Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ska jag vara uppriktig tycker jag att Victorias beteende ger ett svagbegåvat intryck.
Det ligger i familjen.
Citera
2025-06-26, 12:07
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Det ligger i familjen.
Ja, tyvärr, med tanke på att de är vårt lands högsta företrädare.
Citera
2025-07-09, 13:16
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ska jag vara uppriktig tycker jag att Victorias beteende ger ett svagbegåvat intryck.
Så blir resultatet med inavel.
Citera
2025-07-09, 14:30
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Så blir resultatet med inavel.
Även när den ligger längre tillbaka i släkten? Kungen och Silvia är åtminstone inte släkt, och Bernadotte-släkten importades ju från Frankrike i början av 1800-talet. Inaveln var väl tidigare i historien, och nådde sin kulmen inom det Habsburgska väldet där alla verkar ha varit mer eller mindre vanskapta på grund av kusingiften? Men visst, kungen är ju släkt med drottning Elizabeth II, och kungens föräldrar var väl släkt med varandra på något sätt, så inavel ligger nära till hands.
Citera
2025-07-10, 11:59
Medlem
Tycka vad man vill, men kan inte tro att Kungen kan anses vara inavlad.
Citera
2025-07-10, 12:24
Medlem
Jag gillar faktiskt Victoria. En frisk fläkt inom det svenska kungahuset. Frispråkig med litet av stockholmssnack i tonen (ej Östermalmsdialekt). Klarar sig bra trots dyslexi.

C-P och Madde ligger många steg efter men så har de inte blivit fostrade till tronarvingar heller. Bra på att avla stora familjer; i alla fall något. Att C-P skulle skulle vara designer och sedan prova på racing verkar desperata sysselsättningar. Jordbrukare hade han inte förmågan att vara och på Alnarp gick det åt pipan med agronomutbildningen.
Citera
2025-07-27, 15:59
Medlem
PrincessAnnes avatar
Kan inte kungafamiljen dela på en lyxbåt? De använder väl ändå inte båten jämt. Låter lite överdrivet kungen måste ha sin och Victoria och Daniel sin. Ska C P och Sofia och Madeleine och Chris också köpa sig en lyxbåt?

https://www.svenskdam.se/kungligt/vi...stern/10951056
Citera
2025-07-29, 11:36
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag gillar faktiskt Victoria. En frisk fläkt inom det svenska kungahuset. Frispråkig med litet av stockholmssnack i tonen (ej Östermalmsdialekt). Klarar sig bra trots dyslexi.

C-P och Madde ligger många steg efter men så har de inte blivit fostrade till tronarvingar heller. Bra på att avla stora familjer; i alla fall något. Att C-P skulle skulle vara designer och sedan prova på racing verkar desperata sysselsättningar. Jordbrukare hade han inte förmågan att vara och på Alnarp gick det åt pipan med agronomutbildningen.
Jag börjar dock undra om nioårige Oscar inte börjar tröttna på mammas offentliga ömhetsbetygelser...här ser han inte alltför glad ut:

https://www.svenskdam.se/kungligt/mi...aniel/10952218
Citera
2025-07-29, 15:33
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Kan inte kungafamiljen dela på en lyxbåt? De använder väl ändå inte båten jämt. Låter lite överdrivet kungen måste ha sin och Victoria och Daniel sin. Ska C P och Sofia och Madeleine och Chris också köpa sig en lyxbåt?

https://www.svenskdam.se/kungligt/vi...stern/10951056

William och Kate semestrar på en 150 meter lång superyacht i den grekiska övärlden just nu. Där kan man snacka om lyxbåt. Ägaren är en arabisk prins. Finns gym, pool (!), helikopterplatta och sovplats för 50 personer. Så Tjabos och Vickans pluttbåtar är blaha blaha i sammanhanget.
Citera
2025-07-29, 15:58
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
William och Kate semestrar på en 150 meter lång superyacht i den grekiska övärlden just nu. Där kan man snacka om lyxbåt. Ägaren är en arabisk prins. Finns gym, pool (!), helikopterplatta och sovplats för 50 personer. Så Tjabos och Vickans pluttbåtar är blaha blaha i sammanhanget.
Den brittiska kungafamiljen har väl alltid levt på mycket större fot än den svenska.
Citera
2025-07-31, 06:14
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Vad tycker ni om den här videon?

Jag blir bara illa berörd av Victorias ständiga kramande och pussande på Oscar. Hon kommer att klema den bort den killen om hon inte är försiktig. Estelle bär sig mycket mer normalt åt, springer omkring och vill inte bara bli buren av mamma. Jag undrar om Oscar föddes mammig, eller om Victoria burit runt på honom sedan han föddes så att han inte vet något annat? Tur i alla fall för stackaren att han får träffa jämnåriga i skolan.

https://www.tiktok.com/@centriis/vid...88203868425477
Den där videon måste ju vara åtminstone två-tre år gammal, Estelle är ju typ 13 nu, så Oscar var väl inte mer än fyra-fem år. Jag har aldrig sett honom bli buren i nån video förut, däremot ser han ju alltid sur ut, till skillnad från Estelle som har tvingats lära sig att se glad ut om det finns en kamera i närheten. Oscar brås väl på sin pappa.
Citera
2025-07-31, 08:23
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Den där videon måste ju vara åtminstone två-tre år gammal, Estelle är ju typ 13 nu, så Oscar var väl inte mer än fyra-fem år. Jag har aldrig sett honom bli buren i nån video förut, däremot ser han ju alltid sur ut, till skillnad från Estelle som har tvingats lära sig att se glad ut om det finns en kamera i närheten. Oscar brås väl på sin pappa.
Jag tror inte att Oscar trivs i offentligheten och är så pass liten att han inte orkar eller bryr sig om att dölja det. Det är ju tur i oturen att det inte är han som är tronföljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in