2015-05-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiaGo
Haha otroligt att tonåringar fortfarande faller för sådana här gimmick-band som Avenged Sevenfold, Slipknot etc. Spela generisk metal, sätt på några "häftiga" masker och använd några "fräcka" artistnamn gärna med religiöst tema eller liknande, så kommer fårskocken, ett säkert koncept om man vill lyckas med sitt band fast man saknar talang

Gulligt. Det är alltid lika roligt när det kommer någon och sätter sig över "fårskocken" eftersom de själva "genomskådat" bandets "billiga" knep.

Spelar ens Ghost "generisk metal"? Jag tycker att det är ganska svårt att placera Ghost i en särskild genre. Visst, det andas en del metal men det finns även väldigt många inslag från andra genrer. Personligen så gillar jag Ghost för att de låter mer som välproducerad 70-tals rock med metalinslag.

Personligen så tycker jag både att Slipknot och Avenged Sevenfold är sjukt tråkiga band och jag har aldrig orkat lyssna på en hel låt med dessa band. Men talanglösa? Lär dig skilja på din egen smak och andras talang. Jag tror att många musiker i så kallade skitband som hånas av "seriösa metalsfans" är bra mycket duktigare musiker än average musiksnobb som sitter och runkar till Yngwie Malmsteen i sin mammas källare. Tror fan till och med att någon som Taylor Swift är duktigare än denna typ av människor.
Citera
2015-05-07, 21:48
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Haha otroligt att tonåringar fortfarande faller för sådana här gimmick-band som Avenged Sevenfold, Slipknot etc. Spela generisk metal, sätt på några "häftiga" masker och använd några "fräcka" artistnamn gärna med religiöst tema eller liknande, så kommer fårskocken, ett säkert koncept om man vill lyckas med sitt band fast man saknar talang
Ehm. Du vet inte vad du pratar om.
Du kan inte musik. Du är säkert under 15 år (av din avatar att döma) och ditt favoritband är säkert Sabaton.
Citera
2015-05-08, 07:32
Medlem
Rebali179s avatar
Missade att få tag på en biljett. Synd att man jobbar.
Men jag gratulerar er alla som fick biljetten till Linköping.

Jag kräver rapporter och bilder
Citera
2015-05-08, 11:23
Medlem
TiaGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ehm. Du vet inte vad du pratar om.
Du kan inte musik. Du är säkert under 15 år (av din avatar att döma) och ditt favoritband är säkert Sabaton.

Fel på alla punkter. Bättre lycka med dina "cold reads" i framtiden
Citera
2015-05-08, 12:10
Medlem
mymy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Om du jobbar har du kanske råd med en biljett på blocket? 800 spänn för en sån här grej, det är kanske värt det? Även om det suget att pröjsa en biljetthaj menar ja..
Citera
2015-05-08, 13:03
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Fel på alla punkter. Bättre lycka med dina "cold reads" i framtiden
Förklara då för mig hur du kan anse dig vara kunnig inom musik när du kallar dom talanglösa?
Jag förstår om du inte gillar musiken. Jag förstår om du har svårt med gimmicken. Alla har olika smak.
Men talanglösa? Herregud.
Att starta ett helt nytt koncept (musiken, udda val av covers, imagen med lyriken/satan/kyrkan/humorn), bli världskända tack vare detta koncept, allmänt respekterade av alla typer av musiker och människor med olika musiksmaker. Detta på endast 2 album och 1 EP. Det är vansinnigt imponerande. Framförallt inom hårdrock i tider som dessa.
Lägg där tills deras enormt stora kunnande inom musik. Hur tajta dom är live. Hur dom skriver låtarna (dom får det att låta enkelt, men är svårare än vad man tror). Hur jävla bra dom är på sina instrument.
TF (hjärnan bakom allt) har tidigare haft ett dödsmetalband, typ tre olika rockpopband som har låtit jävligt bra.
Han är en låtskrivare av rang och vansinnigt bred.
Och jag vet att resterande musiker är minst lika bred i sin musik sen tidigare och vansinnigt skickliga på sina instrument.
Men lyssna på Bandit du. Gör det.
Citera
2015-05-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Missade också chansen. Tråkigt då man bor ett stenkast ifrån lokalen. Men har redan sett dem 2 gånger så tänker inte betala nån jävla blodigel flera hundralappar extra... Varför har man inte personliga biljetter på sådana här evenemang, så iglarna inte kan förstöra för oss som verkligen vill ha biljett...?
Citera
2015-05-08, 16:03
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Missade också chansen. Tråkigt då man bor ett stenkast ifrån lokalen. Men har redan sett dem 2 gånger så tänker inte betala nån jävla blodigel flera hundralappar extra... Varför har man inte personliga biljetter på sådana här evenemang, så iglarna inte kan förstöra för oss som verkligen vill ha biljett...?
Varför har man inte börjat med detta för varje konsert?
Helt sjukt att några jävla iglar kan norpa en massa biljetter bara för att en minut senare slänga upp dem för dubbla priset på blocket.
Citera
2015-05-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Varför har man inte börjat med detta för varje konsert?
Helt sjukt att några jävla iglar kan norpa en massa biljetter bara för att en minut senare slänga upp dem för dubbla priset på blocket.
Är det ens lagligt? Känns ju helt klart som en gråzon men sånt här händer varenda konsert så tydligen är det riskfritt. Förbannat...
Citera
2015-05-08, 16:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Förklara då för mig hur du kan anse dig vara kunnig inom musik när du kallar dom talanglösa?
Jag förstår om du inte gillar musiken. Jag förstår om du har svårt med gimmicken. Alla har olika smak.
Men talanglösa? Herregud.
Att starta ett helt nytt koncept (musiken, udda val av covers, imagen med lyriken/satan/kyrkan/humorn), bli världskända tack vare detta koncept, allmänt respekterade av alla typer av musiker och människor med olika musiksmaker. Detta på endast 2 album och 1 EP. Det är vansinnigt imponerande. Framförallt inom hårdrock i tider som dessa.
Lägg där tills deras enormt stora kunnande inom musik. Hur tajta dom är live. Hur dom skriver låtarna (dom får det att låta enkelt, men är svårare än vad man tror). Hur jävla bra dom är på sina instrument.
TF (hjärnan bakom allt) har tidigare haft ett dödsmetalband, typ tre olika rockpopband som har låtit jävligt bra.
Han är en låtskrivare av rang och vansinnigt bred.
Och jag vet att resterande musiker är minst lika bred i sin musik sen tidigare och vansinnigt skickliga på sina instrument.
Men lyssna på Bandit du. Gör det.
Ödsla inte tid på det där här inne bland oss frälsta.

Dessutom tycker jag att han var en ganska kul och duktig provokatör. Alltid kul med folk som rör om.
Citera
2015-05-08, 21:42
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Är det ens lagligt? Känns ju helt klart som en gråzon men sånt här händer varenda konsert så tydligen är det riskfritt. Förbannat...
Tyvärr är det lagligt.. borde väl snart vara dags att man tar tag i detta växande problem.. men så länge biljettbolagen tjänar sina pengar skiter de väl i vilket.
Citera
2015-05-08, 22:43
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymy85
Om du jobbar har du kanske råd med en biljett på blocket? 800 spänn för en sån här grej, det är kanske värt det? Även om det suget att pröjsa en biljetthaj menar ja..

jobb å jobb det är praktik plats.
Har knapert. Men vad gör man.

Hoppas ni som fick biljetter filmar påvebyte och lite till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in