Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Då kan du kanske berätta lite om hur pass seriösa de är med satanismen och vad de egentligen menar med sin satanistiska image?
Jag tycker själv att det är bra mycket mer intressant att veta det än att veta vilka som befinner sig bakom maskerna. Jag har verkligen börjat gilla det här bandet. Det var mycket länge sedan jag kände så starkt för ett band och det skulle vara intressant att veta hur pass seriösa de är mer satanismen som ideologi.
Om man tar Gaahl som exempel så har ju han drivit det satanistiska budskapet ganska hårt, men gjort det mer av anledningen att han är emot kristendomen och således använder satanism som ett slags verktyg för att få folk att vända sig bort ifrån kristendomen. Han själv är någon slags shaman om jag inte missminner mig. Det skulle ju därför kunna vara så att killarna i ghost använder sig av satanistisk symbolik av en liknande anledning. Jag har svårt att tro att de gör de enbart för att det skulle vara en iögonfallande image i alla fall.
Alla spekulationer av den här typen är precis vad bandet behöver för att bli ännu större.
Detta är killar med humor rakt igenom. De har själva sagt att "deras mål är att samla ihop så många själar de kan till satan genom att spela kommersiellt gångbar musik".

De har bara kul och bygger en image. Om de tror på något så är det att folk bör vända sig bort från religion över huvud taget.
Goa vanliga killar som harvat länge i lokalbandsträsket och nu fått luft under vingarna (ej sångaren då som är lite mer erfaren/känd).
Kör hårt Ghost!