2011-08-31, 16:42
Medlem
Attackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
får ta o ge sig snart, vill ha nya Repugnant NU
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2011-08-31, 17:14
Medlem
ParanoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
får ta o ge sig snart, vill ha nya Repugnant NU
Du får nog vänta ett tag till.

Från Ghosts facebook:
"And oh – you might be interested in knowing that we are recording some new songs as we type..

Malicious wishes

/A Nameless Ghoul"
Citera
2011-08-31, 19:17
Medlem
Hundkatt90s avatar
Forge har nu i princip erkänt att han är sångaren i Ghost (i och med klippet där han inte har den ansträngda brytningen som användes tidigare).

Det där ÄR Forge som pratar i början av Ritual @ Malmöfestivalen!
Tycker det är kul att metal-archives skriver att Forge är Papa Emeritus I!
Citera
2011-09-04, 03:18
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoX
Du får nog vänta ett tag till.

Från Ghosts facebook:
"And oh – you might be interested in knowing that we are recording some new songs as we type..

Malicious wishes

/A Nameless Ghoul"

men helvete! kan inte bli arg på han/dom dock att ta chansen att spela jorden runt men borde släppa repugnant o göra ett fåtal spelningar.

nåja, med Repugnant på is så finns det tid för dom andra med Tribulation osv iallafall
Citera
2011-09-10, 11:57
Medlem
Quorthons avatar
Tydligen har de blivit tvungna att ställa in turnén i nordamerika i sista minuten på grund av problem med visum. Låter ganska amatörmässigt. Har de någon kriminell med i bandet?
Citera
2011-09-10, 12:14
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tydligen har de blivit tvungna att ställa in turnén i nordamerika i sista minuten på grund av problem med visum. Låter ganska amatörmässigt. Har de någon kriminell med i bandet?

Tycker det låter mer som något mer eller mindre alla band råkar ut för någon gång i karriären.
Citera
2011-09-10, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Dom har ju en satanisk image och ska åka till USA Det räcker nog med det.
Marduk och Satyricon hade väll också problem ett tag att få turnera i USA
Citera
2011-09-10, 12:31
Medlem
netopyrs avatar
det är rätt efterblivet efter 9/11, och nu med 10-års jubileum så är dom säkert extra krångliga.

men jag tycker det är positivt, nu kan ghost och repugnant spela med Watain igen i sthlm som förra året
Citera
2011-09-10, 12:33
Medlem
Quorthons avatar
Jo fast turnén har ju varit spikad ganska många månader nu och så ställer de in med mindre än två veckor kvar. Men amerikansk byråkrati är väl kanske lika seg som svensk.
Citera
2011-09-10, 16:48
Medlem
netopyrs avatar
ja kanske, men definitivt krångligare.
Citera
2011-09-10, 17:50
Medlem
Isildurrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Då kan du kanske berätta lite om hur pass seriösa de är med satanismen och vad de egentligen menar med sin satanistiska image?

Jag tycker själv att det är bra mycket mer intressant att veta det än att veta vilka som befinner sig bakom maskerna. Jag har verkligen börjat gilla det här bandet. Det var mycket länge sedan jag kände så starkt för ett band och det skulle vara intressant att veta hur pass seriösa de är mer satanismen som ideologi.

Om man tar Gaahl som exempel så har ju han drivit det satanistiska budskapet ganska hårt, men gjort det mer av anledningen att han är emot kristendomen och således använder satanism som ett slags verktyg för att få folk att vända sig bort ifrån kristendomen. Han själv är någon slags shaman om jag inte missminner mig. Det skulle ju därför kunna vara så att killarna i ghost använder sig av satanistisk symbolik av en liknande anledning. Jag har svårt att tro att de gör de enbart för att det skulle vara en iögonfallande image i alla fall.

Alla spekulationer av den här typen är precis vad bandet behöver för att bli ännu större.

Detta är killar med humor rakt igenom. De har själva sagt att "deras mål är att samla ihop så många själar de kan till satan genom att spela kommersiellt gångbar musik". De har bara kul och bygger en image. Om de tror på något så är det att folk bör vända sig bort från religion över huvud taget.

Goa vanliga killar som harvat länge i lokalbandsträsket och nu fått luft under vingarna (ej sångaren då som är lite mer erfaren/känd).

Kör hårt Ghost!
Citera
2011-09-10, 21:29
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Dom har ju en satanisk image och ska åka till USA Det räcker nog med det.
Marduk och Satyricon hade väll också problem ett tag att få turnera i USA
Anledningen bakom Satyricons svårigheter med att turnéera i USA så har det att göra med att Frost har en misshandelsdom mot sig. Kan tänka mig att det är liknande för Marduk. Dvs har inget med satanismen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in