Citat:
Ursprungligen postat av
Peripheryy
Kul att se att dessa små historier man har läst här och var i tråden verkar vara vara mer eller mindre sanna. TF verkar vara en riktig dålig vän som inte varit ärlig mot sina vänner.
Något jag tänker på är att Ghost mer eller mindre var ett band från början. Man har ju sett MP göra intervjuer(med mask på) och sånt tidigare. Hade Ghost enbart varit TFs grej, så hade han ju såklart skött allt sånt själv från början.
Jag är rätt nöjd med att jag gått på min magkänsla och inte backat upp TF allt för mycket här i tråden. TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet. Det kan man väl vara rätt säker på ändå.
Ungefär som att säga att man är säker på att förintelsen aldrig ägt rum, efter att endast ha lyssnat på en förintelseförnekare.
TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet, hur tänkte du nu?
Är väl snarare tvärt om när det kommer till det musikaliska. MR spelade ju t ex inte in en enda ton till Meliora.
Nu har vi det ju till och med på papper, att TFs roll i bandet var låtskrivare och bandledare, samt ha hand om estetiska frågor, övriga medlemmar var endast musiker.
Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.