Citat:
Ursprungligen postat av mUr9
Att känna empati kommer naturligt, du däremot väljer att lägga in inlägg där du visar förakt för andras känslor och därmed visar att du saknar empati och de enda med sånt självbekräftelsebehov är narcissister så ja, du skulle ha nytta av sådan kontakt.
Det handlar som sagt inte om att över tusen personer tar självmord varje år, det handlar om att inte kunna visa förståelse för andra människor och eftersom du inte förstår skillnaden så bevisar du ju bara min tes.
Jag tillhör också dom som hörde om det några timmar efter att det hände och ändå kände man sig låg och berörd. Jag kommer inte besöka hans begravning eller skicka inlägg på FB med R.I.P. för det är inte min sak. Men att känna något, det är en sund reaktion och det räcker så.
Om man skall känna sig berörd av allt dåligt som händer i vårat samhälle så kan man ju inte må bra själv, någonsin. Jag känner inte heller att det är "nära" mig bara för att vi är på Flashback, detta forum är högst opersonligt.
Jag känner empati för andra men på en mer personliga nivå isåfall, jag har inte kraft att bry mig om allt som händer i världen med all den skit som vi får reda på med hjälp av internet idag. Kanske har jag blivit lite härdad, men jag saknar inte fullständigt empati bara för det.
Jag ser på livet som en gåva
jag har fått, och jag kommer ta hand om mig själv och mina kära bäst jag kan, resten av er har jag helt enkelt inte plats för.