2011-07-20, 14:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusicLover
Bandet är från Linköping.

Läs tråden innan du postar
Citera
2011-07-20, 20:30
Medlem
diemydarlings avatar
Det skulle jag kunna berätta men just nu har g-tangenten och o-tangenten låst siG. Men titta! även d0m vid sidan av har låst siG... Typiskt va?
Senast redigerad av diemydarling 2011-07-20 kl. 20:48.
Citera
2011-07-20, 23:11
Medlem
FluffyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Det skulle jag kunna berätta men just nu har g-tangenten och o-tangenten låst siG. Men titta! även d0m vid sidan av har låst siG... Typiskt va?

Nä, utan "O" och "G" så kan du ju varken skriva "Tobias" eller "Forge"...
Citera
2011-07-20, 23:14
Medlem
FluffyBeasts avatar
Citat:

..inte "Mary Goore" heller för den delen!
Citera
2011-07-21, 09:16
Citat:
Ursprungligen postat av FluffyBeast
..inte "Mary Goore" heller för den delen!

Oandra sidan består ju bandet av mer än en person
Citera
2011-07-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
Tjejen känner medlemmar i Ghost, och jag har en nära koppling till Maim

Då kan du kanske berätta lite om hur pass seriösa de är med satanismen och vad de egentligen menar med sin satanistiska image?

Jag tycker själv att det är bra mycket mer intressant att veta det än att veta vilka som befinner sig bakom maskerna. Jag har verkligen börjat gilla det här bandet. Det var mycket länge sedan jag kände så starkt för ett band och det skulle vara intressant att veta hur pass seriösa de är mer satanismen som ideologi.

Om man tar Gaahl som exempel så har ju han drivit det satanistiska budskapet ganska hårt, men gjort det mer av anledningen att han är emot kristendomen och således använder satanism som ett slags verktyg för att få folk att vända sig bort ifrån kristendomen. Han själv är någon slags shaman om jag inte missminner mig. Det skulle ju därför kunna vara så att killarna i ghost använder sig av satanistisk symbolik av en liknande anledning. Jag har svårt att tro att de gör de enbart för att det skulle vara en iögonfallande image i alla fall.
Citera
2011-07-22, 21:28
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Då kan du kanske berätta lite om hur pass seriösa de är med satanismen och vad de egentligen menar med sin satanistiska image?

Jag tycker själv att det är bra mycket mer intressant att veta det än att veta vilka som befinner sig bakom maskerna. Jag har verkligen börjat gilla det här bandet. Det var mycket länge sedan jag kände så starkt för ett band och det skulle vara intressant att veta hur pass seriösa de är mer satanismen som ideologi.

Om man tar Gaahl som exempel så har ju han drivit det satanistiska budskapet ganska hårt, men gjort det mer av anledningen att han är emot kristendomen och således använder satanism som ett slags verktyg för att få folk att vända sig bort ifrån kristendomen. Han själv är någon slags shaman om jag inte missminner mig. Det skulle ju därför kunna vara så att killarna i ghost använder sig av satanistisk symbolik av en liknande anledning. Jag har svårt att tro att de gör de enbart för att det skulle vara en iögonfallande image i alla fall.
Dom spelar för att dom gillar Diamond Head och den gamla löken? Det är iaf min gissning?
http://www.youtube.com/watch?v=fOIXWXtjyIA
Senast redigerad av diemydarling 2011-07-22 kl. 21:50.
Citera
2011-07-29, 14:51
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Dom spelar för att dom gillar Diamond Head och den gamla löken? Det är iaf min gissning?
http://www.youtube.com/watch?v=fOIXWXtjyIA
Vad har Holocaust (eller Metallica) med Ghost och göra? Förstod inte länkningen.
Citera
2011-07-30, 03:53
Medlem
Nämen, titta vad man kom över.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3230744_n.jpg
Citera
2011-07-30, 03:58
Medlem
ParanoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmajid
Nämen, titta vad man kom över.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3230744_n.jpg
Var har du fått tag på den?
Citera
2011-07-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoX
Var har du fått tag på den?
Köpte Die Hard-versionen av en kille som var tvungen att ha pengar. Fick ge 900 spänn vilket jag tycker var överkomligt.

Detta kanske redan är sagt i tråden, men:

För övrigt tror jag trummisen kan vara Thomas Daun/Tom Bones. Med Iron Lamb spelar han på en liknande old school-setup med riden placerad mer centrerat osv.
Citera
2011-07-31, 01:10
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vad har Holocaust (eller Metallica) med Ghost och göra? Förstod inte länkningen.
He´s drunk! Annars så tror jag inte Ghost haft den hypen om inte James H hade tröjan osv, Iof så är det ju skitbra?!
http://www.youtube.com/watch?v=CaAb421KUhk

Det enda jag önskar är att dom alltid får va så hemliga som dom vill.
Senast redigerad av SexMurderArt 2011-07-31 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in