2011-07-31, 18:37
Medlem
netopyrs avatar
Intervju med Forge/Repugnant från "Voices from the darkside":

"We have some new tracks ready as for now, I can’t reveal that much about it yet, but one track will be called ‘Death Knell’"

Det var innan Ghost så det var en Repugnant låt/titel innan.
Citera
2011-08-23, 00:15
Medlem
Tråknicks avatar
Nedan är ot men det handlar ju åtminstone om bandet.

Såg dom ikväll och det är ju ett band som passar bättre på kassa youtubefilmer tyvärr. Lät lite som sångaren höll igen på några låtar vilket var trist. Men Ritual som sistanummer (o?)frälste nog hela publiken. Sångaren sade även "tack Malmö" och "nu blir det sommarens sista ritual" vilket lät hyfsat icke-ondskefullt.

Nåväl, tänkte att jag skulle köpa en tröja men de hade inte några fina tryck tyckte jag, dessutom sålde dom en affisch för 200 spänn. Visst, den var snygg som 17 men aldrig att man betalar det...

Var säljer dom bästa Ghost-merch:en och gärna denna affisch i gult och rött?
Citera
2011-08-23, 00:23
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick

Såg dom ikväll och det är ju ett band som passar bättre på kassa youtubefilmer tyvärr. Lät lite som sångaren höll igen på några låtar vilket var trist. Men Ritual som sistanummer (o?)frälste nog hela publiken. Sångaren sade även "tack Malmö" och "nu blir det sommarens sista ritual" vilket lät hyfsat icke-ondskefullt.

Nåväl, tänkte att jag skulle köpa en tröja men de hade inte några fina tryck tyckte jag, dessutom sålde dom en affisch för 200 spänn. Visst, den var snygg som 17 men aldrig att man betalar det...

Du kan säkert hitta postern på ebay för dubbla priset.

Nu vet jag inte vad det var för poster men oftast brukar det röra sig om någon form av tryck när priserna drar upp i ett par hundra
Citera
2011-08-23, 00:33
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Du kan säkert hitta postern på ebay för dubbla priset.

Fanns inte där nu, men visst dom kanske hamnar där så småningom. Men jag skulle gissa att dom inte betingar de priserna dock...

Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Nu vet jag inte vad det var för poster men oftast brukar det röra sig om någon form av tryck när priserna drar upp i ett par hundra

Riktigt, riktigt snygg var den, och på rejält tjockt papper dessutom, dock liten, i normal bandposterstorlek skulle jag säga. Men "nån form av tryck" förstår jag inte. Det är ju klart att det är en form av tryck men det måste ju vara väldigt mycket billigare med affischer än tröjor kan man tycka. Hur mycket man än ger ADn som bytt färgerna på logon...
Citera
2011-08-23, 06:27
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmajid
Nämen, titta vad man kom över.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3230744_n.jpg

Förstår jag det rätt att du köpt en liten patch för 900kr?
Citera
2011-08-23, 06:28
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Fanns inte där nu, men visst dom kanske hamnar där så småningom. Men jag skulle gissa att dom inte betingar de priserna dock...

Riktigt, riktigt snygg var den, och på rejält tjockt papper dessutom, dock liten, i normal bandposterstorlek skulle jag säga. Men "nån form av tryck" förstår jag inte. Det är ju klart att det är en form av tryck men det måste ju vara väldigt mycket billigare med affischer än tröjor kan man tycka. Hur mycket man än ger ADn som bytt färgerna på logon...

Du är medveten om att diehard versionen av lp gick för ca 1000spänn dagen efter den släpptes ???

silkscreen
http://wearebrainstorm.com/shop.html
Citera
2011-08-23, 17:35
Medlem
Citat:

Det tyckte jag att han sa på ett väldigt bra sätt, jag undrade hela tiden om han hade tänkt sig introducera låten på engelska iom att det faktiskt låter bättre. Men jag ändrade mig, "The last ritual..." hade bara låtit dålig amerikansk skräckfilm.

Jag funderar på att införskaffa mig en sådan där dräkt övriga medlemmar i bandet har. Tänk att ha en sådan sammansvärjelse, någon styr upp allting via en obskyr hemsida. Sedan har man möten där alla kommer i sin dräkt samt använder en röstförvrängare så att ingen vet vem den andra är utan allt sköts som en kraft.
Citera
2011-08-23, 17:54
Medlem
Jag såg bandet igår i malmö. Jag stod längst fram när de bar upp grejerna och soundcheckade. En sak jag lade märke till var att trumteknikern spela på hi-haten med vänster hand precis som ghosts trummis gör.

Nu är jag ändå ganska säker på att de ej var dem som soundchecka eftersom de är en stor risk att avslöja sig om de nu finns några tidigare kända musiker i bandet. Men de är ändå en märklig företéelse.

Sen tror jag att ryktena angående om några av medlemmarna redan är kända bara är ett bra trick att öka mystiken. Men självklart har bandet kopplingar till kända stockholmsband.
Citera
2011-08-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AchtungX-mas
Jag såg bandet igår i malmö. Jag stod längst fram när de bar upp grejerna och soundcheckade. En sak jag lade märke till var att trumteknikern spela på hi-haten med vänster hand precis som ghosts trummis gör.

Nu är jag ändå ganska säker på att de ej var dem som soundchecka eftersom de är en stor risk att avslöja sig om de nu finns några tidigare kända musiker i bandet. Men de är ändå en märklig företéelse.

Sen tror jag att ryktena angående om några av medlemmarna redan är kända bara är ett bra trick att öka mystiken. Men självklart har bandet kopplingar till kända stockholmsband.

Det tror jag att han gjorde bara för att han är deras roddare och kanske helt enkelt bara gillar hur det ser ut...
Citera
2011-08-23, 18:26
Medlem
ParanoXs avatar
Var i Malmö igår och såg Ghost och var utanför backstage-området innan spelningen. Enligt min ena polare som var med som är ett stor Opeth-fan så var Opeths trummis backstage innan spelningen och försvann in i Ghosts loge ca 30 minuter innan Ghost gick upp på scen. Kan han vara trummisen eller är han bara ett fan av bandet?

Två klipp från spelningen som jag filmade:
Ghost - Here Comes The Sun @ Malmöfestivalen 2011

Ghost - Ritual @ Malmöfestivalen 2011 - Papa Emeritus I pratar lite lite svenska innan låten börjar.
Citera
2011-08-28, 05:15
Medlem
netopyrs avatar
får ta o ge sig snart, vill ha nya Repugnant NU
Citera
2011-08-31, 14:11
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoX
Var i Malmö igår och såg Ghost och var utanför backstage-området innan spelningen. Enligt min ena polare som var med som är ett stor Opeth-fan så var Opeths trummis backstage innan spelningen och försvann in i Ghosts loge ca 30 minuter innan Ghost gick upp på scen. Kan han vara trummisen eller är han bara ett fan av bandet?

Två klipp från spelningen som jag filmade:
Ghost - Here Comes The Sun @ Malmöfestivalen 2011

Ghost - Ritual @ Malmöfestivalen 2011 - Papa Emeritus I pratar lite lite svenska innan låten börjar.

Martin Axenrot är ju också från Linköping och i ungefär samma ålder som Forge (två år äldre). Han har varit på tapeten här tidigare. Låter inte helt osannolikt:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Axenrot

I så fall har han haft fullt upp i år med tanke på att Opeths nya platta kommer om ett par veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in