2009-04-23, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Slottet är bevakat dygnet runt med av ett par poliser från och med nu.
Helt sjukt vad det ska kosta pengar att ha dom där tomtarna som inte gör ett bajs förutom att roa sig på vår bekostnad.

Sänd dem till nöd slakt !
Citera
2009-04-23, 23:16
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Konstigt att Stockholms slott står tomt på kungligheter. Varför bosätter sig inte Vickan och Danne där?

Om monarkin vill vara folklig ska dess medlemmar bo bland folket och inte i lantliga idyller.
De ska väl ha små knoddar (som inte bara ska suga på Vickans tuttar utan även suga ut oss skattebetalare) och vill väl inte bo i ett ödsligt mastodontslott utan gröna vyer. Kungen och Silvia flyttade ju från Stockholms Slott till Drottningholm 1981 av just den anledningen.
Citera
2009-04-24, 03:28
Medlem
Kungen borde flytta tillbaka till slottet och Vicky får ta över Drottningholm.
Citera
2009-04-24, 04:53
Medlem
hejhopp72s avatar
Det klagas på att dom lever på skattebetalare .. men dom får ju inte tjäna pengar? Daniel måste ju t ex avskaffa sin verksamhet. De skulle säkert kunna dra in stålar, om de bara fick...

Jag finner det dock omodernt med monarki, fast den promillen skatt till kungahuset kan jag bjucka på ... Men det skulle kännas trevligare om dom fimpade "blåa blodet" och "fisförnämligheten", och kallade det för ngt annat, en ny slags benämning för "representant av svenska befolkningen i utlandet" eller whatev. De kan få vara diplomater, vårt ansikte utåt, förvalta Sveriges anseende - men herregud, fimpa "kungligheten" och "det blåa blodet". Det känns en smula fel idag, att somliga skall vara mer värda än andra - pga namn, och inte vad de presterat själva.
Citera
2009-04-24, 07:09
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp72
Det klagas på att dom lever på skattebetalare .. men dom får ju inte tjäna pengar? Daniel måste ju t ex avskaffa sin verksamhet.
Näe, som jag minns det ska Daniel bara upphöra med den operativa verksamheten, typ jobba som VD eller nån annan tjänst. Även framledes kommer han att sitta i diverse styrelser (och säkert lyfta feta arvoden) och ha kvar sitt ägande i diverse fitnessbolag (och säkert lyfta feta utdelningar).

Ja, att han ska få fortsätta vara ägare är jag förvissad om. Det viktiga, från rojalistisk synpunkt, är att de kungliga inte skitar ner sig med produktivt arbete. Improduktivt ägande går däremot bra.
Citera
2009-04-24, 08:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp72
Det klagas på att dom lever på skattebetalare .. men dom får ju inte tjäna pengar? Daniel måste ju t ex avskaffa sin verksamhet. De skulle säkert kunna dra in stålar, om de bara fick...

Vem förbjuder Daniel att arbeta i framtiden?
Citera
2009-04-24, 20:32
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegiance
Slottet är för närvarande inte inhägnat alls. ....text...............
Edit: Det finns ett staket runt slottet, men slottet i sig är inte inhägnat. Om ni förstår vad jag menar ...

Detta kommer det garanterats att ändras på ,tro inte annat!
Staket -larm-Tv övervakning etc
Kunga familjen till hör ju de mest Säpo bevakade personerna i Sverige.
Det finns tyvärr alltför många dårar lösa som vill dem illa....

Lite märkligt på ett sätt att Regeringen släpper Haga Slott ,var skall dem inkvartera all "höjdare" vid statsbesök sen då ?
Citera
2009-04-24, 21:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det där socialbidraget på 50 miljoner som det påstås att de lever på. Vem är det egentligen som tror på det? Bara bevakningen av det där Haga Slott kommer ju att gå lös på åtminstone den summan.

Att hon skulle behandlas som en vanlig student när hon gick på Diplomatlinjen var ju bara nys. För det första var hon inte kvalificerad, och skulle aldrig kunna bli kvalificerad därför att hon är, för att tala klarspråk, dum i huvet. Hur mycket kan den särbehandlingen ha kostat?

Och nu kommer en av Stockholms oaser att förstöras av en massa hovligt skit. Fy fan!
Citera
2009-04-24, 22:40
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Detta kommer det garanterats att ändras på ,tro inte annat!
Staket -larm-Tv övervakning etc
Kunga familjen till hör ju de mest Säpo bevakade personerna i Sverige.
Det finns tyvärr alltför många dårar lösa som vill dem illa....

Lite märkligt på ett sätt att Regeringen släpper Haga Slott ,var skall dem inkvartera all "höjdare" vid statsbesök sen då ?
Stockholm slott har väl 600 rum, nått av dem borde väl duga åt presidenten av Tanzania eller vem nu kan tänkas komma på besök?
Citera
2009-04-28, 11:27
Bannlyst
Visst fan är hon oskuld?
Citera
2009-04-28, 11:45
Medlem
Cleopatras avatar
Det är märkligt att bara lilleput-nationer i Europa som envisas med att fortsätta denna kungliga cirkus: Danmark, Norge, Holland, Luxemburg, Belgien & Sverige. Enda litet större land är UK med sina importerade tyskar.

Av dem jag diskuterat monarkin med, var endast en klart rojalistisk. Resten var klart emot. Så jag betvivlar att 63% verkligen stödjer de icke-svenska Bernadotterna.
Citera
2009-04-28, 12:17
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Det är märkligt att bara lilleput-nationer i Europa som envisas med att fortsätta denna kungliga cirkus: Danmark, Norge, Holland, Luxemburg, Belgien & Sverige. Enda litet större land är UK med sina importerade tyskar.

Av dem jag diskuterat monarkin med, var endast en klart rojalistisk. Resten var klart emot. Så jag betvivlar att 63% verkligen stödjer de icke-svenska Bernadotterna.

Jag har också svårt att hitta dessa rojalister, kanske de alla sitter på ålderdomshem. Känns väldigt fel århundrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in