2010-10-12, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MastaZ
Om jag skulle övertygat honom att inte begå självmord kanske ?

Men du skulle ju aldrig fått veta att han eventuellt skullt gjort det i så fall.

SPeciellt inte med tanke på att det är 1% risk då det skapas massor av trådar.
Citera
2010-10-12, 14:34
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudeilus
Och vad fan vet du om det?

Generellt så är det så, din neger.
Citera
2010-10-12, 14:35
Medlem
Teacuptoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorgish
håller med helt..Litar inte alls på sådana sjuka människor...Jag har väldigt mycket empati för allt och alla...Krossar jag ett djur...mår jag dåligt 5 min efter det....ser jag en människa dö LIVE. Mår jag riktigt dåligt. Inte gråt färdig alls då...men...Lite rädd att livet kan ta slut så snabbt och att människor GÖR sådant som hände här...man har väl inte riktigt fattat innan att folk gör så Innan man såg alla dessa bilder.

Riktigt hemskt var det.
Hoppas trollandet kommer minskas och empati för dom som verkligen vill begå självmord ökas....
FB är ju anonymt. Och för dom som verkligen MÅR DÅLIGT ska inte behöva höra "lycka till då" "hey då!"
Det är riktigt illa. Folk som skriker efter hjälp är inte attentionwhores....dom behöver bara hjälp...
Gud va bra skrivet!
Citera
2010-10-12, 14:37
Medlem
Teacuptoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkas
Men du skulle ju aldrig fått veta att han eventuellt skullt gjort det i så fall.

SPeciellt inte med tanke på att det är 1% risk då det skapas massor av trådar.
Men hellre veta att man förstökt påverka marcus att INTE göra det än att bara sitta där och läsa tråden och se på??
Citera
2010-10-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Han är inte ensam eftersom Sverige är det land som har högst antal självmord per capita i världen.

Seglivad myt.
Citera
2010-10-12, 14:42
Medlem
Jag förstår mig verkligen inte på det är. Empati i all ära. Men är ni verkligen så jäkla sköra? Eller så förstörda av välfärdssamhället att ni sitter och lipar ut för att en enda kille hängde sig?
Flera tusen människor dör varje dag i betydligt sjukare situationer.
Etniska ränsningar, våldtäktsöverfall som eskalerar i mord. Ryssar hoppar sönder någon randoms skalle som övervakningskamerorna livestreamar.

Ändå sitter en massa fjantar och lipar ut över en människa som avslutade sitt liv frivilligt. Vad fan är det med er?
Söker man empati och medkänsla är internet den sista platsen i världen man skall vända sig till, och verkligen inte Flashback.

Förhoppningsvis gör detta forumet bara gott så det äntligen får tillbaka lite av sin underground status som de flesta av de grinollarna som skriver här inne numera har hjälpt till att avskaffa
Citera
2010-10-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastaZ
Om man skulle övertygat honom att inte begå självmord kanske ?

Ja, vilken hjälte du skulle varit! *älskar*
Killen hade bestämt sig, hade en djup depression och daglig psykologhjälp. Han hade redan skrivit avskedsbrev till sin familj, men hade du bara skrivit "Gör det inte!" i ett PM så hade han ju såklart tänkt "Hm, han har en poäng!" sedan skulle han levt lycklig i alla sina dagar!
Kanske tillsammans med Musse, Långben och glass i solskenet <3
Citera
2010-10-12, 14:44
Medlem
Kahlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUr9
Att känna empati kommer naturligt, du däremot väljer att lägga in inlägg där du visar förakt för andras känslor och därmed visar att du saknar empati och de enda med sånt självbekräftelsebehov är narcissister så ja, du skulle ha nytta av sådan kontakt.

Det handlar som sagt inte om att över tusen personer tar självmord varje år, det handlar om att inte kunna visa förståelse för andra människor och eftersom du inte förstår skillnaden så bevisar du ju bara min tes.

Jag tillhör också dom som hörde om det några timmar efter att det hände och ändå kände man sig låg och berörd. Jag kommer inte besöka hans begravning eller skicka inlägg på FB med R.I.P. för det är inte min sak. Men att känna något, det är en sund reaktion och det räcker så.

Om man skall känna sig berörd av allt dåligt som händer i vårat samhälle så kan man ju inte må bra själv, någonsin. Jag känner inte heller att det är "nära" mig bara för att vi är på Flashback, detta forum är högst opersonligt.

Jag känner empati för andra men på en mer personliga nivå isåfall, jag har inte kraft att bry mig om allt som händer i världen med all den skit som vi får reda på med hjälp av internet idag. Kanske har jag blivit lite härdad, men jag saknar inte fullständigt empati bara för det.

Jag ser på livet som en gåva jag har fått, och jag kommer ta hand om mig själv och mina kära bäst jag kan, resten av er har jag helt enkelt inte plats för.
Citera
2010-10-12, 14:45
Medlem
MastaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Ja, vilken hjälte du skulle varit! *älskar*
Killen hade bestämt sig, hade en djup depression och daglig psykologhjälp. Han hade redan skrivit avskedsbrev till sin familj, men hade du bara skrivit "Gör det inte!" i ett PM så hade han ju såklart tänkt "Hm, han har en poäng!" sedan skulle han levt lycklig i alla sina dagar!
Kanske tillsammans med Musse, Långben och glass i solskenet <3

Du kanske borde läsa på lite mer, han var ju inte så övertygad om att han skulle göra det, någon som postade i första tråden fick ju honom att skriva en avslutningsbrev, sen på hans youtube konto så hade han skrivit nåt i stil med "Fan vad jag längtar tills detta spelet kommer ut(F1)"
Så tror hans handlingar gick före hans tankar, så sluta försök vara en smartass, tack
Citera
2010-10-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bob75
Seglivad myt.

Precis. Sri Lanka är överlägsen etta.
Citera
2010-10-12, 14:46
Medlem
flavourkids avatar
Jag tycker kommentarerna i hans tråd är värre än bilderna. När folk skriver "Vad fan är han seriös? " "Försent, han är död" osv. Vila i frid!
Citera
2010-10-12, 14:49
Medlem
Motleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Jag förstår mig verkligen inte på det är. Empati i all ära. Men är ni verkligen så jäkla sköra? Eller så förstörda av välfärdssamhället att ni sitter och lipar ut för att en enda kille hängde sig?
Flera tusen människor dör varje dag i betydligt sjukare situationer.
Etniska ränsningar, våldtäktsöverfall som eskalerar i mord. Ryssar hoppar sönder någon randoms skalle som övervakningskamerorna livestreamar.

Ändå sitter en massa fjantar och lipar ut över en människa som avslutade sitt liv frivilligt. Vad fan är det med er?
Söker man empati och medkänsla är internet den sista platsen i världen man skall vända sig till, och verkligen inte Flashback.

Förhoppningsvis gör detta forumet bara gott så det äntligen får tillbaka lite av sin underground status som de flesta av de grinollarna som skriver här inne numera har hjälpt till att avskaffa

Nej tror inte att folk "grinar" för varje händelse som sker. Vissa saker berör nog mer än andra bara. I regel också desto "närmare" det gäller, men det varierar nog det också. Är det så mycket att störa sig på att folk reagerar? Personligen tycker jag att det är värre med folk som aldrig någonsin blir beröd av någonting.

Ett direktsänt självmord, det första någonsin i Sverige, är väl tillräckligt motiverat för att bli berörd av tycker jag nog. Om det nu behövs "motiv" och förklaringar varför man blir det. Därmed inte sagt att alla "måste" reagera likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in