avatar
Kan matlagning vara något att satsa på kanske? Lär ju vara underbart att bli en riktigt duktig kock, och det är en värld där man ständigt och jämt kan experimentera med alla ingredienser för att hitta nya och goda rätter.

Du får din chans att vara kreativ, och det är mäkta imponerande att kunna bjuda över någon, en fin tjej kanske, och bjuda på en riktigt grym måltid. Fördjupa dig kan du göra efter behag, tror nog att det finns massor att läsa in sig på i ämnet.

Jag ser att du redan tränar, men varför inte passa på att kombinera matlagningen med en tyngre satsning på träningen. Kosten är A och O, och här på flashback kan du lära dig massvis med matnyttigt. Detta blir ett perfekt komplement till din nya karriär som hobby-kock, och innan du vet ordet av så är du både vältränad, välmående och med nya häftiga smakupplevelser varje dag.
Citera
2010-08-11, 02:31
Medlem
Börja spela bowling, återuppta ditt musikintresse.
Citera
2010-08-11, 02:42
Medlem
VanElliss avatar
Astronomi. Börja med att gå ut på natten och kolla söderut och leta efter det mest ljusstarka objektet så ser du Jupiter. Good shit.
Citera
2010-08-11, 02:42
Medlem
sladds avatar
Uppfinn saker. Häng med polare, varje gång någon klagar på något så lägger du det på minnet och försöker uppfinna något hjälpmedel.
Citera
2010-08-11, 02:46
Bannlyst
börja samla på något mynt,frimärken,tidningar eller vad som helst som faller i smaken

dansa bugg, låter kanske inte så kul, men det är en fittmagnet.
Citera
2010-08-11, 02:53
Bannlyst
Jag tycker det är kul att bara stå och slå golfbollar på trevliga ställen, eller kanske till och med spela riktig golf även om jag själv inte testat de men det är något som låter kul.

Pistolskytte, förutsatt att man en dag får köpa sig sin egen pistol. Lite tråkigt att man måste vara aktivt tävlande för att inneha licens för vissa grövre pistoler av vad jag förstått. Någon kanske kan reglerna bättre?

Skaffa en hund? En Rottweiler och träna kondition/styrka och psyke. Lära den söka efter människor och andra roliga krävande saker. Börja med att gå alla grundkurser om du saknar erfarenhet när det gäller hundar och läs på lite om vi nu säger att du gillar hundar och kanske Rottweiler Finns andra hundar som är bra med så klart^^

Starta en blogg? Där kan du uttrycka dig fritt och tala om politik eller något annat du är intresserad av. Kanske starta en egen hemsida?

Utöva kampsport. Jag rekommenderar Boxning och brottning men Aikido i ditt fall kanske är mer lämpligt pga av din skada i foten. http://sv.wikipedia.org/wiki/Aikido

Edit: Lägger till en till hobby.
Bygga ett stort saltvattensakvarium och få det att likna ett riktigt korallrev med alla fina fiskar, få den härliga tropiska känslan av det hela.

Finns nog många bra tips om olika hobbys nu i din tråd =) Hoppas du finner något nu, lycka till och beklagar sorgen.
Senast redigerad av Advocate 2010-08-11 kl. 03:09.
Citera
2010-08-11, 02:57
Medlem
Idiotpods avatar
Att skjuta pilbåge ska vara rätt trevligt sägs det. Klättring skall vara trevligt likaså.
Att skriva historier.
Att hållas med politik.

Matlagning tycker jag är ett jäkla bra förslag, kombinera detta med kunskaper om dryck och du är good to go! Vin, Whisky, öl och övrigt är rätt intressant.
Citera
2010-08-11, 02:58
Medlem
Ladda ner Google Sketchup och börja rita något, arenor t.ex. Om du kollar i deras 3D-warehouse finns det sjuka grejer, allt gjort av användare också...
Citera
2010-08-11, 03:07
Bannlyst
Kom på en till sak som kan klassas som hobby.
Bygga ett stort fint saltvattensakvarium och få det att likna ett riktigt korallrev med alla dess fina fiskar och den tropiska känslan?
Citera
2010-08-11, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Kom på en till sak som kan klassas som hobby.
Bygga ett stort fint saltvattensakvarium och få det att likna ett riktigt korallrev med alla dess fina fiskar och den tropiska känslan?
Låter som något jag skulle kunna få för mig att göra
Citera
2010-08-11, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Tack för tipset

Lugnt, har själv ritat en arena från 20-00 ungefär, riktigt roligt! Men när jag kollar andras arenor, så ser jag att det är en bit kvar tills man är lika skillad.
Citera
2010-08-11, 03:13
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Spela Counter Strike. Du lär dig samtidigt alla dessa "coola" och korta nörd-benämningar så som "lol" och "rotfl".

Beklagar morsans bortgång förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in