2017-04-06, 19:50
Medlem
Börjar få riktig avsmak för den där SS. Han har varit med från början då det inte ens var ett band utan då han troligtvis bara assisterade TF bakom mixerbordet. Han har inte tillfört någonting musikaliskt låtskrivarmässigt utan endast agerat som ett verkyg för studioinspelningar och livespelningar. Övrig tid har han kunnat luta sig tillbaka medan TF gjort allt arbete för att göra Ghost vad det är idag. Även fast han vet att det finns en person som han anser är ledaren, den som skriver musiken och är visionären så anser han ändå att han har rätt till lika stor del av kakan. Förstår att han är ledsen och bitter nu när han insett att även han är utbytbar. Han var nog inte så viktig som han trodde. Förhoppningsvis så slutar hans karriär med Priest.

Min känsla baseras på mina spekulationer. Bandmedlemmar som överskattar sin egen inverkan och betydelse finns det gott om. SS är garanterat en sådan typ.
Citera
2017-04-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Börjar få riktig avsmak för den där SS. Han har varit med från början då det inte ens var ett band utan då han troligtvis bara assisterade TF bakom mixerbordet. Han har inte tillfört någonting musikaliskt låtskrivarmässigt utan endast agerat som ett verkyg för studioinspelningar och livespelningar. Övrig tid har han kunnat luta sig tillbaka medan TF gjort allt arbete för att göra Ghost vad det är idag. Även fast han vet att det finns en person som han anser är ledaren, den som skriver musiken och är visionären så anser han ändå att han har rätt till lika stor del av kakan. Förstår att han är ledsen och bitter nu när han insett att även han är utbytbar. Han var nog inte så viktig som han trodde. Förhoppningsvis så slutar hans karriär med Priest.

Min känsla baseras på mina spekulationer. Bandmedlemmar som överskattar sin egen inverkan och betydelse finns det gott om. SS är garanterat en sådan typ.

Med all respekt, men du missar hela poängen.
De har alltså kommit överens om att de ska ha lika stor del av kakan. Men TF har inte hållit det vad det verkar.

Inte att SS kommer efteråt och ber om det.
Citera
2017-04-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Framgår det någonstans vem som stått på eventuella lån och tagit risker?
Alla i bolaget?

Står något om att de tagit kortfristiga lån för att finansiera konserter/turné. Det står dock inte vem det är som stått för lånen.
Citera
2017-04-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
Med all respekt, men du missar hela poängen.
De har alltså kommit överens om att de ska ha lika stor del av kakan. Men TF har inte hållit det vad det verkar.

Inte att SS kommer efteråt och ber om det.

Som jag skriver så har SS kanske rätt till en likvärdig andel rent juridiskt (om det är så får tingsrätten av göra). Jag går bara på känslan vad jag tycker han är värd. Undrar vad han tycker själv.
Citera
2017-04-06, 20:04
Medlem
Citat:
Som jag skriver så har SS kanske rätt till en likvärdig andel rent juridiskt (om det är så får tingsrätten av göra). Jag går bara på känslan vad jag tycker han är värd. Undrar vad han tycker själv.

TF får sitt för vad han skrivit - stim osv.
Resten ska de alltså avtalat att de ska dela upp.
Det är just det som verkar gått snett - vad vem tycker att vem är värd är irelevant.
Vad vet vi t,ex om vad de andra gjort för bandet. Du vet, bara för att det inte står på ett papper vad som gjorts av vem så kan det ändå göras saker.
Citera
2017-04-06, 20:06
Medlem
Citat:

Skönt att veta att du inte är så neutral som du försökt ge sken av. Hur är du relaterad till TF? Vän? Avlönad?
Citera
2017-04-06, 20:06
Medlem
Nog för att TF varit huvudperson och legat bakom mycket av det musikaliska materialet, och att han med all säkerhet ska ha en större andel kopplat till bandets royalty. Men att det inte funnits någon vinst lär ju inte vara något annat än rent skitsnack. Ghost har blivit en av Sveriges (om inte den största) största musikexporter och det går man antagligen inte fattig ur. Och återigen, jag ställer mig inte främmande till att TF bör ha tjänat mer p.g.a. att ha skrivit musik, texter och stått för en stor del av imagen som sådan.

...men att han ska dra in storkovan medan andra i princip inte får några pengar alls under vissa år, och sedan mer eller mindre existensminimum, samtidigt som man spelar i ett av världens nu största rockband... är ju VÄLDIGT beklagligt.

Tyvärr verkar inte bara Axl Rose vara ett svin. Sorry to say! Storhetsvansinne kommer enkelt med pengar och makt!
Citera
2017-04-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
TF får sitt för vad han skrivit - stim osv.
Resten ska de alltså avtalat att de ska dela upp.
Det är just det som verkar gått snett - vad vem tycker att vem är värd är irelevant.
Vad vet vi t,ex om vad de andra gjort för bandet. Du vet, bara för att det inte står på ett papper vad som gjorts av vem så kan det ändå göras saker.

Som jag skrev tidigare, man får skilja på juridiskt och moraliskt.
Citera
2017-04-06, 20:10
Medlem
Citat:
Så för dig är det helt okej att gå på känsla men när andra gör det angående din älskade TF så är de inte okej?
Citera
2017-04-06, 20:11
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare, man får skilja på juridiskt och moraliskt.

Ja men precis.
Det juridiska behöver man ju inte spekulera så mycket kring - utan det får visa sig.
Citera
2017-04-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
Skönt att veta att du inte är så neutral som du försökt ge sken av. Hur är du relaterad till TF? Vän? Avlönad?

Måste man vara neutral? Rent generellt, oavsett om det gäller musikskapande eller företagande så stor jag på visionären och entreprenörens sida, i det här fallet TF's. Musiker och instrumenthanterare är i mångt och mycket verktyg precis som anställda i ett företag.
Citera
2017-04-06, 20:12
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Kul att se att dessa små historier man har läst här och var i tråden verkar vara vara mer eller mindre sanna. TF verkar vara en riktig dålig vän som inte varit ärlig mot sina vänner.

Något jag tänker på är att Ghost mer eller mindre var ett band från början. Man har ju sett MP göra intervjuer(med mask på) och sånt tidigare. Hade Ghost enbart varit TFs grej, så hade han ju såklart skött allt sånt själv från början.

Jag är rätt nöjd med att jag gått på min magkänsla och inte backat upp TF allt för mycket här i tråden. TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet. Det kan man väl vara rätt säker på ändå.
Ungefär som att säga att man är säker på att förintelsen aldrig ägt rum, efter att endast ha lyssnat på en förintelseförnekare.

TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet, hur tänkte du nu?
Är väl snarare tvärt om när det kommer till det musikaliska. MR spelade ju t ex inte in en enda ton till Meliora.
Nu har vi det ju till och med på papper, att TFs roll i bandet var låtskrivare och bandledare, samt ha hand om estetiska frågor, övriga medlemmar var endast musiker.

Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in